• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.
Status
Niet open voor verdere reacties.

1045642112

peysey
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
474
Waarderingsscore
4
Hallo allemaal,

Ik heb een computer samengesteld welke bestaat uit de volgende onderdelen:

i7 3770
ASUS GTX 660
ASUS P8Z77-V pro
Corsair 16 GB CL9
Samsung 840 pro 265 GB
Seagate Barracuda 2TB
Corsair Hydro series H55
Corsair Gaming Series GS600

Ik heb het gebouwd en vind het een lekker ding, maar wil graag informatie over de energiestanden.

Bijna elk besturingssysteem heeft een energiebeheerschema, zoals energiezuinig, normaal en hoge prestaties.
Dit is in te stellen via het configuratiescherm. Mijn Asus moederbord heeft zelf ook 3 standen. Ik kan geen foto's hiervan toevoegen. De uploader werkt niet. raar..

Mijn vraag is, moet ik de energiestand van het moederbord gebruiken of die van windows?
Waarom wel en/of waarom niet?

Ik heb nu mijn mobo of hoge prestaties gezet, aangezien de normale stand niet spannend is en ik deze week meer "power" nodig heb dan de energiezuinige stand. Maar ik zie dat windows 7 zijn eigen energiestand op gebalanceerd heeft gezet.

Nu ben ik bang dat ik "denk" dat ik op volle toeren draai, maar dat dat zo niet "is".

Alvast bedankt.

Sef.
 
Windows kiest in eerste instantie altijd voor de instelling "Gebalanceerd".
Dat wil zeggen dat hoge prestaties mogelijk blijven maar voor de rest energie wordt bespaard.
Heb jij het moederbord op hoge prestatie gezet dan kan je die keuze in windows natuurlijk ook gebruiken.
 
Beste Abraham,

Helaas is het voor mij niet duidelijk wat jouw antwoord is op mijn vraag?
 
Houdt Windows nu zijn eigen schema aan of doet ASUS moederbord zijn dingetje?
Want je kunt het moederbord echt op hoge prestaties zetten en de instellingen van windows op energiebesparing.
Ik weet dan echt niet wat het systeem dan doet?
 
? help?
 
Abraham zegt dus dat als jij de moederbord op hoge prestatie hebt gezet, jij Windows in plaats van gebalanceerd energie ook op hoog kunt zetten. ->
Heb jij het moederbord op hoge prestatie gezet dan kan je die keuze in windows natuurlijk ook gebruiken.
 
Ik begrijp het niet. Ik wil het via windows kunnen instellen, dat lukt ook. Dan zet ik het op hoog, maar dat betekent niet dat asus moederbord ook op hoog gaat springen... dan moet ik ook weer via bios de moederbord op hoog zetten.... beetje onlogisch. Volgens mij zou het synchroon moeten gaan dat als je het ergens aanpast, het elders ook die instellingen overneemt.

Ik zal het even proberen en dan meld ik het..
 
bedankt, ik zal het daar eens vragen, want ik heb net even gekeken. Als ik het via energiebeheer wijzig, verandert er niets in de bios. Asus houdt zijn eigen instelling aan!
 
Dat is volgens mij niet alleen bij Asus, maar bij iedereen.
Misschien is er wel een snelle manier, zonder in de bios te hoeven zijn om dat aan te zetten.
Maar dat zouden zij moeten weten.
 
asus gemaild, reactie van asus:

"De energiebesrpaar modus van Windows verschilt van die van het moederbord. Om na te gaan welke aanstaat dient u dit in het BIOS en in Windows te controleren. Als die van het BIOS dus aanstaat dan gebruikt u die van het BIOS, heeft u echter die van Windows ook aanstaan dan gebruikt u beide.

Mijn advies zou zijn om Windows op hoge prestaties in te stellen en het BIOS het zelf laten reguleren."

Wat een rare antwoord. Natuurlijk staat de energiemodus aan bij windows. Die kan je nooit "uit" zetten. Hij staat altijd op een van de 3 (of meer) energiestanden... Je bouwt een energiemodus module in je moederbord zonder bij na te denken dat windows sowieso altijd zelf al zo'n beheerstand heeft die je niet kan uitschakelen. Vervolgens geef je je klant het advies om bij windows alles op "hoog" te zetten en vervolgens bij asus bios instellingen de gewenste te selecteren....
 
Ja dat is wel een vreemd antwoord.
Dus als je de ene dag een hogere stand wil en een andere dag weer minder dan moet je steeds in de bios dat veranderen.
Maar je kunt eens kijken of het moederbord dit ook echt goed kan reguleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan