• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windhoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

HART

Vaak hier
Lid geworden
16 okt 2005
Berichten
516
Waarderingsscore
2
vista laat elke gebruiker eigen browser kiezenDoor Ren Wichers - zondag 23 oktober 2005 - 17:24 - Bron: ZDnet - Views: 16.713
In Windows Vista wordt het een stuk eenvoudiger voor gebruikers om hun favoriete software te gebruiken, lezen we bij ZDnet. De functionaliteit zoals die nu onder de knop 'Zet programmavoorkeuren en -instellingen' wordt aangeboden, zou behoorlijk worden uitgebreid. De belangrijkste vernieuwing is dat met het nieuwe besturingssysteem per gebruiker een standaard browser, mailclient of mediaspeler te kiezen is. Onder Windows XP is met dit stukje gereedschap het instellen van bijvoorbeeld een alternatieve browser ook al mogelijk, maar daar zijn wijzigingen systeembreed: als de ene gebruiker standaard Firefox wil gebruiken, kan de andere niet automatisch over Opera of Internet Explorer beschikken.

1085603473.gif
De wijziging is een gevolg van de antitrustzaak die tussen 1998 en 2001 tegen Microsoft werd gevoerd. De 'Set Program Access and Defaults'-tool was een van de resultaten van de 'historische schikking' die daar het gevolg van was, hoewel het gereedschap dus nog wel te wensen overliet. De softwaregigant zou code voor de nieuwe functionaliteit voor zowel IE als WMP gereed hebben; de 'volgende versies' van die programma's zouden zichzelf onzichtbaar kunnen maken als de gebruiker voor een ander programma kiest. Zowel het Amerikaanse Openbaar Ministerie als een commissie die op de uitvoering van de antitrustmaatregelen toeziet, noemen de vooruitgang 'bemoedigend'. Naast de verbeterde afhandeling van 'middleware and handling defaults' zouden er ook ruim 115 wijzigingen in de licenties van de softwaregigant zijn aangebracht, die voornamelijk betrekking hebben op het verbod op exclusieve deals en de uniformering van licentievoorwaarden. Aan nog eens 350 veranderingen wordt nog gewerkt, en de commissie verwacht dat die veranderingen in juli 2006 zullen zijn afgerond
 
willem1940 zei:
Veelteveel tekst; vast geen goed ding.

:)
Bij inkorting van artikel is de strekking weg .
Beter was geweest de url dan te plaatsen.
 
Volgens mij komt dit er dus op neer dat het deel van het register wat door programma's ingevuld kan worden wordt gesplitst naar gebruikers. Zou het eigenlijk geen verbetering willen noemen; eerder een eindelijk ingevoerde compleet normale, logische designfeature.
 
ik zie het zo dat het een vrijgegeven deel is om zelf nu te kunnen kiezen.
Maar ach een beetje kennen weet dit ook te omzeilen als men dit wilde.
Zelf heb ik tijdje firefox gebruikt en heb toen ie gesloopt,maar je moet wetten waar je de schil sloopt.
 
bijvoorbeeld een alternatieve browser ook al mogelijk, maar daar zijn wijzigingen systeembreed: als de ene gebruiker standaard Firefox wil gebruiken, kan de andere niet automatisch over Opera of Internet Explorer beschikken.


dit stukje van het artikel klopt niet geheel daar ik van mening ben dat ik hier in verschillende gebruikers groepen dit met twee verschillende aplicaties heb toegepast.

met de ie dus wel te verstaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Informatieve Spam! :D

Volgende keer ff de Edit knop gebruiken ok HART? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan