• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SEO, mijn corporate blog en "mijn" bedrijfssite. Wat is wijsheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dauben

Nieuw lid
Lid geworden
3 apr 2013
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hoi!

Ik hou een bedrijfsblog bij, waar ik alle content voorschrijf en waarmee ik met wisselend succes het bedrijf waar ik voor werk op de kaart zet. Mijn bedrijfsblog is met instemming van de baas op min of meer eigen initiatief en inrichting opgezet, in wordpress. Nu kan ik op zich goed schrijven, maar niet per s heel goed websites bouwen. Wordpress maakte het me makkelijk en met wat rondfrbelen is het me gelukt om iets aardigs op poten te zetten.

Omdat ik niet per s heel goed websites kan bouwen, ben ik allerlei sites gaan lezen voor tips over bedrijfsblogs. Een van de tips die ik het meest tegenkwam, was "zet je bedrijfsblog op het domein van je bedrijfssite". Het idee erachter is dat alle content die ik voor een blog op internet zet, direct voordeel geeft voor de vindbaarheid van de bedrijfssite zelf. Vindbaarheid is voor mijn bedrijf (werving/selectie) van onschatbaar belang. Klinkt dus als een plan, right?

De bedrijfssite is in feite een database met vacatures. Vacatures moeten via Google vindbaar zijn. Hoewel de baas warm loopt voor het idee van een integratie van mijn bedrijfsblog en onze main site, vragen we ons wel af wat de gevolgen gaan zijn voor SEO. Ik hoorde ergens bijv. dat het op de site zetten van blogcontent weliswaar goed is voor SEO van de site, maar dat dit misschien wel ten koste zal gaan van de SEO van de vacatures an sich. De vraag is dan of deze integratie dan wel een goed idee is.

Dus, wat is wijsheid? Is het verstandig om een site, waarvan de primaire functie neerkomt op een vacaturedatabase, ook te gebruiken als platform voor een blog?
 
Volgens mij maakt het niks uit.
Overigens zal je SEO in je WordPress blog moeten integreren en aktiveren.
En door een andere aktivering te nemen (die van jouzelf of een alias) is er mijn inziens geen probleem met de Google-rankingen van de bedrijfssite.
Je moet natuurlijk wel dan zelf SEO goed gaan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan