28 juli 2010, 04:46
|
|
|
Junior Member
Heeft bedankt: 5
Is bedankt: 0
|
Allround/Game PC
Jo leute,
Ik ben nieuw op dit forum, kan je zien aan mijn postcount van 1
Ik heb al wel vaker op deze site gegeken en ook veel op andere ict/computergerelateerde sites/forums op zoek naar kennis over ditjes en datjes.
ik ben nu al een tijdje desktoploos en gebruik mijn laptop wat ook alweer een oudje is. Ik mis het hebben van een goed systeem wel zo in de zomer met te veel vrije tijd. met mijn laptop valt ook niet veel te beginnen dan een beetje css of tf2 aangezien het GPU 80+ graden wordt.
Ik ben op zoek naar een allrounder die ook geschikt is voor de games van nu. Lekker veel rekenkracht, goede grafishe kaart of kaarten?, veel opslag voor muziek,film en game, en een snelle kleine 2.5"? HD voor het OS misschien. Ik weet niet in hoever dat nu nog wordt gedaan.
Afijn ik heb de hele dag rondgekeken op het internet. Toch uitgekomen bij AMD prijs/kwaliteit en ook bij de ondergenoemde processor aangezien hij snel is en toekomstperspectief heeft toch voor een redelijke prijs, 157e op maxtron gezien.
Nu wil ik van jullie graag commentaar op:
is het een goede processor als het gehele systeem max 900 liever 800 mag kosten?
wat van DDR3 geheugen het beste te nemen, hoeveel van hoeveel?
moederbord en chipkeuze
hoe zit het met eee kleine HD voor het OS?
wat je zelf nog toe te voegen hebt
BEDANKT ALVAST =D
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat ik wil uitgeven?
tussen 700-900 euro
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord)
22" beeldscherm maar ik ga een 24" led/hd scherm halen als de prijzen mij aanstaan maar dat zal later pas kome
oude logitech g5 muis
oude logitech g15 keybord
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, 3D games, mediacenter, muziekbewerking,...)
gamen, +veel opslag voor muziek en film.
- Ben je van plan te gaan overclocken?
ja, nadat de garantie verlopen is.
- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, extra usb poorten, verlichting en venster in de behuizing,...)?
ik zit zelf te denken aan de AMD Phenom II X4 965 als startpunt.
ik wil een extra geluidskaart maar ik heb er nog wel een liggen.
sd kaart lezer, zeker 4 liefste 8 usb poorten
chille kast met goede luchtdoorstroom (intake onder, voorkant. outlet boven, achterkant)
ik weet niet of ik wil watercoolen, hoe duur het is en of het wel verstandig is met mijn budget
Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, ...)
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
ik heb een nieuw OS nodig, zal wel 7 worden
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
22" in het begin.
De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd?
ik heb eerder zelf onderdelen geïnstalleerd. natuurlijk is de hele pc zelf in elkaar zetten een heel ander verhaal.
ik heb een paar vrienden die hun quad ook in elkaar hebben gezet dus ik beschikking tot kennis. veel is ook op internet te vinden.
OS kan geïnstalleerd worden alhoewel ik dat liever zelf doe.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
ik heb geen ervaringen met een bepaalde shop dus verras me!
|
|
|
28 juli 2010, 10:51
|
|
|
Elite Member
My Mood:
Heeft bedankt: 8
Is bedankt: 52
|
Re: Allround/Game pc, hulp nodig
Hoi Civer,
En welkom op het forum!
Wat watercooling betreft, goede waterkoeling kost zo al €300 tot €500. Dan hou je dus geen geld over om een fatsoenlijke game PC samen te stellen.
Een kleine snelle HD voor het OS wordt nog wel steeds gedaan, al gebruiken we daar nu een SSD voor. Maar deze zijn wel zo duur dat ze buiten je budget vallen. Een goede snelle 3,5" HD voldoet ook prima, al raad ik je wel aan een aparte partitie te maken voor je OS.
Ik heb een systeem voor je samengesteld op basis van de AMD Phenom II X4 965: winkelmandje.
Korte uitleg per onderdeel:
Behuizing: Cooler Master elite 330, een degelijke kast met een goede airflow. Je zou eventueel nog een extra intake fan kunnen plaatsen, een exaust fan is reeds gemonteerd.
Voeding: OCZ StealthXStream 600W, voldoende krachtig en stabiel om je complete systeem van stroom te voorzien, ook als je gaat overclocken of later nog wat uitbreid.
Moederbord: MSI 785GM-E51, is een prima moederbord voor weinig en voorzien van alle benodigde functies. Het is wel al een iets ouder bord, je zou ook voor de MSI 870A-G54 kunnen gaan, deze is wat moderner en heeft o.a. USB 3.0 en Sata 600. Hiermee ben je dan beter op de toekomst voorbereid.
Processor: AMD Phenom II X4 965, een prima processor die goede (overclock) prestaties levert. En je had hem zelf aan uitgekozen
Koeler: Scythe Mugen 2, een goede stille koeler waarmee je je CPU flink kan overclocken zonder dat ie te heet wordt. Als je liever toch niet zou gaan overclocken, dan zou je ook de bij de CPU geleverde koeler (maakt wel iets meer lawaai) kunnen gebruiken en €35 besparen.
Geheugen: 4GB GeIL Value Ram Gewoon prima geheugen en voorlopig ook voldoende. Als je echt serieus wilt overclocken kun je beter sneller geheugen nemen, maar dan ben je wel duurder uit. Voorbeeldje: 4GB Corsair XMS3
Harde Schijf: Samsung Spinpoint F3 1TB Deze harde schijf is snel, zeer stil en behoorlijk energie zuinig. En aangezien je aan geeft veel opslag ruimte nodig te hebben, met 1TB moet je toch wel even vooruit kunnen.
Videokaart: Gainward Geforce GTX 460 768MB Deze kaart past net binnen je budget maar is krachtig genoeg om goed te kunnen gamen op hoge resoluties als 1920x1200. Dus zelfs voor een flinke 24" monitor voldoet ie prima en hij is goed over te clocken, wat hem een stuk sneller maakt. Als je op dit punt iets wilt besparen kun je ook een HD 5770 nemen maar die presteert ook iets minder goed.
DVD brander: Samsung Super-WriteMaster SH-S223C, gewoon een snelle, stille, en degelijke brander voor een mooie prijs.
OS: Windows 7 Home Premium 64bit, de 64 bit versie van MS's nieuwste OS, zodat je gebruik kunt maken van al het geheugen in je PC en een prima gebruikerservaring zult hebben.
Overig: Sony kaartlezer, een simpele kaartlezer voor o.a. SD kaartjes, welke in het 3,5" station gemonteerd kan worden. In dezelfde kleur als je kast, zodat ie niet teveel opvalt.
Tot slot: assemblage, Ik raad je aan om het systeem door azerty in elkaar te laten zetten. Scheelt je zelf een hoop gedoe en azerty is zo aardig om alles goed te testen en eventuele kapotte onderdelen meteen te vervangen. Dan ben je dus zeker dat je een goed gemonteerd en werkend systeem hebt. En je krijgt nog een jaar garantie op alles, inclusief de montage. Mocht je echt de €45 willen besparen, kun je de assemblage zelf doen.
Veel plezier van je nieuwe PC!
Groeten,
Rick
|
|
|
|
elloco999 wordt bedankt door:
|
|
28 juli 2010, 15:32
|
|
|
Junior Member
|
Rick, bedankt voor je supersnelle reactie en goede suggestie!
Ik ben ongeveer 3 uur terug van werk nu. Ik heb nog veel rondgekeken op azerty andere onderdelen bekeken, je suggesties voor eventuele updates ook. Ik heb dan ook voor het betere geheugen gekozen en de betere moederboard. Ik had nog nooit gehoord van MSI  en was ook overtuigd dat ik bij Asus moest wezen. Echter als ik op azerty moederboards vergelijk is asus toch een stuk duurder voordat ik ongeveer dezelfde specs heb als de MSI 870A-G54. De prijs van de AMD black edition is best duur op azerty moet ik zeggen. op Maxtron heb ik hem voor beduidend minder gezien. (mag ik andere sites noemen dan azerty?) echter andere punten is azerty wel goedkoop 45 piek voor assemblage en installatie valt me reuze mee.
moederbord:
de betere MSI gekozen, mede door 3.0 usb en die andere optie.
grafishe kaart(en):
onzekerheid over de grafische kaart nog. misschien SLI of CF een optie? vaak zijn 2 kaarten van 75 euro beter dan 1 van 150? (voorbeeldje)
Ik zat te denken aan misschien de radeon hd 5770 1gb versie. De kloksnelheid en het gb is dan hoger dan de gtx 460? Ik wil een chart vinden waarin de wat oudere/sub-highend grafische kaarten te zien zijn. Ook heb ik gehoord dat hd 5770 goed overklokbaar is? Please correct me if I'm wrong. Ik was eerlijk gezegd een beetje verrast over de combo nvidea+amd. van oudsher was het toch ATI+AMD en Intel+Nvidea?
Mijn punt is dat er tussen de 2 opties voor kaarten veel mogelijkheden liggen die misschien beter zijn?
geheugen:
je zei dat ik misschien ook voor de 100 euro kostende 1600MHz corsair kon gaan. echter voor 20 euro extra heb ik de 2000MHz gekozen. Dat leek me toch wel een flinke verbetering voor niet erg veel meer? (A)
kast:
De specs zijn erg goed en heb ik vind hem classie. CM is ook een goed merk en voor 30 euro heb ik toch een goede kast. Ook de intake aan voorkant onder en output achterkant boven is echt chil en precies wat ik wil. Hoe gaat het trouwens met het wegwerken van de kabels zodat er ene goede airflow is? ik wil dat best zelf doen maar dan moeten de kabels natuurlijk niet te kort zijn.
Voeding,sdkaart,cdrom
de voeding moet misschien wat zwellen als er misschien 2 grafishe kaarten inkomen of een grotere. Mischien is dat wel niet nodig. de cdrom en sdkaartslot zullen wel goede keuzes zijn. Vooral erg leuk dat de kleur samenpast
Ik ben supertevreden over het samengestelde pretpakket. Na nog wat tips over welke grafishe kaart te nemen kan ik niets anders zeggen dan SUPERBEDANKT Rick en ook ncf
|
|
|
28 juli 2010, 16:32
|
|
|
Elite Member
My Mood:
|
Graag gedaan
Ik had nog nooit gehoord van MSI en was ook overtuigd dat ik bij Asus moest wezen.
|
MSI is een prima merk en heeft meestal een zeer concurrerende prijs. Persoonlijk ben ik een groot fan van Asus, maar als het om prijs/ kwaliteit gaat is MSI toch echt vaak beter.
De prijs van de AMD black edition is best duur op azerty moet ik zeggen. op Maxtron heb ik hem voor beduidend minder gezien. (mag ik andere sites noemen dan azerty?)
|
Uiteraard mag je andere sites noemen dan Azerty! De reden dat ik voor Azerty heb gekozen is dat ze zeer goede service leveren en redelijk goedkoop zijn. Natuurlijk kan het ergens anders misschien goedkoper, maar hier weet ik zeker dat het goed zal zijn. Zeker als je naar individuele artikelen kijkt zul je ze ergens anders goedkoper vinden, maar als je elk artikel in de goedkoopste webshop besteld moet je overal verzendkosten betalen en ben je waarschijnlijk alsnog duurder uit. En dan kan de webshop het ook niet in elkaar zetten voor je...
onzekerheid over de grafische kaart nog. misschien SLI of CF een optie? vaak zijn 2 kaarten van 75 euro beter dan 1 van 150?
|
SLI en CF zijn pas serieuze opties met kaarten vanaf zeg €100. Maar dat past net niet in je budget. De GTX 460 is een zeer goede koop voor z'n prijs. Kloksnelheden zeggen niet zo veel, een nieuwe kaart kan op dezelfde kloksnelheid veel meer prestatie leveren. Hier heb je een review van een GTX 460 768MB, je ziet dat deze kaart beter presteerd als een enkele HD 5770.
Wat je op zich zou kunnen doen, is nu een HD5770 nemen, en dan later nog een bij kopen en die in CF zetten. Dan heb je weer aanzienlijk betere prestaties als een GTX 460, maar het kost uiteindelijk ook meer. Maar denk er wel aan dat je dan een krachtigere voeding nodig gaat hebben, 650W (2x HD 5770) of 700W (2x GTX 460).
Ik was eerlijk gezegd een beetje verrast over de combo nvidea+amd. van oudsher was het toch ATI+AMD en Intel+Nvidea?
|
Je hoeft een AMD CPU niet perse aan een AMD (ATI) GPU te koppelen, met een Nvidia werkt ie net zo goed samen. Al ziet AMD natuurlijk graag dat je beide bij hun koopt  Ik heb gewoon gekeken naar wat de beste performance bied voor een prijs die binnen je budget past. En dat is de 460. De AMD CPU is omdat je die zelf al had uitgekozen en omdat je aangeeft later te willen overclocken en dan is een AMD CPU een betere keuze. Overigens kun je zowel de HD 5770 als de GTX 460 goed overclocken.
je zei dat ik misschien ook voor de 100 euro kostende 1600MHz corsair kon gaan. echter voor 20 euro extra heb ik de 2000MHz gekozen. Dat leek me toch wel een flinke verbetering voor niet erg veel meer?
|
Dit klopt, maar wel met een kanttekening: je gaat hier pas iets aan hebben als je flink gaat overclocken! Ik had hier zelf ook naar gekeken, maar het paste niet meer in het budget...
Ook de intake aan voorkant onder en output achterkant boven is echt chil en precies wat ik wil. Hoe gaat het trouwens met het wegwerken van de kabels zodat er ene goede airflow is? ik wil dat best zelf doen maar dan moeten de kabels natuurlijk niet te kort zijn.
|
Let wel op dat er nog geen intake fan is gemonteerd! Die moet je er nog zelf bij kopen. Wat betreft het wegwerken van kabels, dit is prima zelf te doen met o.a. tie-wraps. Deze kast heeft hier niet echt features voor, maar dat moet je ook niet verwachten voor zo'n prijs. Kleine tip, stop je DVD brander in het een na bovenste 5,25" vak, dan kun je overtollige kabels van je voeding etc er boven proppen, dat scheelt al veel!
Rick
|
|
|
|
|
|
28 juli 2010, 18:20
|
|
|
Hasta la pasta, go Fasta!
My Mood:
Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 65
Style:
|
Ik zou (als ik ooit AMD (weer) zou overwegen) de 955 nemen i.p.v. 965. Die extra 200MHz is niet de moeite waard...
Stop dan het bespaarde geld bijvoorbeeld in een betere kast, een CM690 II Basic om iets te noemen. Minder budget, meer kwaliteit en daar zul je geen spijt van krijgen als je van plan bent om een tijdje met dit systeem vooruit te gaan.
OC Settings:
Core Speed: 3,8GHz - BCLK: 181MHz - MP: 21x - vcore: 1,20v - vtt: 1,25v - vdimm: 1,6v
|
|
|
|
Havvie wordt bedankt door:
|
|
28 juli 2010, 18:31
|
|
|
Junior Member
|
Jo thnx!
http://azerty.nl/8-1044-285080/in-wi...tab=tech_specs ik heb ook naar deze kast gekeken
Kies je de 690 vanwege 140mm fan mogelijkheid en meer verbindingen? Ik wil wel tot 80 euro uitgeven aangezien ik er wel langer mee doorgaan. Echter die link van mij, de looks vind ik echt goed. die heeft ook een grote fan aan de zijkant die ook gemonteerd is. Hij krijgt ook wel positieve reviews
Over de processor er zit 20 euro verschil in. Zijn ze hetzelfde als je gaat overclocken of is de 965 dan beter? Is de 965 beter qua hardware of is het sturingsprogramma soort van fake geOC'd? Ik kan best over me budget heen gaan als dit een goede reden heeft.
Ik denk dat ik later CF of SLI ga maar dan moet ik nu eerst weten of ik voor de GTX 460 of HD 5770 ga. Welke is het best overclockbaar? Waar krijg je de meeste extra % uit? Ik zag trouwens de site van azerty dat de 5770 geen kap eroverheen heeft zoals dat op de site van AMD wel afgebeeld staat. Dat kapje helpt toch tegen geluid en mee aan goede koeling?
|
|
|
28 juli 2010, 19:16
|
|
|
My Mood:
Style:
|
Je kunt een GTX460 echt niet met een HD5770 vergelijken, je koopt onderdelen toch niet vanwege OC-potentieel, maar in de eerste plaats vanwege hun standaardprestaties... Dat gezegd hebbende, de GTX460 is echt stukken sterker. Sterker nog, die enkele kaart doet nauwelijks onder voor twee HD5770 kaarten in crossfire en hier en daar is die enkele GTX460 zelfs sterker.
Verder is de 955 net zo goed en het is net als de 965 ook een BE, dus overclocken is geen issue.
Dan wat betreft die kast, tja call me crazy, maar ik zou als ik het geld had niet zo'n budgetkast nemen...
OC Settings:
Core Speed: 3,8GHz - BCLK: 181MHz - MP: 21x - vcore: 1,20v - vtt: 1,25v - vdimm: 1,6v
|
|
|
|
Havvie wordt bedankt door:
|
|
28 juli 2010, 19:55
|
|
|
Junior Member
|
Oorspronkelijk geplaatst door Havvie
Je kunt een GTX460 echt niet met een HD5770 vergelijken, je koopt onderdelen toch niet vanwege OC-potentieel, maar in de eerste plaats vanwege hun standaardprestaties... Dat gezegd hebbende, de GTX460 is echt stukken sterker. Sterker nog, die enkele kaart doet nauwelijks onder voor twee HD5770 kaarten in crossfire en hier en daar is die enkele GTX460 zelfs sterker.
Verder is de 955 net zo goed en het is net als de 965 ook een BE, dus overclocken is geen issue.
Dan wat betreft die kast, tja call me crazy, maar ik zou als ik het geld had niet zo'n budgetkast nemen...
|
ok dan ga ik voor de GTX 460  ik was een beetje verward qua dat punt
voor 20 euro meer heb je 200MHz meer wat marginaal genoemt kan worden. Wat precies bedoel je met BE?  Ik zal ff mijn nieuwe systeem keuze opsommen
|
|
|
28 juli 2010, 20:59
|
|
|
My Mood:
Style:
|
BE, Black Edition, houdt in dat de multiplier vrijelijk in te stellen is.
OC Settings:
|
|
|
28 juli 2010, 23:12
|
|
|
Junior Member
|
linkie
zo, ik zou nu alsnog 965 of beter ramgeheugen kunnen nemen of een SSD? of grafische kaart?
ik kan het os op een andere (goedkope manier) krijgen. Dat is geen probleem neem ik aan? 45 euro voor assemblage en garantie vind ik overigens netjes.
ik heb een goede kast gekozen naar mijn mening. 3 fans zitten er al in. ditjes en datjes met ports en dergelijke.
Ik wil nu nog weten of het systeem een beetje zal lopen. goede prestaties voor de prijs. Geen zwakke schakel of overdreven dikke schakel, bij wijze van
Heel erg bedankt voor de hulp Rick en Havvie (ik kom uit westervoort  )
|
|
|
28 juli 2010, 23:19
|
|
|
Elite Member
My Mood:
|
Prima keuze! Kost iets meer dan je originele budget, maar je daar krijg je dan ook wel een goede PC voor die heel wat jaartjes mee kan!
Veel plezier er mee!
Rick
|
|
|
|
|
|
28 juli 2010, 23:34
|
|
|
Junior Member
|
Jo dankje  Tja het is wel iets prijziger geworden dan dat ik dacht. maar een kant en klare pc van die prijs kan hier niet aan tippen dacht ik zo? Het lijkt me toch ook best future proof?
Als andere mensen nog kunne bevestigen dat dit een optimale setup is zou dat fijn zijn though. Kep wel iets koude voeten
Ik heb altijd het gevoel met pc's dat het een aaneenschakeling is van nummers
bijv de cpu krijgt een 8, mobo een 7, etc
als je hele pc uit 6's bestaat dan heb je hoogstwaarschijnlijk een leuke budget pc.
alles uit 9 is een goede highend pc.
maar wat als je veel geld uitgeeft aan 2 onderdelen van 9 maar er ook iets ingooit van een 4 en het volgende krijgt:
9-9-4-8-9-3-7 dan heb je wel veel geld uitgegeven aan de 9,8,7 onderdelen maar lijdt je systeem aan de 3 en 4 waardoor je je geld er niet uit krijgt.
Ik hoop dat ik mijzelf zo duidelijk maak
Kan iemand daar wat over zeggen? Rick of Havvie natuurlijk ook
|
|
|
29 juli 2010, 06:41
|
|
|
My Mood:
Style:
|
Het zijn allemaal prima onderdelen, geen 3'en of 4'en
Ik zag dat je de oude Cm690 behuizing hebt gepakt, vanwege de prijs denk ik? De nieuwe versie is de moeite waard als je het mij vraagt.
OC Settings:
|
|
|
29 juli 2010, 07:07
|
|
|
Junior Member
|
Aangepast nog eens.
Ik heb nu voor de Palit GTX 460 gekozen hij is werkelijk 2 euro goedkoper, maar ik zag dat hij 25MHz sneller was?
Na overwogen te hebben om de CM690 advanced te nemen, toch vanaf gezien en bij het model van 61 euro dat volgens de beschrijving alsnog met 3 fans komt, en gewoon een goede kast is.
Toch gekozen voor de 965 :>
Ik houd de mugen2 ook want ik heb er veel goeds over gelezen. En later met ODen zal het pas echt een uitkomst zijn.
http://www.hardware.info/nl-NL/artic...69_casefans/28 voor de 120mm en 140mm fans is het moeilijk om een goede prijs met redelijke airflow en vooral stilte te combineren. Ik vraag me af hoeveel het samengestelde pakket geluid zal maken. Het heeft natuurlijk niet zoveel zin om veel geld te steken in superstille fans als de pc van zichzelf toch al luid is. Ik dacht dat de Schyte Slip Stream 120mm 1600rpm en de Schyte Slip Stream 140mm 1700rpm toch wel een goede keus waren? Ze zijn het meest efficient dus in theorie ook het stilst? verder ook niet heel duur.
--- automatische edit ---
Oorspronkelijk geplaatst door Havvie
Het zijn allemaal prima onderdelen, geen 3'en of 4'en 
Ik zag dat je de oude Cm690 behuizing hebt gepakt, vanwege de prijs denk ik? De nieuwe versie is de moeite waard als je het mij vraagt.
|
Kan ik dan niet beter doorstomen naar Deze Kast? Krijg je een extra 140mm fan + een opslag voor een externe HD.
nieuw mandje met de 2 bedoelde kasten en de 2 fans die ik bedoel
Jo ik ga slapen, de hele avond hiermee bezig geweest
Laatst gewijzigd door Civer; 29 juli 2010 om 07:18
Reden: Dubbele posts automatisch samengevoegd.
|
|
|
29 juli 2010, 09:39
|
|
|
My Mood:
Style:
|
Al met al ga je nu wel aardig over je budget heen.. Het geld dat je extra in de cpu steekt zou ik persoonlijk echt ergens anders investeren als het budget dat van je vraagt, zeker zodra je gaat OC'en is die 965 het geld niet waard...maar ook zonder OC'en zal je er geen voordeel uit behalen wanneer je die verkiest boven de 955.
Qua fans, meest efficiënt is zeker niet meest stil, dat gaat niet op... je kunt je afvragen of je nu al andere fans zou moeten bestellen. Van wat ik hier en daar lees zijn de bijgevoegde fans in de CM690 II (Advanced) niet zo slecht en niet luidruchtig... De fans zijn altijd makkelijk te vervangen, zonde van je geld om dat nu al te doen zonder ze getest te hebben.
De keuze van kast laat ik in het geheel aan jou over, mocht je geïnteresseerd zijn in mijn persoonlijke mening: de 'oude' Cm690 vind ik lelijk en van de 'look & feel' ben ik niet weg. De nieuwe versie daarentegen vind ik wel aardig en die is goed en mooi afgewerkt. De keuze tussen Advanced & Basic is een persoonlijke, wil je de extra fan (ook los aan te schaffen), de SSD-mount (ook los te krijgen), VGA-bracket (in mijn ogen zinloos) en de HDD-bay, dan is de Advanced een goede keus. Anders zou ik de Basic + losse fan nemen, sowieso niet de oude kast, maar zoals gezegd dat is persoonlijk en daarbij ben ik iemand die toch net iets meer uitgeeft aan de behuizing  ...
De keuze qua grafische kaart is prima en inderdaad, hij is iets fabrieksoverclocked.
OC Settings:
|
|
|
29 juli 2010, 10:22
|
|
|
Elite Member
My Mood:
|
Hoi Civer,
Ik sluit me helemaal aan bij Havvie. De gebruik het geld dat je bespaard met de 955 voor de CM 690 II (Advanced), daar is het beter besteed.
Rick
|
|
|
29 juli 2010, 16:17
|
|
|
Junior Member
|
Ik ga voor de 955 en de cm690 II advanced
Die gtx 460 zijn goede kaartjes voor SLI alhoewel tot 2 stucks en niet 3 wat wel bij de 465 mogelijk is.
Is in de huidige configuratie SLI mogelijk? met voeding en moederboard?
|
|
|
29 juli 2010, 16:48
|
|
|
Elite Member
My Mood:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Civer
Die gtx 460 zijn goede kaartjes voor SLI alhoewel tot 2 stucks en niet 3 wat wel bij de 465 mogelijk is.
Is in de huidige configuratie SLI mogelijk? met voeding en moederboard?
|
Je wilt echt geen 3 GTX 465's in je kast, dan mag je wel een paar fans bij plaatsen (de 465 is een heethoofd) en een veel sterkere voeding nemen!
Ja, SLI is mogelijk, hoewel een iets krachtigere voeding dan wel is aan te raden, zeg 700W, dan zit je zeker goed. Maar, omdat je 2e PCI-e slot slecht x4 ondersteunt zal je 2e kaart niet op volle kracht kunnen draaien. Als je een mobo neemt dat twee keer 8x ondersteunt dan heb je ongeveer 98% meer prestaties als je een 2e kaart bij plaatst, met een 16x + 4x (wat je dus nu hebt) levert de 2e kaart "slechts" 70% extra performance. Een bord dan 8x + 8x ondersteunt is alleen wel een stuk duurder... Hierbij doe ik trouwens wel de aanname dat de H55 ongeveer hetzelfde resultaat geeft als de P55. Zie:
Rick
|
|
|
29 juli 2010, 17:01
|
|
|
Junior Member
|
Oorspronkelijk geplaatst door elloco999
Je wilt echt geen 3 GTX 465's in je kast, dan mag je wel een paar fans bij plaatsen (de 465 is een heethoofd) en een veel sterkere voeding nemen!
Ja, SLI is mogelijk, hoewel een iets krachtigere voeding dan wel is aan te raden, zeg 700W, dan zit je zeker goed. Maar, omdat je 2e PCI-e slot slecht x4 ondersteunt zal je 2e kaart niet op volle kracht kunnen draaien. Als je een mobo neemt dat twee keer 8x ondersteunt dan heb je ongeveer 98% meer prestaties als je een 2e kaart bij plaatst, met een 16x + 4x (wat je dus nu hebt) levert de 2e kaart "slechts" 70% extra performance. Een bord dan 8x + 8x ondersteunt is alleen wel een stuk duurder... Hierbij doe ik trouwens wel de aanname dat de H55 ongeveer hetzelfde resultaat geeft als de P55. Zie:

Rick
|
http://azerty.nl/8-1073-224674/ocz-s...tab=tech_specs zo'n voeding bijvoorbeeld? Dus als ik van plan ben om SLI in de toekomst te doen met 2 van de GTX 460 kaarten die ik nu heb, heb ik een beter moederboard nodig om de gewenste prestaties te krijgen is wat je zegt toch? suggesties?
Stel ik ga voor gtx 460 in SLI met dus een ander moederboard.
Als ik dan die combinatie overclock en de 955 overclock. Dan moet misschien nog wat extra normale fans of specifieke koelers. Hoeveel wat zou ik dan nodig hebben?
Naa laat maar zitten. Dat is niet echt nodig lijkt me. En als ik voor een SLI setting ga moet ik eerst weer wat geld hebben ^^
Dus voor nu is de 600W voeding voldoende bij dit systeem ook met overclockte proccesor en kaart (1 enkele kaart dus)
Er kunnen nog wel kleine dingen bij komen zoals fans en leds misschien ofzo. Maar daarvoor hoef ik denk ik niet 100w omhoog ^^
Laatst gewijzigd door Civer; 29 juli 2010 om 17:19
Reden: Dubbele posts automatisch samengevoegd.
|
|
|
29 juli 2010, 17:54
|
|
|
My Mood:
Style:
|
Als je nagaat dat die ene GTX460 in games vaak even goed scoort als 2x een HD5770 dan voorzie ik niet dat je gauw grafische problemen zult ondervinden
OC Settings:
|
|
|
Onderwerp Opties
Reageer op bovenstaand onderwerp
Plaats een nieuw onderwerp / nieuwe vraag in dit forum
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:45.
|
|
|