• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

acer recovery stokt bij 99%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joke G

Nieuw lid
Lid geworden
28 jun 2013
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Ik heb een laptop Acer Aspire 7715 waarvan ik de laatste tijd de melding kreeg dat er geen legitiem Windows 7 meer op zou zitten. Ik beschik wel over een licentienummer onder op de laptop(bijna 3 jaar geleden gekocht bij Staples) maar dit kwam dacht ik ook niet overeen met wat ik onder eigenschappen heb gezien. Gisteren geprobeerd een recovery naar fabrieksinstellingen erop te zetten maar is nu al 20 uur blijven hangen op 99%. Wat nu, nog steeds blijven wachten, uitzetten of proberen om er een recovery CD erin te zetten? Hier werd tot nu toe nog niet om gevraagd.
Ik weet wel iets van mijn laptop maar ben geen expert in de ict.

Is er iemand die mij misschien een tip zou kunnen geven?
 
Bedankt voor je reactie Abraham. Inmiddels heb ik de laptop uitgezet en krijg deze helaas niet meer aan. Ook niet in een veilige modus. Ik kan nog wel in het F2 veld komen maar zou niet weten wat ik daar kan doen. Ik betwijfel het of de recovery van Acer zal werken omdat ik ook al de recovery geprobeerd heb die ik bij de 1e keer gebruik van de laptop heb gebrand.

Groet, Joke
 
Hallo Joke :welkom:

Met een Recovery DVD van Acer kan je dit wel oplossen. Je start dan niet van de harde schijf, maar van de dvd (booten). Op die manier kan je Windows opnieuw installeren en configureren. Let wel: je raakt alle huidige gegevens kwijt, dus als je nog foto's/video's/documenten,... nodig hebt kan je best eerst via een andere computer die van je harde schijf in veiligheid brengen.
 
Hallo Dave,

Bedankt voor je reactie! Gelukkig had ik alle documenten al naar een externe schijf overgezet want ik kan er nu niet meer bijkomen. Inmiddels met booten al via een gebrande recovery cd geprobeerd om de boel weer op te starten. Helaas bij CD2 gaat het niet goed. Diverse malen geprobeerd en ook nog eens met een gebrande Windows Cd geprobeerd maar ook deze loopt vast. Ik krijg elke keerde melding dat er iets mist en iets met 32 terwijl ik 64 bit heb. Ook al contact gehad met Acer en zij vermoeden dat het een probleem met de harde schijf is. Ik ben nu in dubio of ik een 3-jaar oude laptop moet laten repareren of deze kosten toch beter bij een nieuwe kan leggen.
Nogmaals bedankt, ik zie dat je uit Hechtel komt. Daar heb ik vorig jaar een week vakantie doorgebracht.

Groet, Joke
 
verklaar effe eens het volgende ....
dit is dus een 64 bit besturingssysteem ....als ik juist heb ..
maar je krijgt een foutmelding betreffende een 32 bit systeem ?

zijn de herstelschijven welke jij gebruikt wel 64 bit 's heb het vermoeden dat deze dus 32 bit's zijn !
 
Geen idee Emi, de recovery cd heb ik 3 jaar geleden bij het eerste gebruik gebrand volgend de instructie. De Windows Cd heb ik vorige maand gebrand toen ik ook al eens problemen had en ik dit toevallig tegenkwam. Er zou volgend de laptop geen legitieme versie opzitten. De laptop crasht ook regelmatig en dan zie ik vaak 32 voorbijkomen met laden.
 
Ik heb het ook eens gehad, later bleek dat de hdd kapot was :(
 
Heb je dit kunnen laten repareren en zo ja heb je enig idee wat voor kosten dit met zich mee brengt?
 
@ Joke G
jij heb nu een Acer , bij HP is het zo dat men je gratis een nieuwe HD toestuurt als de HD stuk is , ook al is de garantie voorbij ...
ik heb al meerdere HP laptop's onderhanden gekregen waar van dan vast gesteld werd dat de HD overleden was...
na een telefoontje te hebben gepleegt met de techische dienst na verkoop van HP werd de nieuwe HD telkens gratis toegestuurd en mocht ik deze telkens in ontvangst nemen binnen de 3 dagen ...
wel betreft het dus telkens een leegge HD zonder een besturingssysteem....
daar de key vermeld stond onder aan de laptop heb ik telkens een windows 7 home premium dvd gebruikt om er een besturingssysteem op te zetten ....
de nodige drivers haalde ik via mijn eigen desktop pc op en via een usb stick installeerde ik dan de drivers van de HP
dit lukte elke keer ...tevens was de eigenaar best tevree omdat de onnodige software van HP niet meer aanwezig was ...
 
@emi
De klantenservice van Acer vertelde mij dat de gerepareerde onderdelen worden doorberekend. Ik kon Internet Explorer ook niet meer openen en had een half jaar geleden ook problemen met mijn grafische driver. Nu zou dat allemaal het gevolg kunnen zijn van een defecte HDD maar zover gaat mijn kennis niet. Ik schat dat ik minstens tussen 150 en 200 Euro kwijt zal zijn en weet niet of ik dat nog in een 3 jaar oude laptop van ong. 500 Euro moet gaan steken. Of dat ik toch op zoek zal gaan naar een nieuwe laptop, echter zijn deze allemaal met Windows8 en daar hik ik dan ook weer tegenaan omdat mijn A3-printer met Windows 7 gaat en ik deze dus ook niet zo maar weer installeer. Ik zal dan ook weer van alles moeten gaan downloaden met de angst dat dit niet gaat lukken. Wij hebben ook nog een Acer Aspire 7739Z (zelf heb ik type 7715Z) in huis. Ik heb nog gedacht of ik daar misschien iets van een herstelschijf kan branden en overzetten naar mijn eigen laptop. Maar waarschijnlijk als de HDD defect is zal dat dan ook niet lukken.
 
wat op windows7 werkt werkt ook op de windows8
ik ben nu sinds een 8maanden over gegaan van windows 7 naar de windows 8 pro x64 bit via een upgrade van 30€
wel haast al de programma's die werkten onder windows7 werken nu ook onder de windows 8
het enige wat niet mee kon naar de windows 8 was de Acronis true image 2011 .
om de acronis true image te kunnen gebruiken onder de windows 8 moest ik over de versie 2013 beschikken ,deze heb ik daarna ook nieuw aangekocht ...via een fikse korting bij computeridee.nl

je denk iets van een 200€ te moeten betalen om de laptop te herstellen ...dit komt waarschijnlijk nog duurder uit....
 
Goed, dat wordt dus geen reparatie meer maar een nieuwe laptop en dan ook maar overstappen naar windows 8. En maar hopen dat ik alles er weer op krijg. Bedankt voor je uitleg! Daar heb ik zeker baat bij gehad. Groet, Joke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan