• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pc geeft 100mbps aan terwijl moederbord 1000mbps ondersteunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

UltimatePCBuildOff

Bekend gezicht
Lid geworden
10 okt 2011
Berichten
157
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een Gigabyte 970A UD3 moederbord met originele netwerkkaart.
Deze zou 1000mbit moeten ondersteunen terwijl de pc zelf bij netwerkcentrum maar 100mbps aangeeft.
Ik heb cat5e kabels aangesloten en een Realtek PCIe GBE Family Controller (router??) en KPN experia box.

Kan iemand me vertellen of ik iets kan aanpassen zodat hij wel hoger ondersteunt?

Ik heb ook even een paar testen gedaan en dat levert het volgende op.
http://www.speedtest.net/my-result/2952669004

Dit lijkt me ook veel te laag?

Alvast bedankt,
Klaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn de specificaties van de Experia box? Bij mijn weten zijn die dingen 100 Mbit. En als je daar een 10/100/1000 netwerkkaart op aansluit, zal die maximaal 100 Mbit geschakeld staan.

De snelheid van je internet hangt natuurlijk niet alleen af van de netwerkverbinding, maar ook van het abonnement wat je hebt.
 
Kijk bij lanverbinding, eigenschappen, configureren en geavanceerd of die 1 Gbps niet staat uitgeschakeld, maakt weinig uit want de rest van de verbinding haalt dat toch niet maar het staat leuk, heb overigens dezelfde netwerkadapter die wel 1Gbps aangeeft.
 
Kijk bij lanverbinding, eigenschappen, configureren en geavanceerd of die 1 Gbps niet staat uitgeschakeld, maakt weinig uit want de rest van de verbinding haalt dat toch niet maar het staat leuk, heb overigens dezelfde netwerkadapter die wel 1Gbps aangeeft.

Maar eens horen wat de Experiabox voor specificaties heeft... Als die alleen maar 100 Mbit poorten heeft, kun je er wel een Gbit adapter op aansluiten, maar die zal alleen maar 100 Mbit weergeven...
 
Tenzij je veel bestanden overzet van de ene naar de andere computer, maakt het allemaal heel weinig uit. Adsl zit meestal tussen de 10 en 20 Mbps. Kabel kan wel sneller, maar haalt dat ook maar zelden.
 
Mensen bedankt voor de reacties.

In het boekje staat: 1 Gigabit Ethernet Interface Lan.

Ik heb bij speed en duplex hem al handmatig op 1gb full duplex gezet maar hij blijft gewoon die 100mb weergeven op het andere scherm.

En mijn snelheden van het speedtest scherm zijn normaal of zijn ze te laag?
En de ping?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen de allermodernste Experia Box (de V8 Arcadyan) heeft autosensing 10/100/1000 poorten.
De andere Experia boxen hebben 100 Mbps poorten.
Dit zijn de interfaces van mijn Experia Box, de Thomson TG789vn:

522c6e1a58688-Experia_box_interfaces.jpg


En wat die snelheden van speedtest betreft, welk abonnement heeft TS: Standaard (tot 40 Mb/s download, tot 4 Mb/s upload) of Premium (tot 80 Mb/s download, tot 8 Mb/s upload)?
Dat zijn maximaal te behalen snelheden. Of je werkelijk in de buurt van die maximale snelheden komt hangt af van de afstand tot de wijkcentrale.
Ik heb zelf ook een abonnement bij Planet/KPN. Het goedkoopste abonnement: Instap (tot 8 Mb/s download, tot 1 Mb/s upload). Ik heb wel eens even een duurder abonnement geprobeerd, maar ik kwam toen bij lange na niet in de buurt van de maximale snelheden. Heb meteen mijn abonnement weer terug laten zetten naar het goedkoopste abonnement. Die 8/1 Mb/s haal ik nu precies.
 
1 Gigabit Ethernet Interface Lan.
Wat betekent dit dan?

Ik zal het abonnement even bekijken.
 
Dat is de Realtek lan adapter die op het moederbord zit.
Zou eens een andere kabel proberen als je persee 1Gbps wilt lezen.
 
Dat is de Realtek lan adapter die op het moederbord zit.
Zou eens een andere kabel proberen als je persee 1Gbps wilt lezen.

Dus wat ikzelf ook al zei en wat Porrelaar aangeeft. Als de Experiabox alleen maar 100 Mbit poorten heeft, kun je er een miljoen Gbit op aansluiten, maar het blijft 100 Mbit. Iets met de zwakste schakel en zo...
 
De snelheid van het abonnement is 40mb download en 8mb upload.

Nee Gigabit Ethernet Interface LAN staat bij de technische gegevens in het KPN boekje.

Het ligt dus aan mijn kabels?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De snelheid van het abonnement is 40mb download en 8mb upload.[\quote]
Dat heeft geen enkele invloed op de weergegeven verbindingssnelheid van de netwerkadapter in Windows.

Nee Gigabit Ethernet Interface LAN staat bij de technische gegevens in het KPN boekje.
Kijk, dat is informatie. Wat is het exacte type van de KPN Experia? Dus ik zoek het typenummer. Zie ook hier.
Is je computer rechtstreeks aangesloten op deze Experia of zit er nog een ander kastje tussen?

Het ligt dus aan mijn kabels?
Dat is niet waarschijnlijk, maar je kunt het uitsluiten door het met een andere kabel te proberen.

---------- Bericht toegevoegd op 16:46 ---------- Vorige bericht was op 16:31 ----------

Als ik de technische specificaties lees, zit er bij de ZTE alleen aan de WAN-kant een 1 Gbps poort en heeft de LAN-kant alleen maar 10/100.

WAN
• 1 RJ11 DSL Line port
• 1 FXO interface
• 1 Gigabit Ethernet interface
LAN
•*port autosensing 10/100Base*T & auto MDI/MDI*X
Ethernet switch
 
De gegevens die jij er onder hebt gezet zijn correct.

Wat houdt dat LAN en WAN in?

Ik kan hem zeker niet gewoon in de WAN gooien?

Het is de witte variant met VDSL2 en ADSL, ADSL2 en ADSL2+
 
De gegevens die jij er onder hebt gezet zijn correct.

Wat houdt dat LAN en WAN in?

WAN = Wide Area Network oftewel De Grote Boze Buitenwereld (lees: Internet)
LAN = Local Area Network oftewel het eigen netwerk binnenhuis.

Een router krijgt over de WAN-poort een IP-adres van de modem. Daarmee maakt de router dus verbinding met het internet en kan de router vervolgens het verkeer tussen jouw interne netwerk en het internet routeren.

Ik kan hem zeker niet gewoon in de WAN gooien?
Als je het bovenstaande leest, weet je het antwoord zelf al. Nee dus.

Het is de witte variant met VDSL2 en ADSL, ADSL2 en ADSL2+
Volgens mij is dat de ZTE.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan