• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Said

Gast
Hallo,

Ik zit met een vervelend probleem.
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc 200gb en 160gb, xp(home edition sp1) staat op de hd 200gb(c:)
Na enkele keren xp opnieuw te hebben geinstalleerd op de hd 200gb herkent ie nu niet meer de hd van 160gb.Daarvoor was er geen probleem met dezelfde installatie.
Bij apparaatbeheer staat ie wel met naam en grootte maar in verkenner vind ik het niet terug.
Bij schijfbeheer staat ie ook maar zonder volume naam maar staat wel dat het actief en in orde is.
Nu kan ik die niet formatteren of partioneren omdat ie teveel gegevens bevat die ik niet kwijt wil.
Iemand een oplossing?
 
Grote kans dat iets in orde komt als je de Windows-CD er in steekt, kiest Installeren maar NIET FORMATTEREN, optie reparatie of upgrade.

Helpt dat niet dan zou ik proberen of PartitionMagic of Paragon het ding in zicht krijgt; pakt dat, dan eventueel (tijdelijk) een kleine extra partitie aan het eind er op maken of zoiets, want bij zulke activiteiten neemt een partitie-prog ook toevallige fouten vaak weg, zoals bijvoorbeeld het MasterBootRecord (MBR) repareren.

Edit: heb je niet terwijl een/de andere IDE-aansluiting genomen/gewisseld op je moederbord, of de jumpers master/slave gemanipuleerd? Dat zijn dingen die per se goed moeten staan en blijven.
 
Laatst bewerkt:
Met partition magic kan ik een partitie maken op het einde 7mb groot met J als volumenaam in verkenner zie je die terug maar de de rest van de harde schijf komt er niet op.Ik zie ook dat het type niet ntfs is maar type44(geel) Wat nu?
 
Laatst bewerkt:
Ik meen dat er òf in PartitionMagic òf in Paragon ergens een mogelijkheid zit om zo'n bestands-type te wijzigen ZONDER te formatteren. Goed alle extra kastjes opentrekken en lezen wat er wordt aangeboden.
 
Wat is de bestandsindeling van de schijf? NTFS? Fat of Fat32 of iets anders?
Heb je sp2 al geinstalleerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan