• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan Windows 10 niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutser

Gewaardeerd
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
1.548
Waarderingsscore
99
Mijn w 10 start op van een ssd. Deze had ik gekloond van een hd. Op deze hd stond ook een herstel partitie van w 7. Deze heb ik nu verwijderd op de ssd, in de veronderstelling. Hier staat niets voor de werking van w 10. Maar nu start w 10 niet meer op. Super stom, maar hoe krijg ik het weer zo, dat ik Windows 10 weer aan de praat krijg.
 
Dag tonyw,

Bedankt voor het reageren. Dat verhaal had ik al gelezen. Mijn schijf heb ik beveiligd met Rohos Logon Key. Die belemmert ook herstel mogelijkheden, omdat een en ander vergrendeld is!
Ik kan de schijf wel benaderen via een andere computer.
Ik zal nog eens kijken in de bios, om de mogelijkheden nog eens na te gaan.
 
Nog steeds zit ik met het probleem, de schijven zijn niet te benaderen om dat ze vergrendeld zijn.
Herstellen gaat dus niet, eerst moet de systeemschijf ontgrendeld worden. Software matig schijven beveiligen, ga ik niet meer doen!
Wie weet nog een eventuele oplossing, herinstalleren wil ik nog even niet aan!
 
Je SSD opnieuw klonen van je HD, lees dat je enkel de partitie verwijderd heb van je SSD schijf, dus je HD is nog intact?
 
Je kan natuurlijk ook altijd kiezen voor een schone installatie. Over het algemeen zijn die betrouwbaarder dan een kloon van een andere schijf. Daar kunnen natuurlijk al problemen in de Windows zitten.
 
Dag fredjeh en Rubensky,

Ik ben ook tot de conclusie dat de enige oplossing een schone herinstallatie, de beste oplossing is.
Dat heb ik inmiddels gedaan op de originele HD van de pc.
Ga hem nu zoveel mogelijk weer inrichten als voor de problemen.
De pc draait inmiddels weer, prima. Voor mij geen schijfbeveiliging meer!
Bedankt voor het meedenken iedereen!

Paul
 
Waarom heb je er niet voor gekozen de Windows op de SSD te zetten? Daar is deze toch over het algemeen voor bedoeld om Windows sneller te maken?
 
Dag Rubensky,

De reden is dat de SSD schijf vergrendeld was/is. Ik ben de pc weer aan het opbouwen, als dat klaar is maak ik een kopie naar de SSD.
Misschien wat omslachtig, maar nu kan ik wel belangrijke bestanden die nog op de SSD staan, overzetten naar mijn nieuwe installatie.
Op de SSD stonden ook nog back-up bestanden, bij herinstallatie op SSD, was dit allemaal weg!
Ik weet dat je backup bestanden apart moet zetten, dat had ik ook wel, op een andere HD, maar deze zijn verloren gegaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp het. Wat je de volgende keer misschien beter kan doen is: met de kabel die je ook voor klonen gebruikt de SSD op een andere pc aansluiten, als je die tot je beschikking hebt natuurlijk, de spullen eraf halen en dan de boel opnieuw installeren.

Maar goed de manier die jij gebruikt kan natuurlijk ook gewoon. Hopen dat het klonen goed gaat deze keer.
 
Ja, dat had ook zeker gekund. Ik ben wat blijven hangen in de vergrendelde SSD.
Klonen ging de vorige keer ook goed, ga er nu ook van uit dat het goed komt.
Als ik het systeem laat staan op de HD, kan ik die toch gebruiken als backup als mijn SSD crasht of zo iets, toch!
 
Dat kan natuurlijk. Ik zou als ik jou was de SSD eerst even formatteren voordat je weer gaat klonen. Dit zodat je zeker weet dat er niets meer op de schijf staat.
 
Ik zat al te denken, kan dat wel met een SSD. Dat kan dus!
Bedankt voor je raad.
 
Klonen doe je naar een maagdelijk lege schijf dus zonder partities, kloon software vertelt ook als je dat niet hebt dat alles wordt verwijderd.
Formatteren heeft derhalve geen nut, partities verwijderen wel.
 
Of de kloon software maakt eerst de doelschijf helemaal leeg.
 
Dag mensen,

Met mini partitie tool, is alles weer naar de SSD gekloond, en het werk weer als voor heen.
Had de SSD wel zelf geformatteerd. Er zaten geen Partities op, de schijf vind ik daar te klein voor.
Nu is er wel een map met Windows old van 19 GB, kan ik die verwijderen?, als dat tenminste lukt natuurlijk
 
Had de SSD wel zelf geformatteerd. Er zaten geen Partities op, de schijf vind ik daar te klein voor.

Je kunt alleen partities formatteren en een partitie heb je altijd nodig om er wat op te kunnen zetten.

Ook kun je geen windows.old hebben als je de hele schijf kloont, die ontstaat alleen bij installeren als er al een windows opstaat.

Vermoed dat je de partitie waar windows op staat hebt gekopieerd en er al een windows.old op de gast schijf stond.

Bij een echte schijf kloon wordt alles op de doelschijf gewist als die niet leeg is gemaakt.

Al met al gooi je alle merken door elkaar en is er niet veel van te begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
je zegt " had de SSD al geformatteerd Er zaten geen Partities op ! wel doordat je dus de SSD heb geformateerd verkreeg deze dus een indeling en werd zodus er n partitie aangemaakt ... best zoals eerder al werd meegedeeld laat je de SSD ongemoeid zodat deze dus probleemloos de partities van de bronschijf meeneemt tijdens het klonen .... ik ben het met LP eens dat het soms wel onbegrijpbaar overkomt met hetgeen je verteld .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan