• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Paswoorden vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenami

Vaak hier
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
586
Waarderingsscore
1
Beste helpers,
Ik wil mijn buurman helpen met het volgend probleem.
Hij is al zijn paswoorden van hotmail, gmail en skynet vergeten.
Hij kan geen enkele account meer openen en kan dus ook zijn e-mails niet meer raadplegen.
Kunt u ons hiermee helpen.
Alvast bedankt voor de medewerking.
Groetjes Kenami.
 
Er bestaat nu eenmaal (gelukkig) geen gemakkelijke oplossing voor zoiets. Al moet ik toch wel zeggen dat zoiets uiterst vreemd is dat je AL je wachtwoorden vergeet van al die accounts, en dan nog van 'de buurman'... Je begrijpt wel dat zoiets redelijk verdacht is.

Je dient je identiteit te bewijzen vooraleer je toegang tot die accounts krijgt. Antwoorden op geheime vragen, Mobiel tel., ...
 
skynet wachtwoord vergeten en opnieuw aanmaken

g-mail wachtwoord vergeten ....log je in met je G-mail adres klik op verzenden en volg de stappen op ter vertificatie.

Hotmail wachtwoord vergeten
1.Ga naar wachtwoord opnieuw instellen
2.Vul je e-mailadres in, en typ de code over.
3.Je krijgt nu n of meer mogelijkheden aangeboden om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Bijvoorbeeld een link via e-mail, of het gebruiken van een vertrouwde PC.
4.Volg de instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.
 
Er bestaat nu eenmaal (gelukkig) geen gemakkelijke oplossing voor zoiets.

Mwah, soms wel hoor...
Ik heb lange tijd in de psychiatrie gewerkt. Sommige clinten hadden een eigen pc of laptop. Mensen die in de war zijn, vergeten wel eens wat. En als ze daardoor niet meer bij hun e-mail kunnen, dan raken ze soms helemaal in paniek.
In zo'n geval maakte ik wel eens gebruik van een programmaatje van NirSoft: Mail PassView. Daarmee had ik in no time het wachtwoord voor Hotmail op hun laptop gevonden.
Let op: Wel eerst even de virusscanner uitschakelen, wanneer je dat programma downloadt/gebruikt (vanwege false positives).

Update: heb het programmaatje zojuist even laten draaien op mijn eigen pc. Binnen 5 seconden waren mijn wachtwoorden gevonden voor Hotmail, Windows Live Mail en Thunderbird. Het wachtwoord voor Gmail werd niet gevonden. Nou ja, toch beter dan niets, h?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ken de app... Maar als je enkel de webmail gebruikt, en nooit een locale app zoals Windows Live mail ofzo, dan gaat die waarschijnlijk niets vinden.
 
"(vanwege false positives)"

O ?, ben jij een expert ? Of helderziend ?

Je mag NOOOOOIT adviseren je virusscanner uit te zetten!.

Stel, ik download dat programmaatje, knoop er een virus aan vast en geef het aan je buurman.
Ja is veilig, vraag maar aan Porrelaar, die vervolgens inderdaad bevestigt dat het veilig is ???????

Nee, nooit, maar dan ook nooit je virusscanner uitzetten.

Je kunt zoveel downloaden zonder melding, wel typisch dat sommige gelijkwaardige programma's dan false positives geven.

Dat iemand z'n virusscanner uitzet, zijn probleem, maar adviseer het nooit.
 
@Timelord, ik waardeer je bezorgdheid enorm en kan een heel eind in je redenering meegaan, maar ik dacht toch werkelijk dat ik niet enkel dat programma genoemd had, maar dat ik tegelijk de juiste pagina als link had gegeven waar je dat programma moet downloaden.
Zo maar ergens een programma vandaan halen, is vragen om problemen.
Waarom worden password finder programma's door antivirusprogramma's vaak als malware/virus aangemerkt? Omdat ze ook door hackers gebruikt worden. NirSoft waarschuwt zelf voor die false alerts en schrijft er hier meer over: http://blog.nirsoft.net/2009/05/17/antivirus-companies-cause-a-big-headache-to-small-developers/

Wanneer je af en toe ook wat leest in het onderdeel Hijack This, Virussen en Spyware op dit forum, dan zul je vast gemerkt hebben dat Abraham54 regelmatig vraagt om de genstalleerde antivirus tijdelijk uit te schakelen. Doe je dat niet, dan werkt de door Abraham54 aangeraden opschoonsoftware niet goed.
Bijvoorbeeld bij het gebruik van de ESET Online Scan wordt aangeraden om tijdelijk de eigen antivirus uit te schakelen. Zo ook bij het gebruik van JRT: "Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgesloten worden."
En in sommige gevallen raadt zelfs Microsoft aan om tijdelijk het antivirusprogramma uit te schakelen. Zie hier, methode 2.
In sommige gevallen kan het dus nuttig zijn om tijdelijk de eigen antivirus software uit te schakelen.

Maar misschien doel jij op het downloaden of gebruiken van cracks of een key generator, waarbij vaak wordt aangeraden om de virusscanner uit te schakelen? In dat geval geef ik jou 100% gelijk. Dan loop je inderdaad een zeer groot risico.

Tenslotte: ik ben geen expert en ook niet helderziend. Juist daarom maak ik gebruik van de add-on WOT (Web of Trust) in mijn browsers. WOT acht de website van NirSoft erg betrouwbaar. Zie hier de beoordeling door WOT: klik!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons
Terug
Bovenaan