• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nevill

Junior lid
Lid geworden
15 apr 2013
Berichten
37
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

sinds kort vertoond mijn (verouderde) pc kuren en vind ik het tijd voor een nieuwe.
Ik ben absoluut geen held in het samenstellen van een pc en daarom hoop ik dat ik hier terecht kan voor advies.

Hieronder heb ik het lijstje ingevuld en ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Alvast vriendelijk bedankt! :)

Tijdstip:
Ik ben van plan om uiterlijk eind mei een nieuwe pc aan te schaffen.

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Mijn budget zit rond de 800 euro.
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Beeldscherm, muis, toetsenbord, headset.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
Ik ben van plan mijn pc voornamelijk te gebruiken voor games. Games zoals League of Legends maar ook BF3, ArmA 2 en 3. Daarnaast zal ik de pc nodig hebben voor school (Word/Excel/PowerPoint).
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements)
Zoals ik bij de vorige vraag ook heb beantwoord; Voornamelijk League of Legends, Battlefield 3, ArmA 2, ArmA 3, Word, Excel, PowerPoint. En games die in de toekomst uit zullen komen.
- Ben je van plan te gaan overklokken?
Nee, simpelweg omdat ik hier geen verstand van heb.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?
Nee ik heb niet iets 'specials' in gedachte.

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)
Nee op dit moment niet.
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Niet van toepassing.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Ik neem aan dat ik Windows 7 nodig zal hebben.
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit?
Als ik me niet vergis is de resolutie van mijn huidige beeldscherm 1680 x 1050 pixels ( LG Flatron L226WTQ-SF, bouw jaar 2008 )

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
Ja dat zou wel zo fijn zijn. Ik zou het ook thuis kunnen doen indien er instructies bij zitten. Al hoewel dit geen rocket science is.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?
Ook dit zou fijn zijn maar is geen absolute must.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
Ik heb geen voorkeur, hoe goedkoper hoe beter. Als de kwaliteit tenminste hetzelfde blijft!

Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag!


Met vriendelijke groet,

Nevill

---------- Bericht toegevoegd op 18:27 ---------- Vorige bericht was op 23:12 ----------

Inmiddels is mijn pc overleden, tenminste er is een probleem met windows. Daarom hoop ik heel snel een nieuwe te kunnen aanschaffen! :)
 
Hallo

Ik heb aan de hand van je wensen wat samengesteld bij Azerty.nl.
----------

Winkelmandje

Behuizing: Cooler Master Elite 430
De Elite 430 van Cooler Master is geschikt voor ATX moederborden, tevens heeft deze behuizing beschikking tot drie externe 5,25", twee externe 3,5" en vijf interne 3,5" inbouwsloten. De Elite 430 bied verder ruimte voor grafische kaarten met een lengte tot 315mm en tot zeven fans.

Moederbord: MSI H77MA-G43
De B75 Pro3-M van ASRock ondersteunt n Intel Socket 1155 processor samen met maximaal 32 GB aan geheugen. Verder is er een onboard Intel GMA HD grafische kaart aanwezig, zijn er twee PCIe x16 3.0/2.0 sloten (met CrossFireX ondersteuning) aanwezig en kunnen er SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.

Processor(CPU): Intel Core i5 3350P - 3.1 GHz
De Intel Core i5-3350P CPU, codenaam "Ivy Bridge", beschikt over vier verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 1155 te plaatsen. De processor beschikt over 4x 256 KB Level 2 en 6144 KB Level 3 cache en werkt op een snelheid van 3100 MHz met een HyperTransport bus van 5000 MT/s. De Intel Core i5-3350P beschikt over een interne geheugen controler, met twee geheugen kanale


CPU Koeler: Gelid Tranquillo Rev.2
De standaardkoeling is niet krachtig genoeg om je processor voldoende te koelen. Deze koeling is een stuk beter.

Geheugen: 4GB Kingston HyperX Genesis
Dit geheugen werkt op standaard snelheid. Sneller geheugen is enkel zinvol als je gaat overklokken.

Harde schijf: Seagate Barracuda ST1000DM003
De ST1000DM003 van Seagate heeft een opslagcapaciteit van 1000 GB, een toerental van 7200 rpm en een cache van 64 MB. De 3,5 inch SATA harddisk is voorzien van een Serial ATA/600 interface.

Videokaart(GPU): ASUS GTX660-DC2T-2GD5
De GTX660-DC2T-2GD5 van Asus is gebaseerd op de NVIDIA GeForce GTX 660 Chip en beschikt over 2048 MB GDDR5 Geheugen dat via een 192 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 960 MHz en het geheugen een snelheid van 6108 MHz. Met de GPU Boost wordt de kloksnelheid van de GTX660-DC2T-2GD5 dynamisch geboost tot 1137 MHz, tijdens zware grafische applicaties.

Voeding: Corsair Builder Series CX500 Bronze
Deze voeding heeft voldoende vermogen voor deze opstelling te kunnen voeden.


DVD-speler: LiteOn iHAS124-C
Met deze dvd brander speel en brand je cd/dvd media.

Windows 7 included!

----------
Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.
----------


Het systeem word niet door azerty in elkaar gezet, wil je dit wel, komt er 59,00 euro bij.
Heb je nog vragen over bepaalde producten, dan kan dat!
 
Laatst bewerkt:
Waarom een Z77 als je een 3350P hebt? Z77 is voor overclocken en met een 3350P kun je niet overclocken.

Voor de rest ziet het mandje er van MikeInToshX er goed uit.

Voor het nieuwe moederbord kun je dan 8GB geheugen kopen ipv 4.

Ook kun je een 7870XT nemen. Deze kaart is een stuk beter dan de 660.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...501012]=1&product[512937]=1&product[603805]=1

argh, maakt niet uit of het nu h77 of z77 is, doet hetzelfde, en 8gb is te veel voor alleen te gamen vind ik!

heb liever een z77 chipset dan een verouderde B75!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt geen Z77 nodig, en je kunt er zo op besparen.

En 4GB is niet genoeg voor sommige games, je hebt 8 nodig.
 
Heel hartelijk bedankt met de reacties! Ik ben heel blij en enthousiast dat het al zo snel is gegaan en ik kan niet wachten tot ik de pc daadwerkelijk ga bestellen. Ik zit nog even te twijfelen of ik de pc ook bij azerty in elkaar laat zetten zoals je al zei MikeInToshx.
Daarnaast zit ik nog even na te denken waar jullie het niet mee eens zijn met elkaar, aangezien ik niet zo goed weet wat het verschil tussen de Z77 en B75.

Voorderest ziet het er echt super uit, nogmaal heeeeeel erg bedankt voor de moeite en tijd!
 
De Z77 is een overclock moederbord, en daarvoor zou je de 3570K processor moeten hebben die 50 euro duurder is.

Maar omdat je niet gaat overclocken heb je de Z77 niet nodig en kun je daar dus weer wat geld op besparen. Moederbord dat er nu bij zit in mijn samenstelling is gewoon goed.
 
Ik zie nu pas dat ik bij men uitleg de H77 heb uitgelegt, maar een Z77 in het mandje had, daarom de discussie over de Z77 die inderdaad beter is geschikt voor overklokken.

Nu heb ik er de MSI H77MA-G43 aan toegevoegt, beter dan een iets verouderde B75 chipset en nog steeds goedkoper dan de Z77.

Als je iets meer uit wilt geven aan je videokaart dan is de 7870 XT nog een betere keuze, dat klopt.

nieuw winkelmandje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan