• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows updates installeren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

computus

Gewaardeerd
Lid geworden
18 mei 2005
Berichten
1.064
Waarderingsscore
0
Het is een oud probleem: het lukt me al weken niet een stuk of vijf updates van Windows genstalleerd te krijgen, hij blijft er maar om vragen.

Weet iemand een goede instructie of stappenplan om dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank,

Wim
 
probeer het volgende eens..

Stop en herstart de updates ..


Start een CMD-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv enklik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..(soms dien je dit 2x te doen )
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
probeer het volgende eens..

Stop en herstart de updates ..


Start een CMD-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in:
net stop wuauserv enklik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..(soms dien je dit 2x te doen )
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!


Veel dank voor de reactie.

Voordat ik fouten ga maken nog een vraagje: bij de CMD prompt krijg ik c:\windows\system32
Moet ik net stop wuauserv daarachter tikken of achter de C:\ ?

Groet,

Wim
 
gewoon achter na ingeven ... dus c:\windows\system32 net stop wuauserv en enter
daarna c:\windows\system32 rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution enter
en als laatste c:\windows\system32 net start wuauserv enter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon achter na ingeven ... dus c:\windows\system32 net stop wuauserv en enter
daarna c:\windows\system32 rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution enter
en als laatste c:\windows\system32 net start wuauserv enter

Helaas, ik heb je instructies netjes opgevolgd en uitgevoerd maar geen resultaat: hij blijft ook na herhaald opstarten melden dat er vijf updates genstalleerd moeten worden.

Er moet dus een andere oorzaak zijn.
 
ben je zeker dat je de opdrachtprompt heb uitgevoerd als administrator ...?
want dat kan dus niet wat jij beweerd ...
door het ingeven van deze opdrachten verwijder je de gehele lijst van geinstalleerde en mislukte updates ...
d.w.z. de geinstallerde updates blijven aanwezig op je pc maar de lijst zelf word geleegd...
jij dient nadien zelf handmatig de opdracht te geven om te zoeken naar updates ...
indien er updates gevonden worden dan zullen deze ook geinstalleerd worden en de lijst word terug aangemaakt .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben je zeker dat je de opdrachtprompt heb uitgevoerd als administrator ...?
want dat kan dus niet wat jij beweerd ...
door het ingeven van deze opdrachten verwijder je de gehele kijst van geinstalleerde en mislukte updates ...
d.w.z. de geinstallerde updates blijven aanwezig op je pc maar de lijst zelf word geleegd...
jij dient nadien zelf handmatig de opdracht te geven om te zoeken naar updates ...
indien er updates gevonden worden dan zullen deze ook geinstalleerd worden en de lijst word terug aangemaakt .

Helder, ik wil de procedure (die ik inderdaad als administrator heb uitgevoerd) nog wel een keer uitvoeren maar dan heb ik nog een vraagje vooraf. Moet er in de opdracht voor /s en /q een spatie?

Groet,

Wim
 
ja het beste is dat je de regel kopieert en in de opdrachtprompt plakt ...

het beste is ook de opdrachtprompt via start> bureau accessoires aan te klikken met rechts en uitvoeren te kiezen als admin
 
Hoi Wim, weet je ook om welke updates het gaat, dus de KB-nummers?
 
Hoi Wim, weet je ook om welke updates het gaat, dus de KB-nummers?

Dag Emi en Abraham,

Het probleem is dat hij dezelfde updates steeds weer opnieuw installeert. Dat lukt dus wel maar hij blijft een melding geven dat dit opnieuw moet gebeuren. Ik weet even niet hoe ik een printscreen daarvan in dit bericht kan plakken.
 
printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .

Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.
 
printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .

Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.


Ik hoop dat het is gelukt:
52171318dfc43-ScreenShot_TSF001.jpg


Ik heb overigens tussendoor het tooltje frameworks cleanup utility gedraaid. Ik kan nog niet goed zietn of dat enig effect heeft. Hij blijft aangeven dat er updates moeten wordne geinstalleerd.

Groet,

Wim
 
daar is dus iets ferm mis ...
het gaat hier over 4 update's die telkens terug komen ....8x zie ik deze vermeld staan
KB2736416
KB2604111
KB2840629
KB2657424
**telkens betrekking hebbende op het "netframework 3.5"

heb eerder het vermoeden dat het beter zou zijn om alles te verwijderen betrekking hebbende op het Netframework .
om deze dan na een herstart opnieuw te installeren ...
 
daar is dus iets ferm mis ...
het gaat hier over 4 update's die telkens terug komen ....8x zie ik deze vermeld staan
KB2736416
KB2604111
KB2840629
KB2657424
**telkens betrekking hebbende op het "netframework 3.5"

heb eerder het vermoeden dat het beter zou zijn om alles te verwijderen betrekking hebbende op het Netframework .
om deze dan na een herstart opnieuw te installeren ...

Ik heb het tooltje frameworks cleanup utility gedraaid. (Op deze site gevonden) Er lijkt nu wat beweging in te komen: hij geeft nu aan dat er 19 nieuwe updates zijn. Maar eens kijken hoe dat verder gaat.

Tussen haakjes: veel dank voor je hulp.
 
graag gedaan hoor ...
jij bent er nog thans zelf achter gekomen om dat tooltje te gebruiken ...
hoopt dat je verder kan met de overige updates ..

note : indien je de commando's terug ingeeft in de opdrachtprompt dan word de lijst opnieuw gewist en begin je dus met een zuiver blad !
 
De narigheid met het installeren van updates steekt weer de kop op. Hij blijft steeds dezelfde updates aanbieden nadat ze genstalleerd zijn. Het betreft Microsoft Office 2007 updates: KB 2760588, KB 2760583 en KB 2760411.

Ik heb bovenstaande stappen al toegepast, zonder resultaat.

Heeft iemand een suggestie?

Groet,

Wim
 
herhaal de handeling die u eerder werd meegedeeld.
van het moment er hier een update mislukt is start ik deze handeling op en ledig ik zo de lijst van deze mislukte update ...
immers blijven al de eerdere geinstalleerde updates op je systeem.
 
herhaal de handeling die u eerder werd meegedeeld.
van het moment er hier een update mislukt is start ik deze handeling op en ledig ik zo de lijst van deze mislukte update ...
immers blijven al de eerdere geinstalleerde updates op je systeem.

Dag, dank voor je reactie.

Ik heb de handeling herhaald maar hij blijft geduldig steeds opnieuw dezelfde updates installeren. Ook na herstarten.

Met de handeling verdwijnen ze wel en hij vindt ze ook direct weer bij het zoeken naar updates maar op de een of andere manier slaat hij dat niet op.


5233269bad647-ScreenShot_TSF002.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan