• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

taluw

Junior lid
Lid geworden
7 jul 2013
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik ben Leon, een 22-jarige geschiedenisstudent in Nijmegen. Ik ben dagelijks veel bezig op mijn laptop, een Toshiba A300 die ik in december 2008 heb aangeschaft. Ik heb het gevoel dat mijn laptop relatief oud is en dat andere mensen veel sneller een nieuwe aanschaffen dan ik. Ik ben over het algemeen vrij zuinig (als student heb je geen bergen geld), maar inmiddels is mijn laptop toch echt wel hard versleten, gaan de prestaties hard achteruit en ben ik op zoek naar een nieuwe computer.

Omdat ik wel een redelijke gamer ben en dat voor zover ik weet de meest intensieve computerbezigheid is die er bestaat en ik voorlopig niet zal opgeven, overweeg ik om een desktop pc aan te schaffen omdat laptops eigenlijk niet voor gamen gemaakt zijn en snel oververhit raken en uitvallen als je er veel van vraagt. Daarnaast ben ik ook een vrij intensieve internetgebruiker; ik heb vaak meerdere tabbladen open van Wikipedia, YouTube, Facebook enz. en gebruik Windows Movie Maker om podcasts te produceren die ik naar YouTube upload, en soms trekt mijn laptop dat ook niet. Ik denk niet dat ik per se een nieuwe laptop nodig heb; ik kan deze blijven gebruiken voor minder veeleisende bezigheden als college- en studiewerk.

Speakers, muis en toetsenbord heb ik nog, maar ik heb een nieuw beeldscherm nodig.
Ik doe dus vooral aan gamen, videobewerking, YouTube kijken (vaak meerdere vensters), films kijken, Skypen (tijdens gamen).
Software: Assassins Creed 3, Rome 2 Total War, Anno 2070 en wat oudere spellen en simpelere programma's
Hardware: Draadloos internet
Randapparatuur: beeldscherm HDMI, headset
Besturingssysteem: Windows 7
Assemblage: nee
Installatie: nee
Voorkeur webshop: Azerty
Ik zit zelf te denken aan een maximum totaalbedrag van 800,-

Wie o wie heeft er misschien tips voor mij? Ik zou het erg op prijs stellen.

Vriendelijke groeten,

Leon
 
Hallo taluw,

:welkom: op het NCF!

Voor advies van een nieuwe computer verwijs ik jou naar dit gedeelte van het forum.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik heb mijn bericht verplaatst.
 
Welkom, taluw!
 
:welkom: op NCF!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan