• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ftp Server Beveiligen

F

flashsplash

Gast
Hallo luitjes hier ben ik weer na een tijd afwezig te zijn. Hopelijk maken jullie het allemaal goed. Ok nu mijn vraag/probleem. Ik ben helaas het slachtoffer geworden van iemand die zijn tijd blijkbaar niet nuttig kan invullen. Ik draai namelijk een ftp server en had gewoon de standaard beveiliging erop dus niets aangepast of zo. Nu is het is zo dat er gisteren iemand op mijn server is gekomen met een bepaald ip-adres en mijn loginnaam. Blijkbaar heeft hij gebruik gemaakt van een packet sniffer en zo de gegevens achterhaalt. Het probleem is nu dat als ik dit ip-adres geen toegang geef tot mijn server dan kom ik soms (van buitenaf) niet op mijn server en als ik er wel in kom dan kan ik niet door de submappen heen bladeren. Ik kan dan wel meestal in n map komen maar de submap wordt mij dan toegang geweigerd. Ook kunnen sommige gebruikers helemaal niet meer op de server komen en anderen weer wel. Maar elke gebruiker die op de server kan komen kan de submappen niet doorbladeren. Als ik dit ip-adres dan weer verwijderd van de lijst van blokkeringen dan werkt alles weer optimaal. Ik heb lopen puzzelen welke instellingen hij veranderd zou kunnen hebben maar ik kom er helaas niet uit. Nu is mijn vraag dus aan iemand die hier mss ervaring mee heeft...

1.) Hoe kan ik die ip-adres blokkeren en toch gewoon normaal gebruik maken van alle opties.
2.) Hoe log ik op mijn server als ik de optie aanzet dat de paswoorden encrypt moeten zijn. (ik deed dit namelijk maar kwam niet op mijn server)

Het gaat mij dus in principe hoe ik mijn server optimaal kan beveiligen. Bij voorbaat dank voor alle hulp...

Ik draai Serv-U 6.0.0.2

-----edit---- heb het al opgelost....
 
Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan