• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Port forward UPC Horizon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkievit

Nieuw lid
Lid geworden
4 nov 2012
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik ben al enkele weken bezig om mijn beveiligingscamera buiten mijn netwerk zichtbaar te krijgen.
Ik ben in het bezit van UPC Horizon met een apart Cisco modem.
Zolang ik binnen het bereik ben van mijn netwerk werkt het perfect, maar buiten het bereik werkt het niet.
Ik weet dat ik een portforwarding in moet stellen en daar ben ik ook al enige tijd mee bezig, tot nu toe zonder resultaat.
Mogelijk doe ik iets verkeerd, maar ik weet niet wat.
Is er iemand die mij kan helpen om dit voor elkaar te krijgen?:huh:

Bij voorbaat dank!!!

Rinus Kievit :surrender:
 
Log in op de Horizon.
Ga naar:
16c7c8f25ebfe9d1653409a3591cee1a.png


Ga vervolgens naar "Forwarding" en doe daar het volgende:
Bij Openbare port rage vul je in 80-80
Bij Doel-ip adres vul je het interne ip adres in van jouw camera.
Bij Doel poort vul je ook 80-80 in
Bij Type kies je (in principe) voor TCP of voor beide. UDP gebruik je alleen als dit specifiek wordt aangegeven.

Als jouw camera een andere poort gebruikt, dan moet je natuurlijk dat poortnummer gebruiken.
Let op: het is niet verstandig om poort 80 open te zetten; beter kun je de camera configureren op een andere poort te "luisteren" en in de portforwarding dus die andere poort in te stellen.
 
Hallo
Bedankt voor de snelle reactie, maar deze optie heb ik al geprobeerd, dit werkt niet.
Ik heb achter de Horizon mediabox een aperte modem, de cisco cs3295, ik denk dat daar de kneep zit, maar ik weet niet hoe ik daar achter kan komen.
Rinus
 
Aan de buitenkant van je netwerk zit de Docsis, in jouw geval waarschijnlijk een Cisco 3295 (want UPC). Dit is een modem.
Aan de binnenkant heb je de Horizon. Dat is de schakeling tussen de modem en je interne netwerk.
Of zit het bij jouw misschien anders?
 
Hallo
Alleen radio en tv gaan via de Horizon Mediabox, het internet gaat via het externe modem, Cisco SC 3295.
Ook het netwerk gaat via dit modem.
 
Ik kom nergens een Cisco 3295 tegen. Wel een 3925, maar dat is een modem/router en dus als zodanig in te stellen.
 
Hallo

Sorry, mijn fout, het is inderdaad de 3925, kun je mij helpen om met deze modem/router de camera aan de gang te krijgen?
bvd
Rinus
 
Let op: het is niet verstandig om poort 80 open te zetten; beter kun je de camera configureren op een andere poort te "luisteren" en in de portforwarding dus die andere poort in te stellen.

Dan hoef je eigenlijk alleen de openbare poort te veranderen en kun je de cam op 80 laten staan. Je verwijst dus bijv. poort 2280 (openbaar) naar poort 80 (doel). Daarmee voorkom je dat je in je lokale netwerk ook bij alle apps die je cam gebruiken de poort moet aanpassen. Je hoeft nu alleen als je extern naar de cam wilt kijken het poortnummer aan te passen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo
Bedankt voor de reactie.
Deze verwijzing moet ik in de router doen begrijp ik?
Dus inloggen in de router?
Sorry als ik misschien wat minder slimme vragen stel, maar ik ben nog niet zo goed thuis in deze materie.
Rinus
 
Een hele geruststelling, ik ga het proberen.
Je hoort van mij

---------- Bericht toegevoegd op 23:17 ---------- Vorige bericht was op 22:41 ----------

Hallo
Ik heb nu mijn dynamische IP Adres gewijzigd in een Statisch, waar moet ik dit nu in mijn router ingeven, ook de plaats waar ik de door u geadviseerde portnummers ( 2280 ) moet ingeven is mij niet duidelijk.
bvd
Rinus
 
Hoe je in de Cisco komt, staat in het linkje in bericht #10.
 
Hallo
Het lukt mij wel om in mijn router te komen, maar ik snap nog steeds niet waar ik de verschillende waardes in moet geven, zoals portnummer en IP adres.

Rinus
 
Die poort 2280 die ik noemde was geen advies maar een voorbeeld. Je kunt hier kijken welke poort nog niet ergens voor is toegewezen. Poort 2280 zal ook werken maar er is een (zeer kleine) kans dat er ergens een botsing optreedt met een ander protocol. Zoek dus een niet-toegewezen poortnummer in de hoger gelegen series. Veel poortscanners scannen alleen in het lagere bereik, en zo is dus de kans kleiner dat je open poortje wordt opgemerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan