• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Game PC zelfbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwoFiveMikeMike

Junior lid
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
48
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort beginnen om mijn eerste PC zelf te bouwen, het moet een game pc worden.
budget is ongeveer 1000-1200 euro. Ik wil graag een Intel i7 en een videokaart van meer dan 1gb. kan iemand mij hierbij helpen wat ik allemaal nodig heb? goede sites en tips zijn ook welkom of dingen waar ik mee moet oppassen.

Alvast bedankt!

Mvg,

Thijs
 
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)
- Ben je van plan te gaan overklokken?
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?

als je dit even invult kan je beter worden geholpen en waarom i7 bijna geen verschil met i5 en gb zegt niks over een video kaart
 
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
ongeveer 1200 euro

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
het budget is alleen voor de computer, verder geen andere apparatuur.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
voornamelijk games en surfen

- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)
BF3 en MW3


- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee.

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?
hij moet futureproof zijn, met een SSD, draadloos internet,

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)
nvt
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
nvt

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 7 + antivirus

- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
nvt

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
Nee.

-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?
nee.

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Ik heb geen voorkeur.

Het liefst een Intel, maar ik ben onwetend dus als AMD een betere optie is dan is dit ook mogelijk.

Het liefst ook een geforce kaart, ook omdat ik onwetend ben van andere grafische kaarten.

bedankt!
 
mandje: klik

hier moet alleen nog een hdd in, weet alleen niet welke (zijn op het moment erg duur trouwens...)

EDIT: ben ook nog draadloos internet adapter vergeten (weet niet echt welke goed is :blush:) en de videokaart zou ook anders kunnen (weet alleen niet wat er dan in moet)...
Wacht iig nog op de rectie van bugger of dave of anson!!!
 
of zoiets al dit?

aleen nog een groote hdd voor opslag

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[393093]=1&product[213924]=1&product[13711]=1

3.6 gh cpu

4gb videokaart

60 gb ssd
amd 3+ moederbord

mooie 850 watt voeding
alleen nog mieschien een goedkoopere kast

een snelle wifi kaart heb hem zelf nu ook doet super goed en snel
full streepjes op 25 meter afstand
je zou eventuweel ook dit kunnen nemen ben je goedkooper uit

of zoiets al dit met crossfire
2 x 2 gb
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[13711]=1&product[399963]=2&product[424923]=1

en andere behuizing spaart wel wat .
en ken je kan nog kijken naar waterkooling?

als ik het geld hadt gehadt hat ik zelf denk ik de 2de set gekocht
of de 1 ste weet het niet
 
Het moederbord is amd, en de processor is intel,dat gaat niet passen!!!

Qua ssd zou ik deze aanbevelen: crucial m4 (64gb)

dit moederbord is wel goed: klik
 
Ja die crossfire is zeer aantrekkelijk :) het punt is dat hij dan wel een stuk duurder is.

wat zeggen jullie dan tussen deze 2 opties;

i5 2500 3.3 Ghz of,

Amd Black edition 3.6 Ghz

en dan de crossfire sapphire (2 x 2GB) of de geforce 570 2.5 GB.

er zit veel verschil tussen maar is dat verwaarloosbaar of is het echt een wereld van verschil? ook gezien qua prijs.

de i5 met geforce is namelijk ongeveer 530 euro en de andere combo is 700 euro. groot verschil qua prijs ;) maar ook qua prestaties??!
 
heeft een kennis van mij
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...388719]=2&product[404843]=4&product[302671]=1

dikke game pc
niet normaal
hadt battlefield call of duty mw 2 en 1 en adobe aan zonder vertraging:p
alleen ram was beetje vol

Die pc slaat echt nergens op. Waarom een super dure 1250watt voeding en super duur geheugen en cpu. Dat kan echt veel beter, voor veeeeeeeeeeeel minder.

@TwoFiveMikeMike

Als je later wilt uitbreiden moet je nu voor 1 kaart gaan (HD6970 of gtx570). Als je dat niet wilt kun je crossfire overwegen.

Maar het is wel handig. Met 1 sterke kaart kan je voorlopig wel vooruit. En als hij wat te zwak wordt prik je er gewoon een 2de bij. Let wel op dat je voeding en moederbord dit ook kunnen.
 
Hallo TwoFiveMikeMike

Allereerst :welkom: op het nationaalcomputerforum!!

Ik heb je eisen even bekeken en stel het volgende winkelwagentje voor:
[URL="http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/47995"]4launch Winkelwagen
[/URL]
Kast: Cooler Master CM 690 II Advanced
Deze kast is voorzien van een bijzonder goede airflow. Er is veel plaats wat maakt dat je grote videokaarten kan installeren. De kast is volledig van kliksystemen voorzien waardoor je hardware makkelijk kan installeren/vervangen zonder te moeten schroeven. Er zijn gleuven voorzien om kabels weg te werken en je kast op die manier ordelijk te doen ogen.
Aan de boven- voorkant heb je twee USB 2.0 aansluitingen en n eSata voor harde schijven. Deze zijn ook makkelijk te bereiken wanneer de pc aan je voeten staat. Zie ook deze review voor meer details: http://nl.hardware.info/reviews/1820...90-advanced-ii

Voeding: Corsair Gamer GS 800W
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen om je hele systeem incl. voorgestelde upgrades te ondersteunen. De voeding is vrij stil en zeer efficint.

Moederbord: MSI Z68A-G45
Dit moederbord heeft een goede onboard geluidskaart dat tot 8-kanaals aan audio ondersteund. Het bord bezit nieuwe technologien als SATA600, USB 3.0, SLI/CrossfireX. Het maximale toegestane geheugen bedraagt 32Gb ofwel 8Gb per slot. Vanwege de Smart Response technologie kan de harde schijf de buffer van de SSD gebruiken.

Processor: Intel Core i5 2500
Deze processor heeft 4 cores van elk 3,3 Ghz. De processor ondersteund ook Turbo Modus, en Kick Down.

Bij die eerste kan de hij zichzelf automatisch overclocken bij zwaardere taken. Dit is een verbeterde versie tenopzichte van de eerste generatie i5/i7 processoren, omdat er nu ook automatisch overclockt kan worden wanneer alle cores actief zijn.

Kick Down is een nieuwe technologie, hierbij kan een processor gedurende een relatief korte tijd (er worden gesproken over maximaal 20 seconden) zeer hoog automatisch overclockt worden. Vooral handig wanneer je bijvoorbeeld grote bestanden wilt inladen of gaat comprimeren.

Check hier voor een uitgebreide review met veel benchmarks: http://nl.hardware.info/reviews/1947...-bridge-review

Processorkoeling: Cooler Master Hyper 212 Plus
Aangezien de standaard Intel koeling niet hard genoeg koelt om je processor tijdens turbo modus koel te houden, adviseer ik deze alternatieve koeling die dat wel kan. Deze is bovendien nog een stuk stiller dan de standaardkoeling.

Geheugen: Kingston ValueRam 8Gb PC10666 1333Mhz kit
Dit geheugen heeft standaardsnelheid, sneller geheugen is enkel nuttig wanneer je gaat overclocken. Zoals eerder gezegd is het geheugen uitbreidbaar tot 32Gb in de toekomst. Je hebt nog twee geheugensloten vrij.

SSD: Crucial M4 64Gb
Deze is erg snel, ideaal voor installatie van het besturingssysteem, stuurprogramma's en installaties van de meest gebruikte programma's en in jou geval besturingssysteem en zware games. Voor opslag kan je dan je harde schijf gebruiken. Deze SSD wordt aangesloten via SATA600 en heeft een maximale snelheid van 525mb/s. Dit zorgt voor een betere algemene en soepelere werking van je systeem Zie ook de review: http://www.anandtech.com/show/4253/t...0-ssd-review/1

Harde schijf: Western Digital Caviar Blue 500Gb
Deze harde schijf heeft zeer goede schrijf en leessnelheden. Daarnaast is ie ook nog eens erg stil. Mocht je later evtl. meer capaciteit wensen dan kan je nog 3 extra schijven bijplaatsen in je case. Deze schijf wordt aangesloten via SATA600 en haalt snelheden tot 150Mb/s.

Let op: Omwille van de problematiek met de harde schijven (klik) zou ik voorlopig geen hogere capaciteit adviseren.

Videokaart: NVIDIA EVGA Geforce GTX 570 1,28Gb
Deze videokaart ondersteund technologien als DirectX 11 en 3D Vision. Deze kaart heeft op zichzelf een zeer goede performance. Zoals je vroeg kan je na verloop van tijd een tweede videokaart als deze toevoegen. Dit levert een performance winst van 40 - 70% op. Check ook deze vergelijking
En de review van de kaart: http://nl.hardware.info/reviews/1933...gtx-570-review

Dvd brander: Liteon IHAS124-19
Deze dvd brander schrijft en leest cd/dvd media. .

Netwerkkaart: Conceptronic C300RI
Deze netwerkkaart ontvangt draadloos internet signaal aan 300mbit. Een zeer krachtig signaal dus voor het ontvangen en versturen van bestanden op een draadloos netwerk.

Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit.

Anti Virus: Kaspersky Anti Virus 2012
Kaspersky is een prima virusscanner die je systeem weinig tot niets belast en niet storend is met allerlei meldingen. Deze licentie is n jaar geldig. Daarna kan je via de website upgraden voor 1, 3 of 5 jaar.

Monitor: Iiyama E2473HDS-B1
Deze monitor heeft een zeer goede reactietijd, wat een monitor met oog voor games als doeleinde echt nodig heeft. Deze monitor maakt gebruik van LED backlight, ondersteund full hd en heeft een maximale resolutie van 1920*1080. Meer info over deze monitor vind je terug in deze review: http://nl.hardware.info/reviews/2163...monitor-review

Muis: Logitech G500
Deze muis heeft een handige driver meegeleverd waarmee je handig het aantal DPI kan instellen. De muis is hierdoor erg precies. Op de muis zitten 10 knoppen waarvan je de functies naar hartenlust kan instellen via de drivers. Dit maakt het gamen een stuk handiger.

Toetsenbord: Microsoft Wired 600
Dit is een bedraad toetsenbord met enkele handige multimediaknoppen. De toetsenindeling is standaard QWERTY.

Speakers: Creative Inspire T3130 2.1
Deze 2.1 speakersset zet boven gemiddelde audio kwaliteit neer wat de speakers geschikt maakt voor zowat elke doeleinde. Check ook deze review voor meer info: http://nl.hardware.info/reviews/1773...-inspire-t3130

Je koos ervoor de assemblage en Windows installatie voor eigen rekening te nemen. 4launch geeft evtl. ook de mogelijkheid om alleen de processor + koeling te installeren op het moederbord (Klik). Dit is zo'n beetje het meest risicovolle onderdeel. Men vraagt hiervoor 15 euro.

Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.

Mocht je verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, laat gerust van je horen!!

Groetjes,

Dave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
TwoFiveMikeMike wacht even tot Anson,Dave of bugger een systeem voor je hebben uitgezocht. Dan weet je zeker dat je goed advies krijgt.

Edit:Dave heeft terwijl ik met dit bericht aan het klote was al een systeem voor je gepost. :p

Wat ik je wel kan zeggen is dat i7 echt niet nodig is, tenzij je van plan bent om zware video bewerking programma te draaien. Dus ga voor een i5 en van het geld dat je daarop bespaard kan je een betere videokaart kopen wat vele malen belangrijker is.

Verder moet je je ook niet blindstaren op de geheugen van de videokaart. Een kaart met 2gb geheugen kan slechter zijn dan eentje met 1gb geheugen. De enige reden om een kaart met veel geheugen te nemen is als je van plan bent meerdere beeldschermen te gebruiken. Het is veel belangrijker om te kijken naar de eigenschappen van de chip die gebruikt wordt. Wat je ook niet moet doen is naar de clock snelheid kijken.

Hier is een video met een uitleg waar je naar moet kijken als je een videokaart koopt
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=q0VNiWtQqb4"]Video Card Shopping Tips: Why Memory and Clock Speeds Don't Matter NCIX Tech Tips - YouTube[/ame]
 
Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor de goede en waardevolle reacties!

@ Dave

Ik heb deze kaart al vaker voorbij zien komen, maar is 1.25GB niet weinig? (kan aan mij liggen dat ik het niet weet ;)) en voor 50 euro meer heb ik de gtx 570 HD 2.5 GB versie.
Is er iets niet goed aan deze kaart of is het gewoon niet nodig?
 
Wat voor monitor opstelling gebruik je, of met welke resolutie ben je van plan te gamen?
Je hebt dat vraagje met 'niet van toepassing' beantwoord. Voor high-end gamen met n of twee HD (1920*1080) monitoren is 1,25Gb ruim voldoende.
 
Ik heb verder nog niks in huis, ik neem een compleet nieuw systeem.
heb dus nog een monitor(24 inch?), muis, keyboard, en geluidsinstallatie nodig(of headset!?)
verder weet ik niet wat de grote functionele voordelen van een multi-screen zijn?
De games wil ik verder op een zo goed mogelijke resolutie spelen.
 
Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor de goede en waardevolle reacties!

@ Dave

Ik heb deze kaart al vaker voorbij zien komen, maar is 1.25GB niet weinig? (kan aan mij liggen dat ik het niet weet ;)) en voor 50 euro meer heb ik de gtx 570 HD 2.5 GB versie.
Is er iets niet goed aan deze kaart of is het gewoon niet nodig?


Kijk is naar de post boven die van jou.
 
Oke Tnx origineel! het was mij alleen niet duidelijk of dat ook echt voor die kaart bedoeld was, excuses hiervoor. dan ga ik voor de 1.25 GB, en nog even een klein vraagje.

In de set-up van Dave staat een 2x4GB kingston geheugen van 1333 Mhz, is er een significant verschil met een snellere (lees 1600+) of is dit verwaarloosbaar voor mijn systeem en dus niet nodig?

Ik zou ook heel dankbaar zijn als er mogelijkheden worden geplaatst voor de monitor,keyboard en muis. vooral de monitor, omdat ik daar ook niet precies weet waar ik op moet letten.

Bvd,

Thijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan