• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Backup VAN externe harde schijf maken (naar computer of andere externe schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.

animallovertje

Junior lid
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
48
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
ik heb een externe harde schijf van 500 gb. deze schijf zit nu voor zo'n 400 gb vol, maar ik schrok me net een ongeluk toen hij het opeens niet meer deed.. na wat prutsen toch weer aan de praat gekregen, maar ik zou heel graag een kopie willen maken van deze externe harde schijf voor het geval dat...
nu kan ik wel vinden hoe je een backup maakt van je laptop naar de externe harde schijf, maar niet andersom?!
als ik alles moet kopieeren dan duurt het eeuwen, want het gaat dus om een flink aantal bestanden.

Ik ben benieuwd!

Mvg, Judith
 
Freeware: Back4sure
51ae144e53b07-Ashampoo_Snap_2013.06.04_18h20m35s_015_.png


Eenvoudige back-up
De tool Back4Sure is een gratis back-up programma dat eenvoudig te bedienen is en toch behoorlijk veel functionaliteit in huis heeft.
Het programma is daardoor net zo geschikt voor beginners als voor professionele gebruikers.
Heb je geen ervaring met het maken van back-ups en wil je het graag eenvoudig houden, dan kies je simpelweg de bron- en de doelmap en laat je de tool verder zijn werk doen.
Je kunt ook kiezen voor de mogelijkheid om bestandsfilters te bepalen, submappen te comprimeren of met parameters voor commandoregels een automatisch back-up via de Windows taakplanner te laten uitvoeren. Via Compression | Enable compression | Encrypt archive beveilig je de back-up met een wachtwoord.

met bron map bedoelen ze de schijf of partitie die je wilt backuppen..
met doel map word dan bedoeld waar je deze backup wilt bewaren .

Download

(zelf heb ik deze nooit gebruikt omdat ik de Acronis true image 2013 gebruikt om backups aan te maken )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ga ik eens proberen!!! Heel erg bedankt voor je snelle en uitgebeide uitleg! ik laat nog even weten hoe het is gegaan!
 
succes ermee..
 
Hij is nu bezig.. gaat denk ik nog wel een tijdje duren ;)

---------- Bericht toegevoegd op 09:29 ---------- Vorige bericht was op 19:03 ----------

Ik zou nog even een berichtje sturen...
Vannacht heb ik hem aan laten staan en vanmorgen was hij klaar.. er stond wel in het bericht dat er een paar fouten waren, maar ik kon niet ontdekken welke dan.. als ik ga kijken naar de bestanden die zijn overgezet dan mis ik zo snel even niets.. het meeste is in ieder geval over. Dat is weer een hele opluchting voor als 1 van de 2 er een keer mee ophoudt!!
Nogmaals bedankt voor je suggestie en op dit topic zou eventueel een slotje mogen
 
dat slotje zou je boven aan via DiscussieTools zelf kunnen plaatsen..
51aef1e1e7ded-Ashampoo_Snap_2013.06.05_10h07m23s_003_.png


effe terug over je backup ..

je bent toch eerst nagegaan of deze externe schijf geen besmette bestanden had ,door deze eerst te scannen met je antivirus en malwarebijtes....pas als je volkomen zeker ben dat deze virus vrij is ,dien je de backup aan te maken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan