• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

FTP server probleem op Windows 2003 server

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pascal

Gast
Hallo,

Het is een nogal frustrerend probleem waar ik mee zit en ik kan er maar geen oplossing voor vinden.

Ik heb een machine daar draait Windows 2003 server op met ftp. En dat werkt allemaal. Helemaal geconfigureerd, ingesteld etc. De router staat netjes op port forwarding van poortje 21. Nu is het zo dat als ik vanaf binnen het netwerk de ftp op ga dus: ftp://192.168 etc. dan wordt er gevraagd om een inlogscherm. Nou dat gaat allemaal harstikke goed. ik kan gewoon inloggen. Maar de mensen die de ftp server van buitenaf proberen te bereiken, dus ftp://85 etc. krijgen wel gewoon netjes het inlogscherm. Maar zodra ze inloggen wordt de volgende foutmelding naar voren gebracht.



Wat doe ik toch fout? Ik kom er echt niet uit.
Hier nog de port forward instellingen:



Weet iemand raad?

Alvast bedankt :)
 
Poort 20? oke bedankt. Ik ga het vanavond eens proberen.
 
Er heeft zich een nieuw probleem ontwikkeld.

Mensen die van buitenaf kunnen nu wel gewoon de index van de FTP server zien en bekijken wat de inhoud is. Maar als ze iets willen downloaden komt de melding dat de website niet beschikbaar is.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt.
 
Individueel de bestanden. Hoeft niet allemaal, maar bij voorkeur n van de bestanden die niet gedownload kunnen worden.
 
Oke, een van de bestanden die niet kan worden gedownload is een .rar archief. De rechten hiervoor zijn als volgt:





 
Als ik het zo lees, wordt er gebruik gemaakt van ftp via een webbrowser?

Wat als je rechtstreeks een ftp-verbinding opbouwt? Met een ftp-client?
 
Ja de gebruiker maakt verbinding via een browser.

Een ftp-client als Filezilla? Oke. Dat zou ik dan even door de gebruiker moeten laten testen.

Ik laat van me horen als dit gebeurd is.

Bedankt voor de hulp in elk geval :)
 
Daar ben ik weer. De gebruiker krijgt een connection refused melding bij het verbinding maken via filezilla.
 
Heb je de volgende opties bij "Toepassingsserver en Internet Information Service" ingeschakeld?:
Algemene bestanden
FTP-service (File Transfer Protocol)
Internet Information Services-beheer

Zo nee, doe dit, en welk ftp-server software gebruik je dan? Die van FTP?

Dan zullen de ingelogde gebruikers hun homedir in beeld moeten krijgen na het inloggen.

Hulp nodig? http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/creating-configuring-ftp.html
 
Heb je de volgende opties bij "Toepassingsserver en Internet Information Service" ingeschakeld?:
Algemene bestanden
FTP-service (File Transfer Protocol)
Internet Information Services-beheer

Ja, ik heb het precies op die manier gedaan. Het standaard FTP gebeuren van server 2003.

Betreft het linkje die je erbij zette,

Ik gebruik gewoon de Default FTP in die lijst. Is dat goed? Of moet ik een aparte FTP site aanmaken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan