• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 installeren zonder cd/usb ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourihackz

Gevestigd lid
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
348
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

ik heb van mijn ouders een nieuwe laptop gehad, maar er zit geen CD Drive in, en als ik de bios in ga en naar start up ga kan ik niets veranderen om heb op DVD of USB te laten lopen (pijltjes, Page up/down, +/-, F5/F6 etc. werkt niet)

is er een manier om een schone windows 7 installatie te doen op de computer zonder een DVD te gebruiken ? en is er mischien een andere manier hoe ik het boot menu kan aanpassen ?

hopelijk kunnen jullie mij helpen

mvg,
 
Je kunt vaak pas een apparaat wat niet standaard aanwezig is, selecteren in het BIOS als het apparaat is aangesloten.

Dus: sluit eens een USB stick aan, start de computer op en kijk in het BIOS of je daar de USB stick ziet.
Het kan niet zo zijn dat een apparaat anno 2013 niet op kan starten vanaf USB!

En anders heb je altijd nog het externe DVD-speler/brander verhaal (ook op USB trouwens :smile:)
 
Bedankt moderator,

ik heb net een usb stick ingeplugd en ja hoor ! ik kan het veranderen,

nu is er keuze uit:
USB HDD
USB CD
USB FDD
en nog een SSD.

welke moet ik gebruiken zodat de USB Boot-able is ?
en hoe maak ik de usb boot-able ?
 
Bedankt,

ik heb nu alles goed ingesteld maar bijv. de Windows 7 USB/DVD tool zegt dat de iso niet goed is, dus ik ging kijken bij uw handleiding maar, dat is meer hoe ik vanaf de cd de gegevens op een usb kan krijgen, niet hoe je hem goed boot-able moet maken als je de bestanden al los in een iso hebt.

heeft u een andere handleiding of valt uw handleiding ook te gebruiken voor de USB alleen boot-able te maken ?

---------- Bericht toegevoegd op 17:07 ---------- Vorige bericht was op 16:49 ----------

Het is al gelukt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan