• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen up-dates windows vista meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap jou wel hoor, doordat jij aan systeemvereisten voldoet.
Maar er bestaat een grote kans ( is niet gezegd dat het nodig is) dat jij goede windows 10 drivers moet hebben.
Maar gezien het feit dat jij vista gebruikt, betekent dat jou merk/type desktop geen windows 10 drivers heeft uitgebracht.
Zoals ik heb een laptop uit 2010, met de laatste drivers van 2010, mijn windows 10 draait hier heel goed en zonder problemen op windows 7 drivers.
Maar het zou jammer zijn dat jij geld uitgeeft, terwijl jij geen garantie hebt dat bijvoorbeeld het toetsenbord of het beeldscherm wel goed werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het gewoon proberen. Ik denk namelijk dat er geen problemen hoeven te zijn. Mocht dit met bijvoorbeeld de drivers wel zijn dan kan je deze altijd in de compatibiliteitsmodus draaien.
 
Ik zou het gewoon proberen. Ik denk namelijk dat er geen problemen hoeven te zijn. Mocht dit met bijvoorbeeld de drivers wel zijn dan kan je deze altijd in de compatibiliteitsmodus draaien.

Zijn die drivers voor windows 10 dan nergens te downloaden?
Ik weet niet of mijn grafische kaart direct x 9 of hoger heeft. Waar kan ik dat nakijken op mijn pc?
"Drivers in de compatibilteitsmodus draaien" Geen idee hoe dit werkt.
Ik weet ook niet wat een OEM versie is. Die heeft BOLCOM namelijk te koop voor windows 10. Is dat trager. Minder mogelijkheden?

Zonder helder antwoord op bovenstaande vragen, durf ik de gok niet te wagen om een losse windows 10 schijf te kopen.

Ik heb trouwens een PC die allemaal uit losse, kwalitatief goede onderdelen is opgebouwd bij een speciaal bedrijf. Hij was niet goedkoop, maar funktioneerde altijd prima. Nooit problemen gehad. Daarom vind ik het wel zonde om hem nu al weg te doen na slechts negen jaar.
 
De hardware is verouderd en naar huidige maatstaven ook maar weinig werkgeheugen.
 
Anders zou je toch eerst eens vista kunnen herinstalleren, kijken of het updaten nu wel goed gaat.
Anders kun je daarna altijd nog kijken, wat er anders mogelijk is.
 
De hardware is verouderd en naar huidige maatstaven ook maar weinig werkgeheugen.
Ik laat het even bezinken allemaal. Ik blijf nog even doorgaan met mijn oude PC, behalve telebankieren. Dat kan ik op mijn werk doen of een familie lid. En dan denk ik inderdaad wel een ander apperaat te kopen. Vista op nieuw installeren is een hele klus. Een paar honderd update's. SP 1 en SP 2 en volgend jaar april is het echt afgelopen met vista. We zetten nu echt een . achter deze affaire en gaan over tot de orde van de dag. Nogmaals dank voor de medewerking.
 
Graag gedaan. Hopen dat je voor jezelf tot een goede oplossing kan komen.
 
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan