• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Server 2003 boot niet via optische schijf leest m daar en tegen wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

slyphel

Vaak hier
Lid geworden
2 mrt 2009
Berichten
951
Waarderingsscore
0
Hallo Ncf-ers,

Ik ben bezig een server te installeren maar wanneer ik deze wil laten booten van de optische schijf dan hoor je wel even lees gedrag maar boot hij daarna vrolijk door naar de harde schijf. Meerdere installatie cd's geprobeerd, geen enkele wil verder komen dan het ' lijken te lezen' .
Om toch verder te kunnen dacht ik: Hey laat ik een bootable USB maken en daarna daar een bootable installatie USB van te maken. Dit werkt, nu is alleen het enige probleem dat de server (na invoeren van de driver voor de hardware matige raid) alsnog de harde schijf niet kan zien en vrolijk naast mijn installatie bestanden op de usb stick gaat installeren.

Wie zou mij hier verder mee kunnen helpen? Er zijn al best wat uren hierin gaan zitten en ik begin me nu toch wel even flink achter de oren te krabben en hem te knijpen.

Overigens wist ik niet zeker waar ik dit kon posten omdat het deels hardware en deels software lijkt te zijn.
 
Als je van de CD een bootable USB hebt gemaakt, zou je zeggen dat de CD in orde is en dat de CD-speler in de server de schuldige is.

Dat er na het laden van de driver (via diskette?) geen HD gevonden wordt, betekent dat je niet de goede driver hebt?
 
Ik heb de discussie inmiddels verplaatst naar het juiste forum.
 
Bedankt Abraham. De optische schijf is goed genoeg om, wanneer ingelogd, de optische schijven te vinden en te kunnen verkennen en dergelijke. De driver zou op zich het probleem kunnen zijn aangezien ik niet precies weet welke hardware het precies is.
 
Is het een merk-server (zo ja, merk/type); wordt de RAID-kaart standaard geleverd door deze leverancier?
 
Het is een HP Proliant ML110 G4 server. Op de HP site heb ik alle storage controller drivers geprobeerd. Ik neem aan dat het dezelfde controller is als bij uitlevering aangezien de drivers gezien worden en ook gebruikt worden. Alleen gaat Windows daarna dood leuk op /W: installeren
 
Hmm... ik heb het gehad met een G1. Een live-chat op de website van HP heeft mij toen de oplossing gebracht. En nee, die was niet een nieuwe server maar een tigstehands.
 
In dit geval is het ook (in ieder geval) een tweedehandse. Ik ga het proberen via de live chat, zal de oplossing hier posten voor het nageslacht haha bedankt Gollem!

---------- Bericht toegevoegd op 15:37 ---------- Vorige bericht was op 14:34 ----------

Ik kan geen contact opnemen met HP aangezien ik geen service contract heb en ik mag geen tijdig contract afsluiten van de baas. Weet je per ongeluk nog wat de oplossing destijds was Gollem?
 
Mij werd toen dit linkje gegeven. En dat loste het voor mij op.

De Live Chat heb ik gestart vanaf deze pagina. Volgens mij tenminste (dit speelde in 2010, dus dat is alweer een tijdje geleden).
 
Bedankt Gollem, ik ga kijken wat ik kan oplossen met die software dingetjes op die pagina.
 
Waarom maak je hem niet even open? Kijk dan even of er geen referentie terug te vinden is op de RAID controller kaart. Vermoedelijk niet onboard daar je default drivers niet werken...
Wordt er tijden de boot geen RAID BIOS informatie getoond? Is nu wel al een oud beestje, heb ik wel geen ervaring mee. (pas vanaf G5)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem al meerdere keren open gehad. Krijg niet echt goed zicht op de kaart zo, kan hem er wel ff uit halen anders. Maar net na de POST worden er activiteiten weergegeven van de Raid controller.

---------- Bericht toegevoegd op 13:38 ---------- Vorige bericht was op 13:14 ----------

Zo even de server weer open gehaald. Raid controller eruit gehaald, zo irritant als een kaart weinig ' pak' ruimte heeft (bijna tegen het chassis aan en helemaal onder de chipjes en dergelijke) om de kaart fatsoenlijk vast te pakken zonder per ongeluk sluiting te maken als je iets verkeerds raakt. Maar ik weet nu dat het een LSI Logic 62089A2 is. Verder staat er nog wat andere info op, ook maaar opgeschreven, staat vast leuk in de CMDB.
 
En staat die in het rijtje van drivers van jouw specifieke server bij HP?
 
In ieder geval niet met die naam, maar ik heb even gegoogled erop en heb de driver gevonden, natuurlijk laat ik weten of het gelukt is!

---------- Bericht toegevoegd op 08:18 ---------- Vorige bericht was op 16:00 ----------

En dan installeert Windows zonder verder te kijken meteen naar station W:
Dat is mijn USB stick Windows, daarvan installeer je af.. Get on my Hard Drive! ><

De driver lijkt goed te zijn, aangezien hij zonder problemen in 1 keer laadde. Maar ik snap het nu helemaal niet meer.

---------- Bericht toegevoegd op 09:57 ---------- Vorige bericht was op 08:18 ----------

Misschien dat ik nu te vroeg juig, maar heb net via een andere cd genstalleerd en daar vragen ze mij wel war ik wil installeren. Blijkbaar had ik een unattended Windows copy hier liggen, raar dat hij dan alleen maar naar mijn USB stick wou installeren en als ik het kon veranderen hij de C alsnog niet zag. In ieder geval, de server staat nu te formateren naar NTFS en gaat hopelijk daarna installeren enzo. Even afkloppen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou er een gevulde unattend op de CD moeten staan.

Als er geformatteerd gaat worden, is de installatie daarna meestal geen prolbeem. Tenzij er leesfouten op de CD zitten of schrijffouten op de HD. Maar laten we maar uitgaan van het positieve, toch?
 
Ja zeker, maar ik heb alsnog te vroeg gejuicht -_- Ik start de installatie, maar dan begint de installatie te praten over files die niet gekopieerd kunnen worden. Zijn toevallig alle files van de driver. Deze server heeft keuren zeg!
 
Hmm... als bestanden niet gekopieerd kunnen worden, kan dat ook te maken hebben met de bronschijf.

Heb je de driver geslipstreamd of via een diskette beschikbaar gesteld?
 
Hmm... als bestanden niet gekopieerd kunnen worden, kan dat ook te maken hebben met de bronschijf.

Heb je de driver geslipstreamd of via een diskette beschikbaar gesteld?

Ik heb de driver via usb floppy beschikbaar gesteld. Kan de floppy zelf zijn, de usb floppy is net nieuw dus dat denk ik niet. Maar ik ga het binnekort geslipstreamed proberen.
 
Heb nu de driver geslipstreamd en laat de installatie nu lopen. Het grote moment is daar waar de rest faalde!

---------- Bericht toegevoegd op 12:05 ---------- Vorige bericht was op 09:49 ----------

Installatie gelukt!! Jammer genoeg moet ik opnieuw door typ fout wachtwoord
 
Hmm... een wachtwoord-reset is, ook op een Windows 2003 Server, zo gedaan hoor... Alleen als het een DC is, heb je iets meer werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan