• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

adresboek importeren van Outlook naar KPN-webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Bij de webmail van KPN moet er ook een mogelijkheid zijn een emailadresboek te importeren
printscreentje van deel van pagina met "contacten"geactiveerd:
1z1b31x.jpg

makkelijker geschreven dan gedaan: geen enkel csv-bestand door Outlook 2003 gemaakt werkt hier.
Er komt weliswaar een melding dat niet alle csv-bestanden geschikt zijn, maar welke dan wel?
Indertijd bij Inter.nl.net geen probleem, en bij Gmail ook niet.Handmatig lukt het natuurlijk wel.
De helpdesk van KPN was hier niet bekend mee...
 
Bij de webmail van KPN moet er ook een mogelijkheid zijn een emailadresboek te importeren
printscreentje van deel van pagina met "contacten"geactiveerd:

Vraag ik me nu dus af of er op dit forum echt helemaal geen lezer is die zijn adresboek van het emailprogramma heeft kunnen importeren in KPNmail webmail? Lijkt me sterk.
 
Vraag ik me nu dus af of er op dit forum echt helemaal geen lezer is die zijn adresboek van het emailprogramma heeft kunnen importeren in KPNmail webmail? Lijkt me sterk.

Best mogelijk dat je wat meer geduld moet hebben.
Zit ik in het buitenland, dan maak ik gebruik van Ziggo's webmail.

En moet er dan een mail verzonden worden, want Outlook ontvangt wel de mail in het buitenland, dan kopieer ik het e-mailadres naar het nieuw te maken bericht.

---------- Bericht toegevoegd op 16:44 ---------- Vorige bericht was op 16:39 ----------

Update: misschien dat je hier iets aan hebt: http://portal.hosting.nl/knowledgeb...k-contactpersonen-uit-Outlook-in-webmail.html
 
Laatst bewerkt:
Best mogelijk dat je wat meer geduld moet hebben.


[/COLOR]Update: misschien dat je hier iets aan hebt: http://portal.hosting.nl/knowledgeb...k-contactpersonen-uit-Outlook-in-webmail.html

A54, dank je wel. Die website kende ik, maar levert hetzelfde probleem op. Met mijn vorige server mat ADSL : Inter.nl.net + webmail had ik ook geen probleem, en in Gmail heb ik ook een adresboek. De helpdesk van KPN heeft een speciaal telefoonnummer voor dit soort vragen (en dat ben ik even kwijt). Ga daar achter heen zitten, en meld mij als het lukt.
 
Kun je vanuit de webmail van KPN wel exporteren? Dan zou je kunnen kijken hoe het CSV-bestand eruit ziet.

Houdt er rekening mee dat over het algemeen gegenereerde CSV ;-delimited is. Default is CSV een komma-delimited. Als KPN webmail een komma-delimited verwacht en jij biedt een ;-delimited aan, dan gaat het niet goed. Daarnaast is het gebruikelijk dat elk veld tussen dubbele aanhalingstekens staat, iets wat gegenereerd CSV vanuit een Office-applicatie ook niet altijd doet.
 
Kun je vanuit de webmail van KPN wel exporteren? Dan zou je kunnen kijken hoe het CSV-bestand eruit ziet.

Nee, ik hèb dus geen Webmail adresboek van KPNmail, dus valt er van daaruit niks te exporteren. Als tussenoplossing zelfs tijdelijk Thunderbird geïnstalleerd en daar het adresboek voor geprobeerd te gebruiken. Je adviezen over soorten csv zal ik nog nader moeten bestuderen. Maar ik vroeg mij nogmaals af of er überhaupt een lezer is die het wel gelukt is, en dan vooral: hoe, dus de route van emailprogramma, exporteren etc. Heb er geen haast mee, want zoveel ben ik niet van huis.

---------- Bericht toegevoegd op 09:47 ---------- Vorige bericht was op 19:21 ----------

Kun je vanuit de webmail van KPN wel exporteren? Dan zou je kunnen kijken hoe het CSV-bestand eruit ziet.

Houdt er rekening mee dat over het algemeen gegenereerde CSV ;-delimited is. Default is CSV een komma-delimited. Als KPN webmail een komma-delimited verwacht en jij biedt een ;-delimited aan, dan gaat het niet goed. Daarnaast is het gebruikelijk dat elk veld tussen dubbele aanhalingstekens staat, iets wat gegenereerd CSV vanuit een Office-applicatie ook niet altijd doet.

Vervolgens heb ik eens een paar adressen handmatig ingevoerd in KPN-webmail, en die geëxporteerd. Wat ik zie is een csv-bestand met op de bovenste rij (letterlijk) Titel,"Voornaam","Tweede naam","Achternaam","Toevoeging","Bijnaam","E-mailadres 2","E-mailadres","E-mailadres 3","Werk Telefoon", en dan nog over 5 Aviertjes breed soortgelijke zakelijke termen.(wist niet dat je zoveel kon bedenken)
Ter controle heb ik dat bestandje weer geïmporteerd in het KPN-adresboek en dat werkt dan prima.
De truc is kennelijk om een identiek csv-bestand ("veldnaam", enz.) te maken met bovendien dezelfde veldnamen. Tja, en hoe?

---------- Bericht toegevoegd op 09:53 ---------- Vorige bericht was op 09:47 ----------

Met outlook heb ik de volgende export-mogelijkheden voor mijn adresboek:
20jffv7.jpg

maar dan zal nog het probleem van de veldnamen blijven denk ik.

---------- Bericht toegevoegd op 14:59 ---------- Vorige bericht was op 09:53 ----------

Inmiddels nog van alles geprobeerd, zoals via een : handmatig "geëxporteerd KPNwebmail adresboek adressen in te voeren. Nee dus. Via de gewone helpdesk van KPN kwam ik terecht bij "Experteam" (0800 0471). In eerste instantie gratis, maar als er (via teamviewer bv) hulp verleend wordt kost dat € 30.-- per geval. Daar wacht ik nog even mee en ik heb nu contact gezocht met KPN glasvezel in Utrecht; e-mails werden tot nu toe ook niet beantwoord.
 
Als je vanuit Outlook exporteert als "Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)" en je opent vervolgens het bestand in Notepad (= Kladblok), hoe zien de regels er dan uit?
De verwachting is dat het zoiets wordt als:
Naam;Voornaam;Achternaam;Telefoon;Email
en dan in de regel daaronder de gegevens.

In de eerste regel staan de veldnamen. Als je hier de veldnamen verandert in die van KPN Webmial, heb je die hobbel dan alvast genomen.
Daarnaast zie je in de export van KPN als lijstscheiding staan een komma. En alle waarden staan tussen dubbele aanhalingstekens.
Duis: zoek naar ; vervang door ";"
Vervolgens dien je elke regel nog te beginnen met een " en elke regel af te sluiten met een ".
 
Als je vanuit Outlook exporteert als "Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (Windows)" etc etc

In de eerste regel staan de veldnamen. Als je hier de veldnamen verandert in die van KPN Webmial,.

tussentijds antwoord: ik heb de de veldnamen van Outlook CSV-adreslijst gekopieerd naar de "veldnamenregel"van KPN-mail, maar daar trapt hij niet in. Ook die van Gmail leken er wel wat op maar duidelijk anders.
Momenteel heb ik ook een draadje lopen bij een soort KPN-forum. en zelfs een PB mogen sturen naar een moderator(?) ondanks aanvankelijk negatieve berichten van die zijde (namelijk dat die mogelijkheid er nog niet zou zijn: onzin!). Ik vind e.e.a. een sportieve uitdaging, dus voorlopig geef ik nog niet op, en ik zal mij zo gauw mogelijk hier weer melden.fjs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan