• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

AVG quick Tune + SSD

  • Onderwerp starter Verwijderd NCFlid 124241
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd NCFlid 124241

Gast
Hoi,

Weet iemand of het "veilig" is om registerfouten, fragmentatie, ongewenste bestanden ect op te schonen door AVG?
aangezien defragmenteren en register opschonen op een SSD niet echt aangeraden is?

picture
 
aangezien defragmenteren en register opschonen op een SSD niet echt aangeraden is?
defragmenteren van SSD wordt niet aangeraden maar register opschonen is een noodzakelijk anders wordt uw pc traag.
 
ik gebruik altijd de avg pc tuneup, daar schoon je ook je register en andere bestanden mee.
bevalt goed en heb geen problemen. laptop werkt er alleen maar beter door.
want je gooit er een hoop ongebruikte sleutel enzo mee weg
 
Al die programma's die je moet kopen om registerfouten op te lossen, lossen maar n ding op: je geld.

Als er een fout in het register zit, wordt dit gemeld in de Windows Event logs. Aan de hand van diagnose kun je er zelf wel achter komen wat er fout zit.
Dat het register na de-installatie van software niet helemaal goed wordt opgeruimd, is in principe helemaal niet belangrijk. Als er iets in het register staat wat niet meer wordt aangeroepen omdat het bijbehorende programma niet meer op de computer aanwezig is, is er dus niets aan de hand.

Dus de opmerking dat het register opgeschoond moet worden omdat anders je computer traag wordt? Ach...
 
Alle register sleutels worden geladen tijdens het opstarten van de pc. Daardoor kan er vertraging optreden als het register vervuild is. Maar met moderne hardware, ga je dit echt niet merken. Maar waarom betalen om het register schoon te houden?
ik gebruik al jaren ccleaner. Ten eerste is dit een gratis programma. Ook heb ik nog nooit een probleem gehad nadat ccleaner mijn systeem heeft opgeschoond.

Defragmenteer je ssd nooit!! Dit kan per direct het einde betekenen van je ssd.
Als er tijdens het defragmenteren 1 bit verkeerd wordt weggeschreven heb je een probleem.
 
ik gebruik ook ccleaner, maar als ik daarna avg pc tune up draai vind hij nog veel meer dingen.
maar dit is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. ik heb er veel aan gehad in ieder geval.
heb er de laatste week alleen al 2,5 gig extra mee verwijderd.
 
Dat klinkt leuk. Maar veel schoonmaak programma's verwijderen te veel register sleutels e.d. waardoor je problemen krijgt.
Je hebt harde schijven tegenwoordig van 1 of 2 TB. Dan is 2,5 gig heel weinig.
 
Waarom heeft iedereen het over betalen / gratis software? :O
Ik heb AVG internet security 2013 gratis, wou even weten of de tool die bij deze anti virus goed is om uit te voeren bij een ssd.
Register schonen doe ik wekelijks, defragmenteren heb ik idd niet gedaan, omdat ik wist dat het niet goed was voor een SSD, maar gewoon nog even gevraagt ter verduidelijking van dat AVG tooltje.

Ook ik gebruik dagelijks Ccleaner.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan