• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hulp gevraagd assemblage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsrutjes

Gevestigd lid
Lid geworden
31 okt 2012
Berichten
243
Waarderingsscore
0
Hallo mensen,

Aangezien er op dit subforum veel computer bouwers zitten vraag ik jullie hier om hulp.
Ik heb namelijk een computer besteld en zelf in elkaar gezet maar ik zit nu vast.
Ik weet niet hoe ik de connectoren van aan/uit knopje op de kast moet aansluiten (ik kan nu dus de pc niet opstarten). Ik meende dat er een blokje bij het mobo zou moeten zitten waar je alles in moet doen en dan het blokje in het mobo maar ik heb dat blokje niet... Is het alsnog mogelijk in ieder geval de powerconnector aan te sluiten?
s1bGp27.jpg


Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Je moet even kijken bij in het boekje van je moederbord en dan de 'Power Switch' zoeken. Dit is het blokje dat je moet hebben en als het goed is moet je in dit blokje al die kabeltjes steken.
 
Zoals in mijn post al vermeld heb ik dat blokje niet :S
Daarom vroeg ik mij af of het misschien ook zonder blokje kon
 
Kijk even in je moederbord boekje en kijk waar 'Power Sw' of 'Power Switch' staat. Alles zou daarbij in de buurt moeten staan en daar kan je het in steken.

Welk moederbord heb je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat blokje waar je over praat is om het aansluiten van die kleine apparte pinnetjes te vergemakkelijken maar is niet noodzakelijk! Het is gewoon heel vervelend werken als je dat rechtstreeks op je mobo moet doen (zeker als ie al in je kast zit).
 
Ik praat gewoon over het stukje op het moederbord waar je ze in steekt. Ik had wat duidelijker moeten zijn hiermee.

@ Thijs
Welk moederbord heb je?
 
Front panel connector blokje krijg je alleen bij ASUS, geloof ik. De pin out is overal anders. Daar is dus ook geen universele van. Op het moederbord staat meestal wel de afkortingen. Als je onthoudt dat de witte de - is dan is het heel makkelijk.
 
Was duidelijk hoor, hoeba. Ik denk dat Thijs het over dat 'tussenblokje' heeft. Ik vroeg me zelf af waarom dat er bij zat bij mijn mobo maar dat werd snel duidelijk :)
 
Ik moest toch ook even zoeken hoor, zelf met 3 stikkertjes met foto's op :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan