Hallo Abraham54,
allereerst sorry voor mij (ver)late reactie....ben pakweg 14 dagen voor mijn werk druk onderweg geweest vandaar !
Maar ben al een stuk Happy-er....zal in t kort mijn verhaal doen
heb via jouw link naar dat Knoppix artikel een en ander gelezen ...echter op een of andere manier krijg ik op de link in die artikel steeds een melding server niet gevonden
heb vervolgens via Google alsnog Knoppix 6.2 (van november) gedownload
jawel hoor ik kan vanaf deze CD booten maar dan....
krijg ik een Duitse Dosshell met een twaalftal menukeuze....
keuze 5 is "Dateien verwalten"(opslagmedia beheren)
doe ik deze keuze dan kan ik keurig mijn 2 interne HD schijven, mijn externe HD (die ik wil gebruiken om de C-drive veilig te stellen) en mijn DVD-drive
Dus mijn eerste Happy gevoel ...niks mis met HD !
kies ik een van deze dan krijg wederom een Duitse dosshell met alle data met bestandsnamen ....jammer genoeg kan ik deze ALLEEN kopieren/bewerken naar of op genoemde schijf
schiet hier dus vooralsnog niks mee op ...
keuze 11 is "ALLE Grafische Programme`
kies ik deze dan krig inderdaad zoals genoemd in bovengenoemd artikel een windows-achtig scherm ....echter ook weer ALLEEN met de mogelijkheid om naar de bestanden te gaan ...maar dubben naar mijn externe schijf kan niet
dus ben al Happy dat HD m.i . in orde is .....wil NU graag deze data veilig stellen en daarna eventueel weer Vista erop en data terugzetten
Is er een andere Knoppix liefst nederlandstalig die wel de goede mogelijkheden biedt of is er toch nog iets met HD aan de hand
Abraham - of iemand anders - weet jij raad
groet vanuit een nog steeds koud Limburg
Happy