• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

microsoft account

Status
Niet open voor verdere reacties.

abralui

Junior lid
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Ik heb een nieuwe cp met windows 8 besturing. Ik wil skype installeren maar er wordt telkens gevraagd naar het wachtwoord van mijn microsoft-account. Ik weet dat wachtwoord niet want het is kennelijk niet het wachtwoord dat microsoft voor het openen van de cp gebruikt. Wat ik probeer het lukt me niet. Is er ergens een handleiding voor dit gedoe.
 
neem deze link om je wachtwoord te herstellen of om een nieuwe aan te maken ...
https://login.skype.com/account/password-reset-request?intsrc=client|forgot-pword&setlang=nl

Je krijgt dan een mail toe gestuurd ...
Daarin vind je 2 links klik op de eerste en verander je wachtwoord ...
Let op de toegezonden mail met de code is maar 6 uur geldig .
Je dient de code enkel te gebruiken indien de eeste link u niet automatisch doorlinkt naar de pagina waar je het
wachtwoord kunt veranderen .
succes er mee.
Nadat je de eerste keer ingelogd bent geweest op skype heb je nu de keuze om je nadien in te loggen met je microsoft account.
 
Ik heb gedaan wat je aangaf. Ik kreeg een email met een token of een handmatig inte vboeren token. Alleen komt op de webpagina van SKYPE te staan Sorry, het wachtwoordtoken werd niet herkend. Voer het opnieuw in of zorg voor een ander token.
Het gaat dus niet. Wat nu?
 
dan heb je waarschijnlijk niet het juiste email adres ingevoerd ....
ik heb juist ook de link hier boven gevolgt en heb mijn oude Hotmail adres gebruikt ...
wel ik kreeg aanstonds de email binnen ..met de link "tijdelijke code "
de link om handmatig de code in te voeren dien je enkel te nemen indien de eerste link niet werkt .....

51a74e2ace927-Ashampoo_Snap_2013.05.30_14h55m26s_010_.png


beiden linken werken probleemloos ...heb ze beiden geprobeerd ....

51a74e51e25b8-Ashampoo_Snap_2013.05.30_15h01m32s_011_.png


wellicht doe jij iets fout
 
Bedankt voor de reactie maar nu krijg ik het bericht

Sorry, maar uit veiligheidsoverwegingen kunt u maar een beperkt aantal codes per dag ontvangen. U hebt de limiet voor vandaag bereikt. Probeer het nog eens over 24 uur.

Ik moet wachten tot morgen.
Grrrrrrrrrr
Ab
 
das raar gezien ik daar juist na het lezen van jouw bericht me terug de link heb aangeklikt en men email adres hen ingegeven om terug het wachtwoord te kunnen wijzigen ...ook nu weer kreeg ik aanstonds een mail toegestuurd...
51a763df8d562-Ashampoo_Snap_2013.05.30_16h35m17s_012_.png

en kon ik desgewenst het w8woord aanpassen ....( tuurlijk heb ik dit nu niet voldaan !)
 
Ik heb dit ook gezien en de email ontvangen. Daarna zit het klem want als je de token of tijdelijke code aanklikt komt Skype tevoorschijn en staat er "Sorry, het wachtwoordtoken werd niet herkend. Voer het opnieuw in of zorg voor een ander token."" en het gaat weer van voren af aan. Hinderlijk vervelend. Zou het kunnen dat ik met een verkeerd -niet microsoft gerelateerd- emailadres werk?
 
ik heb met een ander emailadres inmiddels toegang. Probleem opgelost ? Ik blijf het een zeeeeeeeer verwarrende puinhoop daar bij microsoft. IOnmiddels heb ik een live, een Hotmail, en gmail, een tweetal igen"emailadressen. Maar een ervan werkt ?????
Waar kan in de computer je wachtwoorden vinden? (natuurlijk asl administrateur!
 
Wachtwoorden op een Windows computer worden opgeslagen in een bestand SAM.
Dit bestand bevindt zich op de harde schijf van uw computer in de map "C: \ WINDOWS \ System32 \ Config".
U heeft Gn toegang tot dit bestand ,wanneer de computer is ingebruik is.
Om tot dit bestand te kunnen kome dien je op te starten vanaf een Linux Live CD , zodat u toegang verkrijgt tot SAM en dit bestand kopieer je dan ..en open je via kladblok.

lees dit ook eens na !!
 
Emi
Ik bedank je voo alle hulp en morele steun. Ik kan nu verder. Ik hoop dat anderen er ook wat van hebben kunnen opsteken.
Microsoft let op uw zaak! Het is allemaal niet in de haak!
 
graag gedaan ene succes ermee..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan