Kun je vanuit de webmail van KPN wel exporteren? Dan zou je kunnen kijken hoe het CSV-bestand eruit ziet.
Nee, ik hèb dus geen Webmail adresboek van KPNmail, dus valt er van daaruit niks te exporteren. Als tussenoplossing zelfs tijdelijk Thunderbird geïnstalleerd en daar het adresboek voor geprobeerd te gebruiken. Je adviezen over soorten csv zal ik nog nader moeten bestuderen. Maar ik vroeg mij nogmaals af of er überhaupt een lezer is die het wel gelukt is, en dan vooral: hoe, dus de route van emailprogramma, exporteren etc. Heb er geen haast mee, want zoveel ben ik niet van huis.
---------- Bericht toegevoegd op 09:47 ---------- Vorige bericht was op 19:21 ----------
Kun je vanuit de webmail van KPN wel exporteren? Dan zou je kunnen kijken hoe het CSV-bestand eruit ziet.
Houdt er rekening mee dat over het algemeen gegenereerde CSV ;-delimited is. Default is CSV een komma-delimited. Als KPN webmail een komma-delimited verwacht en jij biedt een ;-delimited aan, dan gaat het niet goed. Daarnaast is het gebruikelijk dat elk veld tussen dubbele aanhalingstekens staat, iets wat gegenereerd CSV vanuit een Office-applicatie ook niet altijd doet.
Vervolgens heb ik eens een paar adressen handmatig ingevoerd in KPN-webmail, en die geëxporteerd. Wat ik zie is een csv-bestand met op de bovenste rij (letterlijk) Titel,"Voornaam","Tweede naam","Achternaam","Toevoeging","Bijnaam","E-mailadres 2","E-mailadres","E-mailadres 3","Werk Telefoon", en dan nog over 5 Aviertjes breed soortgelijke zakelijke termen.(wist niet dat je zoveel kon bedenken)
Ter controle heb ik dat bestandje weer geïmporteerd in het KPN-adresboek en dat werkt dan prima.
De truc is kennelijk om een identiek csv-bestand ("veldnaam", enz.) te maken met bovendien dezelfde veldnamen. Tja, en hoe?
---------- Bericht toegevoegd op 09:53 ---------- Vorige bericht was op 09:47 ----------
Met outlook heb ik de volgende export-mogelijkheden voor mijn adresboek:
maar dan zal nog het probleem van de veldnamen blijven denk ik.
---------- Bericht toegevoegd op 14:59 ---------- Vorige bericht was op 09:53 ----------
Inmiddels nog van alles geprobeerd, zoals via een : handmatig "geëxporteerd KPNwebmail adresboek adressen in te voeren. Nee dus. Via de gewone helpdesk van KPN kwam ik terecht bij "Experteam" (0800 0471). In eerste instantie gratis, maar als er (via teamviewer bv) hulp verleend wordt kost dat € 30.-- per geval. Daar wacht ik nog even mee en ik heb nu contact gezocht met KPN glasvezel in Utrecht; e-mails werden tot nu toe ook niet beantwoord.