• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

skydrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

trampelmoes

Bekend gezicht
Lid geworden
26 dec 2012
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Wie kan me vertellen hoe ik skydrive kan verwijderen?
Het staat niet in de lijst van programmas
Irritant dat je de fotos alleen maar zo kunt zien
 
Als ik je goed begrijp, dan gebruik jij zelf Skydrive niet (want dan zou het wel in de lijst van programma's staan met als naam: Microsoft Skydrive).
Je wordt echter wel geconfronteerd met Skydrive. Gebeurt dat wanneer jij een e-mail hebt ontvangen met foto's?
En zijn dat dan kleine afbeeldingen, waarop je moet klikken, waarna Skydrive wordt geopend?
 
Ja,en als ik ze verstuur gebeurt het zelfde
Ik vermoed dat het met windows live mail te maken heeft,maar dan zou ik het eigenlijk moeten kunnen uitzetten,maar ik heb geen idee hoe

---------- Bericht toegevoegd op 14:55 ---------- Vorige bericht was op 14:55 ----------

Ja,en als ik ze verstuur gebeurt het zelfde
Ik vermoed dat het met windows live mail te maken heeft,maar dan zou ik het eigenlijk moeten kunnen uitzetten,maar ik heb geen idee hoe
 
Het heeft inderdaad alles met Windows Live Mail te maken, trampelmoes!
Het ligt aan de manier waarop je foto's meestuurt bij een e-mail. Windows Live Mail dwingt je bijna om gebruik te maken van SkyDrive.

Er is echter wel een manier om dat te vermijden. Kijk hier eens: klik!

Het beste antwoord daar vind ik dit antwoord:

Before you send out the email with the photos, YOU double click on one of the photos and the Photo Album Tools bar containing among other things, a large paper clip, comes up. Click on it and they will be attached and seen in your email the old familiar way. I am using Windows Live Mail and Picasa or sometimes just My Pictures and it works.​

Op die manier kun jij er dus voor zorgen dat jouw foto's op de ouderwetse manier (gewoon als bijlage) worden meegestuurd.
Als jij inkomende mailtjes krijgt met thumbnails (kleine afbeeldingen van foto's), dan komt dat doordat de afzender gebruik maakt van SkyDrive en daar kun jij niets aandoen. Hooguit kun jij de afzender erop wijzen dat er ook een andere manier is om foto's te verzenden met Windows Live Mail.
 
Dank je wel
Het werkt,we waren al dagen aan het zoeken,en ook de man die onze computers onderhoud wist het niet
Hij kwam aan met zet er thunderbird op
Je maakt me heel erg blij
 
Toch was dat advies van jullie onderhoudsman zo slecht nog niet...:wink:
Ik ergerde me ook flink aan Windows Live Mail en niet alleen vanwege die koppeling met SkyDrive.
Ik ben daarom een paar maanden geleden overgegaan op Thunderbird en heb daar geen spijt van.
Ik geef toe dat het me wat tijd kostte om adresboek en e-mails van Windows Live Mail te exporteren en daarna weer te importeren in Thunderbird. Ook kostte het me wat tijd om Thunderbird helemaal naar mijn wensen in te stellen, maar ik zou nu niet meer terug willen.

Maar als voor jullie Windows Live Mail verder goed werkt, dan kun je daar natuurlijk gewoon gebruik van blijven maken. Dan hoef je ook niet te wennen aan een nieuw e-mailprogramma.
 
Eerlijk gezegd schiet mijn kennis daar te kort voor,om adressen te importeren ed
 
Eerlijk gezegd schoot mijn kennis daar ook te kort voor. Ik was wel eens eerder gewisseld van e-mailprogramma: van Windows Mail (Vista) naar Windows Live Mail (op dezelfde computer), maar toen kreeg ik vanzelf de vraag voorgelegd: "Wilt u de berichten en contactpersonen importeren uit het oude e-mailprogramma?" (of woorden van gelijke strekking). Ik klikte op Ja, en toen ging alles automatisch.

Wanneer je over zou gaan van Windows Live Mail naar Thunderbird gaat het overzetten van de berichten en de contactadressen niet automatisch. Dat moet je zelf regelen. Gelukkig heeft Thunderbird wel een handige Helppagina: https://support.mozillamessaging.com/nl/home
Daar vond ik hoe ik kon overstappen van Windows Live Mail naar Thunderbird: https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/overstappen-thunderbird.
Over het programma Thunderbird en hoe je een en ander naar wens in kunt stellen vond ik deze pagina: https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/topic/thunderbird

Er is dus genoeg informatie te vinden, maar je moet het wel zelf doen. En dat is zelfs met die Help-pagina's niet altijd makkelijk.
Daarom: als je nu verder tevreden bent met Windows Live Mail, dan blijf je daar gewoon bij!
 
Dank je wel voor je reactie,ik ben daar gaan lezen,maar buiten die fotos ben ik eigenlijk best tevreden
En ik bn ook niet de jongste meer,uiteindelijk denk ik dat het me wel zou lukken,maar het is goed zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan