• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Duurt lang met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis22

Gevestigd lid
Lid geworden
20 apr 2013
Berichten
457
Waarderingsscore
2
Ik heb hier een Windows Xp Professional Service Pack 3
Kloksnelheid 2.39 GHz, en 0,99GB RAM.

Bij het opstarten duurt het circa 50 sec, voordat het Windows logo verschijnt, is dat normaal bij een Dell?
Daarna kan ik op F1 drukken om verder te gaan...
 
Windows XP is in de loop der jaren steeds 'dikker' (lees: zwaarder) geworden door alle updates van Windows. 50 seconden vind ik daarom niet uitzonderlijk lang.
Het merk pc (Dell, in jouw geval) heeft daar niets mee te maken. Wel vraag ik me af waarom jij op F1 moet drukken om verder te gaan.
Als je pc helemaal is opgestart, wordt de tijd (rechtsonder) dan goed aangegeven?
Als je bij het opstarten steeds de melding krijgt "Druk op F1 om verder te gaan", dan wordt dan vaak veroorzaakt door een lege BIOS-batterij (knoopcel op het moederbord).
 
Dit krijg ik als ik 'm opstart...


Uploaded with ImageShack.us

En ja.. de tijd word goed aangegeven ;)

---------- Bericht toegevoegd op 18:42 ---------- Vorige bericht was op 18:41 ----------

Als ik de pc opstart, krijg ik dit..


Uploaded with ImageShack.us

En ja... de tijd word goed weergegeven ;)

---------- Bericht toegevoegd op 18:43 ---------- Vorige bericht was op 18:42 ----------

Als ik de pc opstart, krijg ik dit..


Uploaded with ImageShack.us

En ja... de tijd word goed weergegeven ;)
 
dat je de F1 toets dient te klikken geeft aan dat de HD zijn einde levensduur heeft bereikt en elk moment de geest aan maarten kan geven !
ik zou zo snel mogelijk een image zetten op een andere HD of uitzien voor de win7 of de win8
 
Dus als ik het goed begrijp, is de HD bijna overleden?
 
je heb het begrepen .
 
Mooi, bedankt voor je reactie! Dan gaat deze uit elkaar ;)
 
mocht je de HD weg doen best effe de beitel er in met de zware hamer .. maak de hd zelf stuk eenandere persoon zou zomaar je gegevens kunnen opzoeken .
 
Oke, bedankt voor je tip!
 
Ik denk dat je eerder als eerst had kunnen aangeven of de SATA-kabels nog wel goed aangesloten waren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan