• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

G-mail : inline afbeelding invoegen in bericht zelf ,dus niet als bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloefer

Gevestigd lid
Lid geworden
8 nov 2005
Berichten
217
Waarderingsscore
0
Googelen leert mij dat door te klikken op het tandwielpictogram een dialoogvenster Gmail-instellingen zou moeten verschijnen met daarin het tabblad Labs. Bij mij krijg ik het dialoogvenster gmail-instellingen niet. Hoe komt dat en hoe verhelpen ? Of is er een andere oplossing om afbeeldingen direct in te lassen in het mailtje zelf.
 
Ben je wel ingelogd in de gmailaccount? of alleen met je google-account
 
in de g mail account.
 
Als je het venster mail opstellen hebt gekozen en je ziet een vak waar je iets kunt typen vind je in de werkbalk boven dat vak naast het smile-emoticon een grijs vierkantje met 2 driehoekjes als je daar op klikt kun je kiezen waar je een afbeelding vandaan wilt halen en invoegen in je bericht
 
Hoe kan ik een print screen bezorgen van het scherm ivm nieuw bericht g-mail ?
 
Maak een print screen met de "prtsc toets" die plak je in paint ( kies plakken in een leeg veld) dan kun je dit opslaan als en dan uploaden in tinypic.com Vervolgens kun je een link cpl met de img aanduidingen kopiren en dat plak je weer in een nieuw bericht evt met begeleidende tekst. en voilla de complete printscreen verschijnt keurig in je posting.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger was het toch mogelijk om zonder omweg een bijlage toe te voegen aan een bericht. Ik ben niet entousiast om tinypic.com te gebruiken.
 
Ik begrijp niet goed wat jij precies wilt, je dwaalt van "afbeelding invoegen" naar het invoegen van een "printscreen" in een bericht, ik geef een oplossing voor beide en nog is het niet goed. Wat wil je precies?
 
Hallo Kloefer,

Ga eens naar je inbox en plak dan onderstaande achter de regel op je adresbalk (daar waar je gmail.com normaal intikt).
#settings/general

Ik heb bijvoorbeeld nu dit: http s://mail.google.com/mail/u/0/?shva=1#inbox
En dat moet dan worden: http s://mail.google.com/mail/u/0/?shva=1#settings/general

Je zou dan op de settingspagina moeten komen. Daar kun je dan inderdaad Labs selecteren en het item aanvinken wat jij wilt hebben.


Persoonlijk vind ik het raar dat je dit via Labs moet selecteren en het er niet standaard in zit, ik wil ook wel eens gewoon afbeeldingen invoegen in mijn gmail.

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kijk hier eens gemakkelijker kan het toch niet


2ylk1fq.png
 
Laatst bewerkt:
Die optie moet je dus via de Labs inschakelen en dat is waar Kloefer om vraagt. Die optie staat standaard niet aan en Kloefer wil dat aanzetten. Als dat eenmaal aan staat is het inderdaad een fluitje van een cent.
 
Ik wilde in mijn bericht aan jullie een printscreen van mijn gmail scherm inlassen als bmp . Ondertussen is mijn probleem ivm invoegen in bericht zelf van een foto opgelost.
 
Kun je ook nog aangeven hoe je het nu hebt opgelost, zodat anderen met hetzelfde probleem ook tot een olossing kunnen komen?

IVM met het invoegen van een afbeelding in een bericht hier, kan ik je melden dat je dit eerst op een imagehoster als tinypic of imageshack moet uploaden en dat dan hier moet neerzitten middels een img tag naar de afbeelding.

[noparse]
afbeelding.jpg
[/noparse]

Hopelijk verduidelijkt dit het n en ander.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry ik wist niet meer dat je dat apart moest inschakelen, ik heb dat vast en zeker eens gedaan maar wist dat niet meer, ik heb het even nagekeken en idd je hebt helemaal gelijk.
Die optie moet je dus via de Labs inschakelen en dat is waar Kloefer om vraagt. Die optie staat standaard niet aan en Kloefer wil dat aanzetten. Als dat eenmaal aan staat is het inderdaad een fluitje van een cent.
 
Inderdaad, maar in het gmailadres dat ik wil gebruiken, vind ik die toolbar niet terug, wel in een ander gmail adres. Hoe komt dat ??
 
Bij werkt dat als volgt: Ik ga naar het sterretje rechtboven in mijn G-mail scherm, dan in het menu instellingen naar labs, daar staat een optie afbeelding invoegen in of uitschakelen die schakel je in denk er om als je de optie offline ingeschakeld hebt werkt deze lab niet.
 
In mijn g mail account stond er bovenaan rechts : standaardinstellingen, ik heb daarop geklikt en kon dan uitvoeren wat PoppSchuitema meldde op 23.12 en nu kan ik inline foto's in het mailtje weergeven.
 
Super, mooi dat het gelukt is en leuk dat je dat even meld, nu hebben wij het fijne gevoel dat we je hebben kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan