• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Einde ondersteuning Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laafke

Nieuw lid
Lid geworden
12 mrt 2013
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Goedenavond,

Vandaag kwam ik te weten dat MS in 2014 de ondersteuning van Windows XP stopt. Tevens werd er aangeraden om over te stappen op minimaal Windows 7. Een ander zei mij dat dat advies een verkooptruc van MS is en ik mij voorlopig geen zorgen hoef te maken
Nu heb ik een 4 jaar oude (ongeveer) Asus,(heb helaas geen typenummer) mijn vraag is: wat staat mij nu te doen??
 
Er zijn nu eenmaal mensen, die niet willen geloven dat per 8 april 2014 na dertien jaar er een einde komt aan de ondersteuning voor Windows XP door Microsoft.
Op een ander forum heb ik deelgenomen aan een dergelijke discussie, wat daar is iemand die er van uit gaat dat de ondersteuning nog jaren doorgaat!
Weet ook dat MS zelf blij is, dat het straks is afgelopen voor XP.
Want dan blijven nog 3 Windows versie over die afstammeling van elkaar zijn en dat maakt het voor MS een stuk makkelijker.
 
Misschien een domme opmerking, maar als Microsoft hiermee stopt. Dan kan het toch nog wel gebruikt worden maar er is dan geen mogelijkheid tot support.. Tenminste dat neem ik dan aan van zo'n bericht..
 
Misschien een domme opmerking, maar als Microsoft hiermee stopt. Dan kan het toch nog wel gebruikt worden maar er is dan geen mogelijkheid tot support.. Tenminste dat neem ik dan aan van zo'n bericht..

Je moet het zo zien dat het dan feitelijk onverantwoordelijk is er mee door te gaan.
Het advies aan alle XP gebruikers is om nog dit jaar naar Windows 7 te gaan.
 
Een groter probleem is denk ik dat softwareprogramma's en drivers voor nieuwe hardware vanaf die datum ook niet meer worden gemaakt voor XP.

Wij hebben hier nog een computer waar XP op draait, is als compleet systeem geleverd in een jaartal dat Vista al enige tijd op de markt was, beetje merkwaardige keuze dus van de leverancier om zoiets met XP uit te rusten... Het stond in omschrijving waarschijnlijk ook doelbewust zo vaag omschreven: inclusief Microsoft besturingssysteem.
Ik denk dat die computer toch met een jaar of twee de deur uit gaat, dus ik ga er geen ander besturingsysteem meer op installeren.
 
Een groter probleem is denk ik dat softwareprogramma's en drivers voor nieuwe hardware vanaf die datum ook niet meer worden gemaakt voor XP.

Microsoft brengt geen beveiligingsupdates meer uit voor Windows XP. Waardoor het niet meer veilig is om Windows XP te blijven gebruiken.
 
Ik heb begrepen dat er geen nieuwe updates meer komen, maar dat updates die er al waren nog steeds beschikbaar blijven.
Mijn broer heeft een oud laptopje met Windows 95. Die doet het ook nog steeds, je moet natuurlijk niet zien hoe...
Hij heeft hem vorig jaar opnieuw geinstalleerd en kon nog wel oude updates binnen halen.

Daarnaast zijn er ook nog best wel wat bedrijven die nog steeds werken met Windows XP.
Ik heb zelf een Windows XP laptop, bewust gehouden, Windows 7 draait er prima op.
Maar ik heb nog wat randapparatuur waar geen drivers voor Windows 7 voor gemaakt zijn (Canon Scaner) die scanner doet het dus niet onder Windows 7. En ik heb geen zin om een nieuwe scanner te kopen, zo vaak gebruik ik die niet.
 
Ik ben hier ook de hele nieuwe lading pc\s aan het installeren met XP omdat er geen ander besturingssysteem legaal gebruikt kan worden anders. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik zie wel hoe het zich uitvouwd, ondertussen zoek ik een andere oplossing.
 
Ik ben hier ook de hele nieuwe lading pc\s aan het installeren met XP omdat er geen ander besturingssysteem legaal gebruikt kan worden anders. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik zie wel hoe het zich uitvouwd, ondertussen zoek ik een andere oplossing.

Dat is niet juist. Je kan legale Linux distributies gebruiken.
 
Blijven bewaren die Windows XP PC's, heb je nog is wat leuks om aan je kleinkinderen te laten zien :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet juist. Je kan legale Linux distributies gebruiken.

Er zijn bijna geen illegale distributies. Maar dit zijn pc's voor op mijn werk. Waar mensen werken die nauwelijks engels kunnen. Daarnaast! Zijn het ook nog geen gewoon gebruikers, dus met andere woorden, Linux was ook geen optie.
 
Maar ik zou je laptopje houden voor XP gerelateerde zaken en tegen de tijd dat XP officieel niet meer ondersteund wordt een laptop kopen en downgraden naar Windows 7.
 
Ik gebruik ook nog steeds XP, maar ik denk dat het hoog tijd wordt dat ik een andere PC en dus dan ook een ander besturingsprogramma ga aanschaffen.
Ik heb het gevoel dat XP steeds langzamer gaat . M.n. internet duurt af en toe heel erg lang .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan