• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Server 2003 boot niet via optische schijf leest m daar en tegen wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig nog niks genstalleerd op de server, hoe kan ik best resetten dan?
 
Offline NT Password & Registry Editor is sinds jaar en dag d tool hiervoor: klik.

Alternatief is om gebruik te maken van een zwakte in (bijna alle) Windows:
Start op vanaf een installatiemedium.
Zorg voor een cmd
Kopieer c:\windows\system32\magnify.exe naar c:\windows\system32\magnify_old.exe
Kopieer c:\windows\system32\cmd.exe naar c:\windows\system32\magnify.exe
Herstart
Als het inlogvenster voor staat, ga dan naar Toegankelijkheidsopties (of Accessibility) en kies voor het vergrootglas.
Er wordt nu een cmd-prompt opgestart met rechten als Local System
Verander het wachtwoord van de Administrator via de cmd.
Herstart en log in met het nieuwe wachtwoord.
 
Leuk programmaatje dat Offline NT password & registry Editor. Heb om een aantal dingen erin goed kunnen lachen zoals; Using the force, als je hem zegt het te forceren haha.

Maar op de een of andere manier doe ik toch iets verkeerd. Ik krijg 3 gebruikers te zien: Guest, Support-388/nog iets, SysOp waarvan die laatste Admin is. Zorg ik er dan voor dat het wachtwoord blank/leeg/geen wachtwoord wordt, kan ik nog steeds niet inloggen :/
 
Heb je het administrator-account hernoemd?
Heb je het built-in administrator-account verwijderd?

---------- Bericht toegevoegd op 20:17 ---------- Vorige bericht was op 17:58 ----------

En anders kun je natuurlijk altijd optie 2 gebruiken :wink:
 
Heb je via die Offline NT password tool de wijzigen laten wegschrijven? Wordt nogal eens over het hoofd gezien... Enkel blanko zetten is niet voldoende. Stappen erna de wijzigin laten wegschrijven ook...
 
Sorry voor de late update, ik heb een oplossing voor het hele systeem gevonden (ui het raam gooien lukt niet meer, ze hebben mijn raam gebarricadeerd)

Ik heb de driver voor de scsi raid controller geslipstreamed in een engelstalige 2k3 server installatie iso die ik nog op mijn harde schijf had staan (verkregen via school(vroeger) maar het vraagt om een key dus heb de key van het bedrijf gebruikt, vorige server was ook engels) en zo de server genstalleerd. Hierna het wachtwoord ingegeven voor het Administrator account en hier ben ik nu onder drivers aan het installeren.

In principe is het probleem van dit topic dus verholpen.

Heb nu alleen wel een volgend probleem, er missen drivers van onbekende apparaten, en het is niet de chipset.

---------- Bericht toegevoegd op 12:30 ---------- Vorige bericht was op 12:30 ----------

Sorry voor de late update, ik heb een oplossing voor het hele systeem gevonden (ui het raam gooien lukt niet meer, ze hebben mijn raam gebarricadeerd)

Ik heb de driver voor de scsi raid controller geslipstreamed in een engelstalige 2k3 server installatie iso die ik nog op mijn harde schijf had staan (verkregen via school(vroeger) maar het vraagt om een key dus heb de key van het bedrijf gebruikt, vorige server was ook engels) en zo de server genstalleerd. Hierna het wachtwoord ingegeven voor het Administrator account en hier ben ik nu onder drivers aan het installeren.

In principe is het probleem van dit topic dus verholpen.

Heb nu alleen wel een volgend probleem, er missen drivers van onbekende apparaten, en het is niet de chipset.

---------- Bericht toegevoegd op 13:13 ---------- Vorige bericht was op 12:30 ----------

Hmm, internet screw up, bedoelde het maar 1 keer haha

---------- Bericht toegevoegd op 13:17 ---------- Vorige bericht was op 13:13 ----------

Ik had trouwens het laten wegschrijven, maar het probleem was dat ikal een geslipstreamde iso gebruikte. Hier was nogal aan gesleuteld en dat is dan denk ik het probleem geweest. Maar ik heb nu een stand alone server staan. Alleen de drivers geven een probleempje. Vooral die unknown device.. Heb ook nog een tape streamer driver nodig voor de HP C7438A maar die ben ik al aan het googlen.. HP heeft m volgens mij niet meer op de site staan aangezien al die links naar die driver resulteren in driver not found.
 
Bij een onbekend apparaat kan het tabblad Details onder Eigenschappen vaak meer duidelijkheid geven over het type apparaat/fabrikant.

Bijvoorbeeld:
Code:
PCI\VEN_14E4&DEV_1654&SUBSYS_1654103C&REV_03\4&2183A681&0&20F0
 
Onder details staat
Code:
ACPI\IPI0001\0
 
Het invoeren van deze code in Google leverde het volgende resultaat: klik.

De eerste hit in Google: klik.
 
Wat is doe code dan precies? Want dit heb ik niet gehad op de ICT opleiding haha
 
Een soort van identificatie middel van hardware dus. Raar dat ik dat niet op school heb gehad of iets dergelijks, oh the shame :eek:
 
Yep. Heel handig als je de driver niet direct bij een fabrikant kunt vinden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan