• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Doorgestuurde e-mail van GMail naar POP3-Incredimail werkt niet altijd goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Mijn besturingssysteem is Windows 8 en e.e.a. Speelt zich af in Internet Explorer 10. Gmail staat ingesteld, om GMail door te sturen naar mijn POP-Client (Incredimail). Het volgende probleem doet zich voor: De laatste tijd is het vaker voorgekomen, dat de doorgestuurde e-mails, niet zichtbaar zijn in mijn POP-Client.

Wanneer ik de instellingen in Gmail bij "doorsturen" nakijk, valt het mij op dat de instelling: " POP alleen inschakelen voor berichten die vanaf nu worden ontvangen" staat uitgevinkt, terwijl ik die van te voren had aangevinkt. Wanneer ik die vervolgens weer aanvink en klik op "Instellingen Opslaan" wordt de eerder ingestelde instelling "POP alleen inschakelen voor berichten die vanaf nu worden ontvangen" niet geactiveerd. (Staat nog steeds niet aangevinkt) Ik vermoedt, dat soms niet alle e-mails bij mijn POP-Client aankomen, omdat ik de instelling: POP alleen inschakelen voor berichten die vanaf nu worden ontvangen", niet aangevinkt (niet actief) krijg. Wie kan mij helpen, om meer duidelijkheid te krijgen in dit probleem. Ik ben dankbaar voor iedere reactie, die ik op mijn vraag krijg en hoop zodoende natuurlijk op een oplossing van dit probleem.



Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)

Weert
 
Waarom schakel je POP in voor het ontvangen van berichten in gmail, die je toch doorstuurd naar een andere account?
 
Hoi Uigeadail,

Bedankt voor jouw reactie. De reden dat ik Gmail inschakel voor het ontvangen van e-mails, die ik via mijn POP-Client al heb ontvangen is, dat ik op die manier de ontvangen e-mails in GMail ook kan archiveren. In GMail wordt mij daarvoor gratis een grote opslagruimte geboden. Voorheen werkte dat ook prima en nu ineens niet meer en ik probeer er achter te komen, wat de oorzaak hiervan is.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Ik denk dat we niet op dezelfde golflengte zitten.
Om die mails te forwarden naar een andere client op je PC, moet je die POP in gmail niet aanzetten. Dit is geen vereiste.
POP is een protocol om die emails van je gmail account in een client te "downloaden". Dit is een enkele richting. Je verplaatst daarmee de (al dan niet nieuwe) emails naar je client.
Maar zoals ik het begrijp doe je enkel die email forwarding en gebruik je de POP3 functie van gmail niet. Dus dit kan de oorzaak niet zijn van je probleem.

Andere oorzaken; emails in de spam folder? email bijlagen te groot voor de andere account? ...
 
Hoi Uigeadail,

Weer bedankt voor jouw inzichten. Ik neem nu even de tijd om datgene wat jij mij schreef goed te bestuderen en te begrijpen. Tot dan zal ik weer naar jou toe reageren. Ik begin nu inderdaad te geloven, dat ik niet helemaal goed begrijp, hoe e.e.a. werkt in GMail.

Groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
De reden dat ik Gmail inschakel voor het ontvangen van e-mails, die ik via mijn POP-Client al heb ontvangen is, dat ik op die manier de ontvangen e-mails in GMail ook kan archiveren. In GMail wordt mij daarvoor gratis een grote opslagruimte geboden.
Moet je dan geen IMAP binnen Gmail gebruiken voor je Emailprogramma ?
 
Hallo Uigedail, momenteel werkt Gmail weer correct, daar ben ik natuurlijk blij om. Toch ben ik n.a.v. jouw laatste bericht gaan twijfelen over de vraag, of mijn Gmail-instellingen correct staan ingesteld. Jij hebt mij b.v. duidelijk gemaakt, waar die POP-functie voor dient. Daar ben ik zeer dankbaar voor.
Het feit, dat GMail nu weer correct werkt en datgene doet wat ik wil geeft mij nog geen zekerheid, dat die instellingen ook goed staan. Zoals ik al eerder zei, wil ik graag bereiken, dat de e-Mails die ik met mijn POP-Client ontvang, doorgestuurd/afgehaald worden naar mijn GMail account, zodat ik ze daar kan archiveren.
De aanwijzingen die ik via de help-functie in GMail daarover staan kan ik niet helemaal goed begrijpen, althans ik twijfel of ik deze wel goed interpreteer. Kan jij mij s.v.p. duidelijk maken, hoe ik GMail daarvoor moet instellen, zodat ik kan controleren, of alle instellingen goed staan?

Alvast weer zeer bedankt voor jouw reacties en inzichten,

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert

---------- Bericht toegevoegd op 09:30 ---------- Vorige bericht was op 09:26 ----------

Hoi Mennomulder, bedankt voor jouw reactie. Ik weet niet of ik in dit geval Imap binnen GMail moet/kan gebruiken. Ik ga proberen of ik daar achter kan komen. Kan je mij wellicht op weg helpen s.v.p. ?

Groetjes,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het verschil tussen POP3 en IMAP is volgende;
POP3 "verplaatst" de berrichten van de mailserver (in dit geval gmail) naar je email client op je laptop. Je kan echter wel instellen dat gmail een kopie van deze emails ook laat staan op je gmail mailbox. In dit geval heb je al deze emails ook dubbel, zowel op je gmail mailbox als op je client.

IMAP laat al de mails op de gmail mailserver staan, maar synchronizeerd deze naar je mailclient. De plaats waar je emails staan en welke als primaire locatie dienst doet, is de gmail mailserver. Verwijder je een email in je client, wordt deze ook verwijderd in je gmail! De client is in deze optie slechts een spiegelbeeld. Je kan op elk moment de mails op een ander toestel synchronizeren omdat de client niet de plaats is waar de emails bijgehouden worden, maar wel de gmail server.
 
Hoi Uigedail, Wederom zeer bedankt voor de uitleg. Het was weer zeer duidelijk en ik zal nog bekijken welke instelling mijn voorkeur heeft.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan