• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop staat ineens op vergrendeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethewil

Junior lid
Lid geworden
19 okt 2012
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Hallo,ik ben een leek met computers en heb een vraagje.

Als ik een paar minuten niks doe slaat mijn laptop ineens naar vergrendeld.Heb hem al een paar maanden,maar dit is nog nooit gebeurd.Ben naar configuratiescherm gegaan en heb gekeken bij energiebeheer en alles staat op 1 of 2 uur(dimmen,inslaapstand,beeldscherm uitschakelen.)
Wat kan het probleem zijn?


Bij voorbaat hartelijk dank,

Wim van setten
 
Wat zijn de instellingen op batterij?
Het kan zijn dat de poort van de voeding niet goed werkt en dat hij zonder dat je het door hebt op de batterij verder gaat.
 
Ik ga voor het gemak uit van Windows 7.
Klik met rechts op een lege plek op het bureaublad.
Klik met links op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen"
Klik met links op "Schermbeveiliging"
Haal het vinkje weg bij "Aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten".
 
Gollem bedankt,maar ik heb windows 8.Moet ik dan hetzelfde doen?

---------- Bericht toegevoegd op 21:24 ---------- Vorige bericht was op 21:23 ----------

Bedankt, maar als hij op batterok over zou gaan mag ie toch niet naar vegrendelen gaan?
 
Ik heb hier zo even geen Windows 8 bij de hand, maar de verwachting is dat het op dezelfde plek zit. Het is niet het energieschema wat dit veroorzaakt, maar de schermbeveiliging.
 
Bedankt voor de tip.Ik heb gekeken bij beeldscherm beveiliging en die stond op 1 minuut.Dat was waarschijnlijk het probleem.Bedankt voor je hulp.
 
Hallo het ging even goed, maar als ik nu 30 seconden niks doet gaat hij niet op schermbeveiliging maar gaat hij op vergrendelen.Weet u misschien wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat hartelijk dank,

W van Setten

---------- Bericht toegevoegd op 17:42 ---------- Vorige bericht was op 17:41 ----------

Hallo het ging even goed, maar als ik nu 30 seconden niks doet gaat hij niet op schermbeveiliging maar gaat hij op vergrendelen.Weet u misschien wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat hartelijk dank,

W van Setten
 
Staat er een vinkje bij de schermbeveiliging "Aanmeldscherm weergeven bij hervatten"
 
Nee staat een leeg vlakje, vinkje heb ik weg gehaald. Ik heb de scherm beveiliging op 2 uur staan, hoe kan ie dan binnen een minuut op vergrendelen springen?
 
Ga naar Start
Tik in "Powercfg.cpl"
Kies voor "Wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat"
Kies voor "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen"
Controleer "Een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen"
 
Okay ,dat zal ik proberen,bedankt.Heb gekeken en staat ja achter ww vereist bij accu en bij stroom,krijg het alleen niet weg.
 
dat is de oplossing niet ...
doe eens rechts klik op je buroblad en kies aan persoonlijke voorkeur aanpassen > schermbeveiliging
zet het vinkje uit bij " aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten " bevestig dit met toepassen en ok
ben zelf een win8 pro gebruiker.
 
@Emi: Als je bericht 8 en 9 ziet, weet je dat dat al geprobeerd is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan