• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kostertjuh

Junior lid
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Nou bij deze even een voorstelberichtje.

Ik ben Mark, uit de buurt van Amsterdam, heb een HP Pavilion dv6 laptop, en ik wil hier wat meer info over upgrade van mijn RAM
 
Welkom op het forum, Mark!

Wat betreft het werkgeheugen voor jouw laptop, ga naar deze website: http://www.interngeheugen.com/mappreporter.odb
Lees eerst de aanwijzingen op die pagina. Klik daarna op de groene knop 'Voer de scan nu uit!'.
Je krijgt, wanneer het programma klaar is, een webpagina voorgeschoteld waarop staat hoeveel werkgeheugen er nu in je laptop zit, hoeveel er maximaal in kan en van welk type dat werkgeheugen moet zijn.
Wanneer je nu een geheugenslot vrij hebt, kun je gewoon werkgeheugen bijplaatsen. Zijn alle sloten nu bezet, dan moet je het aanwezige werkgeheugen eruit halen en vervangen.
Je kunt het aanbevolen werkgeheugen op die website zelf bestellen, maar het is slimmer om Google te gebruiken en te zoeken naar de goedkoopste aanbieder van precies dat type werkgeheugen. Dat kan je zomaar 30% in prijs schelen.
 
Er kan max 2 x 4 GB in, maar dat heeft alleen zin wanneer jij een 64-bits besturingssysteem hebt. Controleer dat dus even.
Als jij een 32-bits besturingssysteem hebt, dan heeft upgraden nauwelijks of geen zin. Dan houd je het liever bij de huidige 3 GB aan werkgeheugen.

En wat de snelheid (in MHz) betreft, hoe sneller hoe beter natuurlijk. Dus als het kan kies je voor 1333 in plaats van 1066 MHz. Maar let op: dan moeten wel alle geplaatste modules die snelheid hebben. Plaats je sneller geheugen naast het huidige langzamere geheugen dan zal het nieuwe geheugen zich in snelheid aanpassen.

Bijvoorbeeld: Plaats je PC1333 geheugen naast het bestaande PC1066 geheugen dan werkt het nieuwe PC1333 geheugen ook op 1066Mhz.
 
Ik heb 64 bit, en ik wil ze dan allebei vervangen voor 4gb, het liefst dan 1333 mhz. Welke merken moet ik vermijden, of welke raad je aan?

---------- Bericht toegevoegd op 13:36 ---------- Vorige bericht was op 13:22 ----------

Zoiets bijv. Of kan dat niet? weet niet hoe het met dikte zit oid?

http://www.informatique.nl/278004/crucial-ballistix-elite-8gb-2x4gb-ddr3.html

Of deze, kan ik ze meteen vandaag ophalen
http://www.dixons.nl/computers/comp...orsair-sodimm-ddr3-1600-4gb.html#.Udv2hPnDsrU
 
Werkgeheugen vervangen is voor mij geen dagelijks werk (gelukkig maar, want het kost toch geld!). Ik heb het wel een keer of 6 gedaan. Ik ga vaak voor Kingston: niet te duur en toch goed.

Noch een vraag: denk je dat je nu te weinig werkgeheugen hebt? Waarom denk je dat? Al gecontroleerd via Taakbeheer of je tekort werkgeheugen hebt, wanneer je geheugenintensieve programma's uitvoert?
Een voorbeeld: mijn vorige pc draaide op Windows Vista 32-bits. Er zat 2 Gb aan werkgeheugen in. Ik plaatste er 2 GB aan werkgeheugen bij. Resultaat: de pc werd geen streep sneller. Blijkbaar was 2 GB voldoende op die pc, waarop ik enkel wat e-mailde, surfte op internet en wat lichte fotobewerking deed.

Toevoeging: de types werkgeheugen die jij nu zelf hebt opgezocht, werken mogelijk niet in jouw laptop vanwege te hoge snelheid (1600 MHz). Ik zou me houden aan het type werkgeheugen wat uit de test van mappreporter kwam (op de website van interngeheugen.com).
Kies uit de daar aanbevolen types werkgeheugen, dan ben je zeker dat het gaat werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ten eerste ben ik niet altijd even geduldig, en ten tweede merk ik dat als ik veel dingen tegelijk doe, hij nogal eens tegen wilt sputteren. Ook met gamen loopt het niet altijd even soepeltjes. Werkgeheugen zit wel altijd redelijk hoog, en ik wil gewoon kijken of dit een stuk beter is

---------- Bericht toegevoegd op 18:13 ---------- Vorige bericht was op 14:04 ----------

Nou heb het dus even geprobeerd met eentje hier uit het centrum.

4gb 1333mhz, eennn hij doettut niet. Start Windows niet op, loopt vast met probleemhersteller e.d.
 
Hallo Kostertjuh,

:welkom: op het NCF!
 
Het lijkt erop dat jij een willekeurige geheugenmodule van 4 GB, 1333 MHz, bij jou in de buurt hebt gekocht. Het kan zijn dat jouw laptop erg kieskeurig is qua werkgeheugen. Niet alleen de snelheid (in MHz), maar ook de CL (CAS Latency) e.d. zal moeten kloppen. Daarom had ik je ook aangeraden om je te houden aan de voorgestelde merken/types werkgeheugen.
interngeheugen.com stelde onder andere deze module van Kingston voor: klik!. Die kost daar maar liefst 58,50. Daarom had ik je aangeraden om Google te gebruiken. Je voert in Google de fabrikantcode in: KTH-X3B/4G. En dan blijkt diezelfde module elders een stuk goedkoper te zijn.
Als prijsvergelijker voor computer hardware gebruik ik vaak de website van Tweakers. Kijk hier naar de verschillende prijzen voor die module: http://tweakers.net/pricewatch/266907/kingston-kth-x3b-4g.html.

Zoals je ziet is interngeheugen.com een van de duurste aanbieders en Micro-Mail de goedkoopste. Scheelt behoorlijk in de prijs.
Dit geheugen is zonder meer compatible met jouw laptop: zie hier en klik daar op Compatibility. Dan zie je jouw laptop er ook bij staan, de HP Pavilion Entertainment Notebook dv6-3020ed.
 
Okee dat was dan niet zo handig, de juiste is onderweg. Toevallig bij hetzelfde bedrijf als waar ik m'n laptop heb gekocht. Morgen heb ik hem binnen en ga ik even kijken
 
:welkom: op het nationaalcomputerforum!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan