• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Harde schijf uit laptop halen en externe HD van maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

NHGroes

Bekend gezicht
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
171
Waarderingsscore
0
Beste,

Ik heb zojuist een nieuwe laptop gekocht en ga de harde schijf uit mijn oude halen om deze in een casing te stoppen zodat ik die als externe harde schijf kan gebruiken.
De casing is al binnen en het demonteren van de oude laptop gaat geen problemen veroorzaken maar het enigste wat ik me nu afvroeg is hoe ik zonder alle data eerst over te zetten op mijn nieuwe laptop de geinstalleerde bestanden en vooral de windows programma's er af kan halen.
Is dit uberhaupt mogelijk of moet ik dan eerst al mijn data overzetten op de nieuwe laptop, daarna de oude laptop helemaal formateren en dan de data terug zetten?

Alvast hartelijk dank,

Nhgroes!
 
Windows programma's kun je niet zomaar van de oude naar de nieuwe drive overzetten. Tijdens de installatie van programma's worden er diverse bestanden aan systeemmappen toegevoegd. Tevens worden er registersleutels toegevoegd aan het register. Die staan dus in de oude installatie en niet in de nieuwe. Daardoor zullen programma's niet (goed) werken. Je zult ze dus gewoon opnieuw moeten installeren.
Je kunt alle bestanden op de oude drive die je wilt bewaren verzamelen in n map en vervolgens de Windows map en de map Program Files verwijderen. Je hebt dan de meeste vrije ruimte.
 
Het kan wel maar dan moet jeeen image maken van de bardeschijf van je laptop met bijvoorbeeld macrium reflect. En die terug zetten op je nieuwe kaptop.
je moet dan alleen nietvergeten ook een restore cd te maken met reflect want, daarvan af moet je dan je pc opstarten. je moet die imsge dan wel extern opslaan.
 
Let wel op tijdens het imagen, dat dit niet altijd 1,2,3 kan. Het is afhankelijk van je Hardware ID's
 
Dat is volgens mij niet zo ik heb wel eens een image van een laptop gemaakt en op een desktop pc gezet.
 
De verschillen in hardware tussen een laptop en een pc zijn dermate groot dat het zr onwaarschijnlijk is dat dit feilloos gaat werken. In het gunstigste geval blijf je zitten met een kreupel, instabiel OS. Daarbij zal door de verschillen in hardware de activering van Windows niet meer valide zijn.
 
Hij was inderdaad wel zeer onstabiel dat is zo maar het kan wel. Of het handig is met al die foutmeldingen is dan inderdaad wel vraag

2.inderdaad moet Windows opnieuw worden geactiveerd maar het ging natuurlijk in eerste instantie om de programma's.
 
Wat wou je dan met de programma's? Die kun je ook niet zomaar overzetten.
 
Het gaat mij niet om de programma's die ik nu er op heb staan maar om documenten als foto's, films en office documenten.

Wanneer ik nu de harde schijf open staan daar allerlei programma's op genstalleerd. De meeste kan ik er natuurlijk handmatig van deinstalleren maar de programma's/installaties van Windows nemen ook ruimte in beslag. Ik wil graag weten hoe ik deze Windows installatieprogramma's er af kan halen zodat ik een harde schijf over houd met alleen die documenten die ik wil behouden. Dus een harde schijf zonder OS
 
Windows Vista Home Basic Service pack 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan