• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

"beperkte internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid124

Junior lid
Lid geworden
2 nov 2008
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Na het (moeizaam) installeren van een Sitecom homeplug set LN555 om een eind te maken aan eindeloos gedoe met de instabiele draadloos internet verbinding van Ziggo heb ik nu een uitstekend signaal. Maar nu geeft die draadloze internetverbinding via Sitecom weer "beperkte toegang"aan en bovenin staat "onbekend netwerk". Dit betekent dat geen verbinding kan maken met vele internet pagina's.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit op kan lossen? Bij voorbaat dank!
 
Zijn er sites waar je wel op komen kan?

Heb je geen geel driehoek met uitroepteken?

Met ee rechtermuisklik heb je de optie problemen oplossen.

Dan kan je ook nog een spijker in het gaatje van de router drukken en na 30 seconden weer loslaten.

Lukt dat ook niet kan je de stekker van de router er uithalen en twee uurtjes wachten.

Soms zijn 2 uurtjes niet genoeg voor de dhpc om opnieuw adressen uit te delen.

Heb je andere apparaten als laptop of smartphone kan je die uitzetten, vroeg in de avond en na 12 uren de volgende dag eerst de stekker van de router weer in het stopkontakt stoppen en de pc starten. 9 van de 10 keer is je probleem dan wel weg.
Daarna je telefoon en laptop aanzetten, zodat die ok een ipnummer krijgen toegedeeld door de dhpc.

Dat wordt een avondje tv kijken en geen wifi op je telefoon, want de stekker van de router ligt er uit.

Na 12 uren is de dhpc de ipnummers vergeten en zal alle apparaten een nieuw ipnummer geven.

Ik weet niet waarom 6 of 7 uren niet genoeg is en 12 uren wel

Kan je wel naar bepaalde pagina's en niet naar andere sites, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Ik trek de stekker er eerst 5 minuten uit, dan 1/2 uur, dan 2 uur en dan 12 uur.
9 van de 10 keer is het de 12 uren truuk de oplossing.

Gewoon de stekker uit het stopkontakt trekken en na 12 uren weer terug stoppen.
Als de eerdere opties van de spijker en problemen oplossen niet werkt...
Die opties eerst proberen natuurlijk.
 
Waarom ga je voor het resetten van de DHCP zo'n lange procedure volgen? En reset je niet gewoon de DHCP services?
2 Hoe staan de beveiligingsinstellingen WPA WPA2?
 
Dan moet je de router in hè?
Softwarematig.

Is meestal de 198.160.101 of 190.168,253 in de adresbalk maar kan ook aan ander ipnr zijn.

Tussen de 1 en 255, he3el makkelijk als je het vaker gedaan hebt...

Ik denk dat het makkelijker voor haar is een stekker uit het stopkontakt te trekken, dan de dhpc in de router softwarematig uit en weer aan te zetten.

Moet ik het merk vragen en kijken of de router 1 ,2 ,3 of 4 is of tegen de 255 aan zit.

Het scheelt mij weer een helenoel tijd met zoeken op google.

Als ze zo bedreven was met het configureren van de router was ze zelf wel op het idee gekomen de router in te gaan en de dhpc te veranderen.

Maar dat kan ook...

Typ je ipnummer van je router maar in de adresbalk en zet de dhpc even uit en weer aan.
Op google staat wel hoe je in de router komt, welk nummer je in moet toetsen in de adresbalk en wat te doen als je in de router bent.

Voert mij te ver om dat ook nog eens uit te leggen en heb geen zin dit uit te zoeken.
Googlen kan je zelf vast ook wel. net als een stekker uit het stopkontakt trekken.
Tis maar wat je makkelijker vind.
 
Ja, Maar als je internet nodig hebt en je moet dan even 12 uur op je router gaan wachten lijkt me niet echt handig.

Hier word beschreven hoe je in de router komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan