• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Updates installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
33.973
Waarderingsscore
79
Bestaat er een manier (extern programma) om alle Windows Updates na elkaar te installeren?
Via Windows Update gaat dat voor een deel, maar er is altijd wel een moment dat je handmatig moet herstarten of bijvoorbeeld bij Windows XP na iedere service pack de volgende aanklikken enz... Niet zo handig als je bijvoorbeeld snachts wil laten updaten. Drie service packs installeren duurt erg erg lang. Ook bij Vista vanaf een 0-installatie beginnen tot de laatste update ben je ook zo'n 5 uur kwijt...

Kan toch niet dat ik de enige ben die daar een gat in ziet, bestaat er niet zoiets dat je systeem ook zelf herstart oid?
 
ServicePacks kan je al van te voren hebben gedownload.
En als je Vista herinstalleert op een systeempartitie die voor geformatteerd is door Windows 7, gaat alles in Vista en het installeren van SP's ook een stuk sneller!
 
Zo'n programma bestaat niet, voor zover is weet.
Je kan met het programma WSUS offline updates binnenhalen op je systeem:
http://download.wsusoffline.net/

De updates van zowel Windows als office worden opgeslagen in een ISO (uit mijn hoofd)
Hierdoor is het een kwestie van alleen installeren. Je slaat het download proces over.
Dit kan een hoop tijd schelen. Je kan de ISO opslaan op een externe HDD of nog beter op een NAS.(als je er 1 hebt)
Ik zou de ISO elke maand bijwerken, met het programma.
Nadat het programma alle updates heeft genstalleerd, zou ik nog 1 keer controleren of je alle updates hebt, via de update tool van Windows zelf.

Misschien heb je er wat aan:yahoo::yahoo:
 
En als je Vista herinstalleert op een systeempartitie die voor geformatteerd is door Windows 7
Huh :huh: het is toch altijd NTFS of begrijp ik je nu verkeerd.
Jammer dat zoiets nog niet bestaat.
 
Een beter bestandssysteem dan NTFS is er niet in Windows 7 en Vista.
Dus ik snap niet, waar hij het over heeft.

Er is een command line tool onder de noemer "wuinstall"
http://wuinstall.com/

Hiermee is het mogelijk om samen met het programma WSUS offline Windows automatisch te laten updaten.
Zonder tussenkomst van een persoon. Je moet wel een beetje bekend zijn met de command line.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan