• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Traag internet en internet valt regelmatig uit ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emperias

Bekend gezicht
Lid geworden
24 jan 2013
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb al eerder een topic gemaakt over traag internet.
Nu, het internet gaat 80% van de tijd erg traag, en het valt om de 5-10 uit .
Het springt weer aan na 3ish minuten ofzo, maar dit is heel irritant.
Heb al een mail gestuurt naar Telenet, en rij hadden mij aangeraatd om van kanaal te wisselen, wat ik ook deed.
Maar dat hielp niet, heb uit het vorige topic een goede tip opgenomen om inSSIDer af te halen en eens te kijken welke kanalen er niet gebruikt worden, dat is 9, 8, 3, 4, en 5, maar als ik hem op 1 van die kanalen zet lukt het nog steeds niet, nog steeds traag en valt uit ..
Ik ben het ferm beu aan het raken ..
Weet iemand hoe dit komt?
 
Ik heb hetzelfde probleem dat ik soms heel lang moet wachten dat een pagina geladen word en soms geeft hij dat Chrome de pagina niet kan vinden of dat de server niet antwoord. Ik wijt het aan de router, ik heb vorige week een harde reset gedaan dus alles weer naar de fabrieksinstellingen terug gezet en daarna mijn eigen SSID en wachtwoord er weer ingezet, toen ging het een week goed maar vandaag begon hij weer met dat trage gedoe en soms oeps van Chrome. Ik zit er aan te denken om bij de KPN een nieuwe router te vragen.
 
Ik heb hetzelfde probleem dat ik soms heel lang moet wachten dat een pagina geladen word en soms geeft hij dat Chrome de pagina niet kan vinden of dat de server niet antwoord. Ik wijt het aan de router, ik heb vorige week een harde reset gedaan dus alles weer naar de fabrieksinstellingen terug gezet en daarna mijn eigen SSID en wachtwoord er weer ingezet, toen ging het een week goed maar vandaag begon hij weer met dat trage gedoe en soms oeps van Chrome. Ik zit er aan te denken om bij de KPN een nieuwe router te vragen.

Ligt wel aan de router of aan telenet zelf ook denk ik, maar betwijfel of ik een nieuwe router krijg ..
Vorige keer belde ik met hetzelfde probleem, ze zeiden dat er een technieker kan langskomen,maar dat kost me 105 EU --'
Ben het echt ******* beu ..
 
hetzelfde fenomeen heb ik een 3 tal maanden geleden meegemaakt ...
ben zelf ook een telenet gebruiker ...dus eerst zelf maar alles over lopen en de modem/router gereset ...probleem was tijdelijk verholpen .....maar herhaalde zich wel steeds ...dan maar contact genomen met de telenet klanten dienst ....deze zagen dus dat ik meerdere keren de modem/router gereset heb gehad ! zij vroegen me wat daar de reden voor was ....
heb hen dan mijn verhaal verteld dat het internet soms uitviel of een serieuze vertraging onder vond...
ze vroegen me wanneer ik dit probleem weer onder vond om hen dan te bellen ....zij konden dan nagaan of het aan de modem/router zelf lag ?
wat bleek : de modem/router werkte probleemloos , het probleem moest elders gezocht worden !!
daarop heb ik de internet kabel vervangen die van de modem/router naar de pc ging ( deze lag open en blood in de kruipkelder : na controle van deze kabel zag ik dat er in deze kabel geknaagt werd ...wellicht door ongedierte....de nieuwe kabel heb ik nu in een pvc buis getrokken en deze ingegraven op 15 cm diepte ) sinds dien werden er gn storingen meer vast gesteld..!
 
ik zit draadloos op een vrij kanaal ( gecheckt middels InSSIDer) en draadloos signaal is goed. Volgens Nuria heb ik ook te weinig snelheid volgens abo moet ik 100 mb hebben maar Nuria geeft de helft aan.
Maar nu zit ik een ander z'n topic te kapen dus ik wil hier verder niets meer over zeggen ik ga evt zelf wel even een topic starten
 
hetzelfde fenomeen heb ik een 3 tal maanden geleden meegemaakt ...
ben zelf ook een telenet gebruiker ...dus eerst zelf maar alles over lopen en de modem/router gereset ...probleem was tijdelijk verholpen .....maar herhaalde zich wel steeds ...dan maar contact genomen met de telenet klanten dienst ....deze zagen dus dat ik meerdere keren de modem/router gereset heb gehad ! zij vroegen me wat daar de reden voor was ....
heb hen dan mijn verhaal verteld dat het internet soms uitviel of een serieuze vertraging onder vond...
ze vroegen me wanneer ik dit probleem weer onder vond om hen dan te bellen ....zij konden dan nagaan of het aan de modem/router zelf lag ?
wat bleek : de modem/router werkte probleemloos , het probleem moest elders gezocht worden !!
daarop heb ik de internet kabel vervangen die van de modem/router naar de pc ging ( deze lag open en blood in de kruipkelder : na controle van deze kabel zag ik dat er in deze kabel geknaagt werd ...wellicht door ongedierte....de nieuwe kabel heb ik nu in een pvc buis getrokken en deze ingegraven op 15 cm diepte ) sinds dien werden er gn storingen meer vast gesteld..!

wow :eek: dunno waar die kabel hier ligt .. maar ik zit over wifi ,en het is echt irritant .. Telenet zegt dat alles er normaal uitziet dus moet ik 105 eu betalen als er iemand zou komen ..

---------- Bericht toegevoegd op 21:06 ---------- Vorige bericht was op 21:05 ----------

ik zit draadloos op een vrij kanaal ( gecheckt middels InSSIDer) en draadloos signaal is goed. Volgens Nuria heb ik ook te weinig snelheid volgens abo moet ik 100 mb hebben maar Nuria geeft de helft aan.
Maar nu zit ik een ander z'n topic te kapen dus ik wil hier verder niets meer over zeggen ik ga evt zelf wel even een topic starten

Haha np :p i know how it feels, veel succes ! hopeljk vindt je een oplossing ..
 
gebruik je ook dus de docsis3 (modem/router ) 2 in n of heb jij er een aparte router aangehangen!
 
gebruik je ook dus de docsis3 (modem/router ) 2 in n of heb jij er een aparte router aangehangen!

Think so, de "Wireless modem 3.0 (DOCSIS)".
Hoezo?een slechte modem van Telenet?
 
nee zeker niet ...ik vind deze prima ...echter zijn der veel mensen die hangen hun eigen draadloze router er aan en beseffen dus niet dat ze dan de wifi (router in deze docsis) dienen uit te zetten op " mijn Telenet" bij draadloze internet verbinding

---------- Bericht toegevoegd op 21:47 ---------- Vorige bericht was op 21:42 ----------

edit
heb dit juist gevonden : http://www.pctuts.be/f21/installati...et-wireless-modem-3-0-docsi-41495/#post141363
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan