• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mappen /users/user/appdata/local verplaatsen

  • Onderwerp starter Verw. forumlid 117235
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verw. forumlid 117235

Gast
Ik heb W8 op SSD geinstalleerd en wil nu de map /users/user/appdata/local en roaming verplaatsen naar de HDD. Ik heb dat geprobeerd met een Linux live cd en in W8 de variabele LOCALAPPDATA te wijzigen, maar is nog niet gelukt. Heb ook nog het commando MKLINK geprobeerd, ook niet gelukt. Zou nog mooier zijn als een nieuwe user helemaal op de HDD i.p.v. op de SSD schijf aangemaakt zou worden.
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn specifieke Windows mappen.
De lokatie ervan kan je niet zomaar veranderen.
En wat beoog je ermee: ruimte winst?
Hoe groot is dan die SSD van jouw?
 
Doel is levensduur SSD verlengen door vaak beschreven mappen te verplaatsen. SSD is 60GB Agility 3 SATA III , is niet de modernste, denk ik.
 
Zo vaak wordt er niet naar die mappen geschreven!

Welk programma: CrystalDiskInfo
Waarvoor/waarom: controle van van SMART-gegevens van de harddisk(s)
Moeilijkheidsgraad: geen.
Download CrystalDiskInfo hier


4df870efeba86-CrystalDiskInfo.png



Installeer het tool en start vervolgens CrystalDiskInfo
N.B. vink wel de meeliftende software uit, indien je niet wenst dat dit ook wordt genstalleerd.

Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
 
Alles is blauw , maar dat is ook niet vreemd : ik heb de SSD van de week pas uitgepakt (lag al dik jaar in de kast bij mij), dus nog ongebruikt.
 
Er zit 4 gb geheugen in, en ik heb wisselbestand uitgezet. Processor is Intel I3 550 3.2 GHz
 
Maak je niet al te druk over beschrijven van ssd's. Ik zou sowieso dergelijke systeemmappen met rust laten. Voor je het weet help je windows hopeloos om zeep. De belangrijkste instellingen doe je met dit programma: http://www.abelssoft.net/ssdfresh.php
 
Dat is precies het soort programma dat ik zoek. Bedankt Ik kan de meeste tips wel handmatig instellen, maar met programma is veel handiger. Er stonden bij mij 3 tips op rood en 1 op blauw. W8 om zeep helpen is niet erg, ik begin dan gewoon weer opnieuw. Heb nogmaals de variabele LOCALAPPDATA gewijzigd in D:\Local, zowel de systeem als de user variabele, maar het heeft geen enkel effect. Maar ik heb nu de variabelen TMP en TEMP gewijzigd in D:\Temp en ik denk inderdaad dat ik het nu maar zo laat. Eventueel nog wat bibliotheken verplaatsen, dat gaat wel gemakkelijk.
 
Er is nog een truuk:

Maak een map op de C-drive aan en noem die dit_is_c; doe hetzelfde op de D-drive en noem die map dit_is_d. Dit is alleen om later in het process te herkennen welke schijf er benaderd wordt.
Start op vanaf de Windows installatie disk.
Kies niet voor “Nu installeren” maar voor “Repareren”.
Kies voor “Probleem oplossen”.
Kies voor “Geavanceerd”.
Kies voor “Command Prompt”
De drive-letter die getoond wordt, is de hersteldisk, niet je systeemdisk.
Tik in “C:” om naar je C-drive te gaan.
Tik in “Dir” en controleer of je de map ziet “dit_is_c”
Zo niet, blijf dan veranderen van schijfletter totdat je die map wel tegenkomt.
Ga op dezelfde manier op zoek naar de D-drive.
Tik in “xcopy /e /k /o /h /b c:\Users d:\Users”
Let op: Hier staat c:\ en d:\. Vul hier de letters in die je eerder gevonden hebt (zie boven).
Denk eraan dat je een hoofdletter “U” gebruikt!
Tik in “D” als daar om gevraagd wordt.
Tik in “rd /s c:\Users”
Tik in “mklink /d c:\Users d:\Users”
Tik in “exit”.
Ga door met het starten van de computer, nu vanaf de harde schijf.
Voor wat betreft Windows: Alles wordt nog steeds naar de C geschreven, alleen door de symbolic link komt het op D terecht.

Alle commando’s dienen met [Enter] bevestigd te worden.
Alle commando’s dienen uitgevoerd te worden zonder aanhalingstekens. Deze staan er puur in ter herkenning van het commando.
 
Xcopy, dat gebruikte ik nog in de DOS tijd. Maar niet met zoveel parameters. Maar dit ging zowaar in 1 keer goed, en het werkt inderdaad. bedankt. Dit gaat in mijn database. Ik probeerde dit dus eerder met een Linux live CD te doen, maar dan niet vanaf de map Users, maar vanaf de map Users\Cor\AppData . Maar Linux slaat files over. Desondanks onder Linux toch de map op C verwijderd. En mklink wilde ik dan weer onder windows (cmd) doen, maar omdat Windows tijdens het opstarten weer een nieuwe map AppData aanmaakt, lukte dat dus niet. Maar met xcopy lukt het dus wel. Leuk spelen zo.
 
De truuk in deze is natuurlijk dat je opstart vanaf de installatie-cd. Je kunt geen systeembestanden verplaatsen in een draaiende Windows...

---------- Bericht toegevoegd op 21:46 ---------- Vorige bericht was op 21:44 ----------

Wil je het trouwens met alleen AppData doen, dan kan dat natuurlijk ook. Lees voor kip konijn en voer het uit.
In plaats van c:\Users doe je dan c:\Users\Cor\AppData (of zoiets). Het nadeel is natuurlijk dat je het per gebruiker moet herhalen. De truuk met de c:\Users werkt voor alle gebruikers, inclusief eventuele nieuwe.
 
Dat het niet onder windows kan, snap ik. Daarom gebruikte ik dan ook de Linux CD . Maar dit is veel mooier natuurlijk. En Users map is prima voor mij, er is maar 1 user. Administrator account is uitgeschakeld. Straks even een extra partitie maken van 5 gb, denk ik, vooraan op de HDD, waar ik de map Users op ga zetten.
 
5 GB is krap, hoor... Zeker AppData wil nog wel eens flink gaan groeien!. Die van mij staat nu op 4,5 GB en dan heb ik geen programma's als Symantec of Adobe Reader draaien...
En als de partitie volloopt waar je AppData staat, heb je een garantie op een bezoek aan deze site, omdat je dan je profiel kunt vernachelen.
 
Ok, bedankt, ik zal hem 20 gb maken, ik had eerlijk gezegd geen flauw idee van de te verwachten grootte. Heb nu even op mijn andere pc gekeken : is 10,5 gb . Dat valt tegen inderdaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan