• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van Outlook 2003 naar Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
33.967
Waarderingsscore
75
Ik wil de accounts, adresboek en berichten importeren van Outlook 2003 naar een nieuw systeem met Windows Live mail (Windows 8). Wat is de makkelijkste weg?
 
De makkelijkste weg? Het is in ieder geval wel wat werk...

Maak gebruik van een USB-stick voor het overzetten van de berichten en het adresboek. Dus maak op die stick alvast 2 mappen aan: Adresboek en Berichten.

Voor het exporteren van de berichten uit Outlook 2003 zou ik gebruik maken van het gratis programma Mailstore Home. Hier vind je een handleiding voor dat programma: klik!

Het adresboek van Outlook kun je exporteren als .csv bestand. Hoe je dat doet, wordt hier uitgelegd in punt 1 t/m 7.

Hoe je de berichten en het adresboek importeert in Windows Live Mail wordt hier uitgelegd door Microsoft. Bij het importeren van de berichten moet je als optie Windows Mail kiezen! (Maar dat stond ook al in eerder genoemde handleiding van HelpdeskWeb..)

Nog wel een opmerking over dat .csv bestand. Onlangs ben ik zelf overgegaan van Windows Live Mail naar Thunderbird. Ik had problemen met het importeren van het adresboek. Alle informatie van 1 persoon (naam, e-mailadres, woonplaats e.d.) kwam in het adresboek van Thunderbird op 1 lange regel te staan. Waardeloos! De oorzaak bleek te zijn een verkeerd lijstscheidingsteken in dat .csv bestand. Dat was bij mij een puntkomma in plaats van een komma.
Ik heb toen via Configuratiescherm > Land en taal > tabblad Notaties > knop Meer instellingen, het lijstscheidingsteken veranderd van een puntkomma in een komma.
Daarna opnieuw het adresboek geëxporteerd uit WLM en geïmporteerd in Thunderbird. En toen zag het adresboek er goed uit.

Ik ken geen makkelijke manier om de accountinstellingen van Outlook 2003 te exporteren. Heeft die persoon (want ik neem aan dat het niet om een pc van jouzelf gaat) veel accounts en veel bijzondere instellingen? Zo niet, dan even zelf die accounts aanmaken in WLM.

Dit is dus zoals ik het zou doen. Misschien zijn er anderen die een betere manier weten.
 
Bedankt voor de info! Toch wel vervelend dat twee veel gebruikte Microsoft producten zo slecht compatibel zijn met elkaar. :( Lijkt toch handig op te lossen met een plugin oid...
 
Waarom niet overgestapt op Thunderbird i.p.v. Windows Live Mail ? Bevalt mij dus veel beter !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan