• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet valt vaak weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasvdW

Vaak hier
Lid geworden
1 nov 2011
Berichten
576
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds kort zijn wij overgestapt van internet met KPN naar UPC, nieuwe router, meer MB, enz.. Maar nu, sinds kort valt het internet bij mijn moeders PC vaak weg. De router staat beneden en haar PC op zolder, dus de PC geeft vaak ook maar 3 streepjes aan en soms 4. Maar sinds kort valt het internet bij haar steeds weg.

Dit gebeurd nadat de streepjes van 3 langzaam of snel aflopen en de internetverbinding totaal wegvalt. Dan maak je opnieuw verbinding, je hebt een minuut internet en hop weer weg. Dan is het soms ook nog dat we een foutmelding krijgen als we opnieuw proberen te verbinden:
445566.png


Het gekke is, is dat ondertussen dat de internetverbinding weg is, ik gewoon wel internet heb en de telefoon, ook via het internet, werkt ook nog goed!
Nu is de ontvanger (een soort antenne, achterin de PC) wel een beetje gebogen en zit er een knik in, kan dat het probleem zijn?
Of, het moederbord van die PC is ook vervangen, van een Acer naar een Asus, kan dat het probleem zijn?
O en beide PC's draaien op Windows 7 Ultimate 64-bit, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Hmm, een hele lap tekst, ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen!

Vriendelijke groet,
Thomas
 
Voordat je hardware gaat aanschaffen, kun je ook eens kijken hoe druk het is op het draadloze netwerk. Het programma INSSIDER is hier uitermate geschikt voor. Bij meerdere draadloze netwerken in je omgeving kan het ene draadloze netwerk het andere wegdrukken. Je zou dan met een wisseling van kanaal al een heleboel kunnen oplossen.

Natuurlijk kan ook de wisseling van KPN naar UPC ermee te maken hebben. Welke router heb je nu?
 
Ja dat zou kunnen, maar dat is dan weer een hoop extra geld en hij deed het gewoon wel voordat we waren overgestapt naar UPC.

O en ik heb het channel gewijzigd waar de router op stond en het internet valt nu niet meer weg.

---------- Bericht toegevoegd om 12:56 ---------- Vorige bericht geplaatst om 12:47 ----------

Gollem: ik ga dat programma eens proberen, en ik heb nu een Thomson TWG870UG.

---------- Bericht toegevoegd om 13:09 ---------- Vorige bericht geplaatst om 12:56 ----------

Nou, ik heb dus dat programma, maar geen idee wat ik er mee kan... Wel zie ik dat er veel mensen om me heen op channel 1 zitten waar ik hem dus vanaf heb gehaald.
 
Je kunt met dat programma niets wijzigen, maar wel in kaart brengen. Jouw oplossing om het kanaal te veranderen was dus zeer waarschijnlijk de juiste zet!
 
Oke, dat zou dan waarschijnlijk opgelost zijn. Maar hieraan gekoppeld zit dat onze downloadsnelheid veel te laag is... We betalen voor 50 down en 2.5 up en ik krijg maar maar down 20...
 
Er kunnen allerlei factoren zijn waardoor je de beloofde downloadsnelheid niet haalt.

Sluit eerst maar eens n apparaat bedraad aan op de modem en voer dan een speedtest uit. Neem niet die van UPC, want die klopt altijd, maar neem bijvoorbeeld die van speedtest.net.
 
Heel vreemd, speedtest.net begon in de 44 mb en gaf toen ineens aan 14.90 mb... Nu kijk ik wel net op de UPC site en zie dit:

Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 29 februari 2012 - 11:57
Verwachte eindtijd: onbekend
 
Dat zou kunnen verklaren dat je verbinding trager is dan beloofd.

Bellen met UPC heeft geen zin. Het enige advies wat daar gegeven wordt is: "schakel de apparatuur uit, en schakel dan de apparatuur weer in". Of "Maak alle bekabeling los, en maak daarna alle bekabeling weer vast". En dat voor 0,10 per minuut.

Als je het toch wilt aankaarten bij UPC, zou ik het schriftelijk doen (per email zijn ze niet bereikbaar) of langsgaan in een UPC winkel. Je krijgt waarschijnlijk hetzelfde antwoord.
 
Je bedoelt die storing, ja die wordt opgelost en ik kan gratis bellen met UPC ivm dat ik daar lid ben.
 
Doe ook het volgende: download MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

"Farbar MiniToolBox" gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start het tool middels dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
    • Windows Vista en Windows 7: start het tool middels rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dient Firefox afgesloten te zijn!
 
Hier is het logje:

MiniToolBox by Farbar Version: 18-01-2012
Ran by Thomas (administrator) on 03-03-2012 at 21:33:15
Microsoft Windows 7 Ultimate Service Pack 1 (X64)
Boot Mode: Normal
***************************************************************************

========================= Flush DNS: ===================================

Windows IP-configuratie

De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.

========================= IE Proxy Settings: ==============================

Proxy is not enabled.
No Proxy Server is set.

"Reset IE Proxy Settings": IE Proxy Settings were reset.
========================= Hosts content: =================================

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 iphonesubmissions.apple.com
127.0.0.1 localhost

========================= IP Configuration: ================================

Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter = Draadloze netwerkverbinding (Connected)
Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter = Draadloze netwerkverbinding 2 (Connected)
Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet = LAN-verbinding (Media disconnected)


# ----------------------------------
# IPv4-configuratie
# ----------------------------------
pushd interface ipv4

reset
set global icmpredirects=enabled taskoffload=enabled


popd
# Einde van IPv4-configuratie



Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Thomas
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-24-2B-92-39-A0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::708b:b78d:9d7e:95c%11(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.11(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 3 maart 2012 20:09:02
Lease verlopen. . . . . . . . . . : zaterdag 10 maart 2012 20:09:06
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 218113067
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-16-8D-2D-34-00-1D-72-F7-17-9A
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.46.228.196
62.179.104.196
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1D-72-F7-17-9A
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Server: ns02.upclive.nl
Address: 213.46.228.196

Naam: google.com
Addresses: 173.194.65.100
173.194.65.139
173.194.65.113
173.194.65.102
173.194.65.101
173.194.65.138


Pingen naar google.com [173.194.65.139] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 173.194.65.139: bytes=32 tijd=15 ms TTL=50
Antwoord van 173.194.65.139: bytes=32 tijd=15 ms TTL=50

Ping-statistieken voor 173.194.65.139:
Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van n bewerking in milliseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Gemiddelde = 15ms
Server: ns02.upclive.nl
Address: 213.46.228.196

Naam: yahoo.com
Addresses: 209.191.122.70
98.139.183.24
98.139.127.62


Pingen naar yahoo.com [98.139.127.62] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 98.139.127.62: bytes=32 tijd=315 ms TTL=53
Antwoord van 98.139.127.62: bytes=32 tijd=265 ms TTL=53

Ping-statistieken voor 98.139.127.62:
Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van n bewerking in milliseconden:
Minimum = 265ms, Maximum = 315ms, Gemiddelde = 290ms
Server: ns02.upclive.nl
Address: 213.46.228.196

Naam: bleepingcomputer.com
Address: 208.43.87.2


Pingen naar bleepingcomputer.com [208.43.87.2] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 208.43.87.2: De doelhost is niet bereikbaar.
Antwoord van 208.43.87.2: De doelhost is niet bereikbaar.

Ping-statistieken voor 208.43.87.2:
Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
(0% verlies).

Pingen naar 127.0.0.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
Pakketten: verzonden = 2, ontvangen = 2, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van n bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
===========================================================================
Interfacelijst
11...00 24 2b 92 39 a0 ......Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter
10...00 1d 72 f7 17 9a ......Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
1...........................Software Loopback Interface 1
15...00 00 00 00 00 00 00 e0 Teredo Tunneling Pseudo-Interface
===========================================================================

IPv4 routetabel
===========================================================================
Actieve routes:
Netwerkadres Netmasker Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.0.1 192.168.0.11 25
127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
192.168.0.0 255.255.255.0 On-link 192.168.0.11 281
192.168.0.11 255.255.255.255 On-link 192.168.0.11 281
192.168.0.255 255.255.255.255 On-link 192.168.0.11 281
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.0.11 281
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.0.11 281
===========================================================================
Permanente routes:
Geen

IPv6 routetabel
===========================================================================
Actieve routes:
Indien metrische netwerkbestemming Gateway
1 306 ::1/128 On-link
11 281 fe80::/64 On-link
11 281 fe80::708b:b78d:9d7e:95c/128
On-link
1 306 ff00::/8 On-link
11 281 ff00::/8 On-link
===========================================================================
Permanente routes:
Geen
========================= Winsock entries =====================================

Catalog5 01 C:\Windows\SysWOW64\NLAapi.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 02 C:\Windows\SysWOW64\napinsp.dll [52224] (Microsoft Corporation)
Catalog5 03 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 04 C:\Windows\SysWOW64\pnrpnsp.dll [65024] (Microsoft Corporation)
Catalog5 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog5 06 C:\Windows\SysWOW64\winrnr.dll [20992] (Microsoft Corporation)
Catalog5 07 C:\Program Files (x86)\Bonjour\mdnsNSP.dll [121704] (Apple Inc.)
Catalog9 01 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 02 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 03 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 04 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 05 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 06 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 07 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 08 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 09 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
Catalog9 10 C:\Windows\SysWOW64\mswsock.dll [232448] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 01 C:\Windows\System32\NLAapi.dll [70656] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 02 C:\Windows\System32\napinsp.dll [68096] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 03 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 04 C:\Windows\System32\pnrpnsp.dll [86016] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 06 C:\Windows\System32\winrnr.dll [28672] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog5 07 C:\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll [132968] (Apple Inc.)
x64-Catalog9 01 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 02 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 03 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 04 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 05 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 06 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 07 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 08 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 09 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)
x64-Catalog9 10 C:\Windows\System32\mswsock.dll [326144] (Microsoft Corporation)

========================= Event log errors: ===============================

Application errors:
==================
Error: (03/03/2012 09:24:50 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: Client application bug: DNSServiceResolve(18:20:32:ce:eb:ab@fe80::1a20:32ff:fece:ebab._apple-mobdev._tcp.local.) active for over two minutes. This places considerable burden on the network.

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 24

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 23

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 22

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 21

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 20

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 19

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 18

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 17

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service) (User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 16


System errors:
=============
Error: (03/03/2012 08:09:00 PM) (Source: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig) (User: SYSTEM)
Description: WLAN-uitbreidingsmodule kan niet worden gestart.

Pad naar module: C:\Windows\system32\athExt.dll
Foutcode: 126

Error: (03/03/2012 05:56:36 PM) (Source: Server) (User: )
Description: De server kan geen binding tot stand brengen met transport \Device\NetBT_Tcpip_{0F52178A-4B71-476F-BB41-2B8FCC133A6D} omdat een andere computer in het netwerk dezelfde naam heeft. De server kan niet worden gestart.

Error: (03/03/2012 05:23:09 PM) (Source: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig) (User: SYSTEM)
Description: WLAN-uitbreidingsmodule kan niet worden gestart.

Pad naar module: C:\Windows\system32\athExt.dll
Foutcode: 126

Error: (03/03/2012 02:50:40 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR2.

Error: (03/03/2012 02:50:39 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR2.

Error: (03/03/2012 02:50:39 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR2.

Error: (03/03/2012 02:50:38 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR2.

Error: (03/03/2012 02:44:47 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.

Error: (03/03/2012 02:44:47 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.

Error: (03/03/2012 02:44:46 PM) (Source: Disk) (User: )
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.


Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (03/03/2012 09:24:50 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: Client application bug: DNSServiceResolve(18:20:32:ce:eb:ab@fe80::1a20:32ff:fece:ebab._apple-mobdev._tcp.local.) active for over two minutes. This places considerable burden on the network.

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 24

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 23

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 22

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 21

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 20

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 19

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 18

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 17

Error: (03/03/2012 09:22:40 PM) (Source: Bonjour Service)(User: )
Description: ERROR: handle_resolve_request bad interfaceIndex 16


**** End of log ****
 
WLAN AutoConfig schijnt uitgeschakeld te zijn.

Services starten:
  • ga daarvoor naar Start \ Uitvoeren:
  • Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.
  • kopieer en plak hierin het volgende: services.msc
  • klik daarna op OK.
  • Het venster Services start op en scrol vervolgens naar WLAN-AutoConfig
  • Dubbelklikk op die vermelding en controleer of het Opstarttype Automatisch is.
  • Zoniet: dan die instelling kiezen, klik dan eerst op de knop Toepassen; vervolgens klik je op de knop Starten, wacht even en klik uiteindelijk op OK.
 
Hmm, WLAN Autoconfig stond al op Automatisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan