• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WSUS updateen werkt niet ? (vind geen computers)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of het nu nog dus verschil maakt:

1z3ymf5.png

sgtt8j.png


Oke ik ga even alles wat ik heb ge-enabled in default policy even weer disablenen, en dan maak ik een aparte GPO aan.
Kijken of het dan wat uitmaakt?

BTW: ik heb een OU aangemaakt genaamd clients.
Moet ik daar nu groep aanmaken en dan de PC daarvan een lid maken? Maar als je bij gpo gaat zitten kijken, kan ik hem niet verwijzen naar wsus? hoe dan....

---------- Bericht toegevoegd op 21:13 ---------- Vorige bericht was op 21:04 ----------

Om even te verduidelijken?

2dv36u9.png


heb dus een OU clients gemaakt, zie links, daar nu een Policy opzetten? Maar die OU is leeg, moet ik daar nu dus users erin zetten? Want pc's verplaatsen lukt niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet ik daar nu groep aanmaken en dan de PC daarvan een lid maken? Maar als je bij gpo gaat zitten kijken, kan ik hem niet verwijzen naar wsus? hoe dan....

De groep maak je aan in WSUS, zowel een Updategroep als een rapportagegroep. En die groepen zet je in de Client-side Targeting van de GPO (zie ook hier). Let op: dit zijn WSUS-groepen, geen AD-groepen!
heb dus een OU clients gemaakt, zie links, daar nu een Policy opzetten? Maar die OU is leeg, moet ik daar nu dus users erin zetten? Want pc's verplaatsen lukt niet.

Je dient de policy te linken aan de OU Clients.
Hoe kijk je naar de OU? Welke tool gebruik je daarvoor? Hoe wil je PC's verplaatsen?
 
Hallo,

Ik krijg eindelijk me computer te zien. Ik heb de membership veranderd naar PC Clients.
Hij zit nu daarin, uhm ik heb even wat updates geselecteerd in totaal 3 volgens mij, alleen het duurt heel lang voordat die iets doet? Of volgens mij doet die niks..

4jl0g2.png

2u621xi.png
 
Ik heb echter nog een vraag:
De windows8 clients willen niet zichtbaar worden bij WSUS wat heel raar is. Hoe komt dat is er voor win8 een andere weg te gaan?
 
Bedankt Gollem, het heeft gewerkt de client side moest ik even forcen om te zien.
Nu zie ik ook me WIN8 client, nu maar lekker kloten met de WSUS om te kijken wat het echt allemaal kan.

Als er wat is, dan weet ik dat ik hier terecht kan voor informatie......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb echter nog een vraag :"D .
Nu dit allemaal werkt, wil ik wanneer ik updates vanaf de server doorstuur naar de clients, er op de clients een schermpje (melding) komt met daarop. Dat de updates op die en die tijd worden ge?nstalleerd. Want nu moet ik elke keer eerst naar windows updates/zoeken naar updates en dan pas installeren. Kan dit geautomatiseerd worden?
 
If you are using GPO:


1. In Group Policy Object Editor, expand Computer Configuration, expand Administrative Templates, expand Windows Components, and then click Windows Update.

2. In the details pane, click Configure Automatic Updates.

3. Click Enabled and select the following option:

Auto download and schedule the install. If Automatic Updates is configured to perform a scheduled installation, you must also set the day and time for the recurring scheduled installation.


If you are not using GPO

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU

AUOptions

4 = Automatic download and scheduled installation. (Only valid if values exist for ScheduledInstallDay and ScheduledInstallTime.)


"At the scheduled day and time, Automatic Updates installs the update and restarts the computer (if necessary), even if there is no local administrator logged on. If a local administrator is logged on and the computer requires a restart, Automatic Updates displays a warning and a countdown for when the computer will restart. Otherwise, the installation occurs in the background."
 
Dat heb ik gedaan.

Maar dat werkt niet, ik had een test gedaan server en client staan gelijk met tijd.
Dus op de server een update uitrol om 14:00 gedaan, en op me client gebeurde er niks. :(

Vind het ook raar dat het allemaal zelf gedaan moet worden elke keer op updates zoeken en dan zelf installeren.
 
En als de op de client computer kijkt. Hoe staat Windows Update dan ingesteld?
Komt de GPO wel aan?
 
Als je naar de client gaat, staat er wordt door de systeembeheerder beheert. En er staat ook dat het automatisch installeert,,,
 
Als je naar de client gaat, staat er wordt door de systeembeheerder beheert. En er staat ook dat het automatisch installeert,,,

En om welke tijd? Houd er rekening mee dat de client een update interval van maximaal 22 uur heeft...
 
ik zit nog steeds alles aan te passen wat er aangepast moet worden.
Alle handelingen zoals:
WSUS Server

Install the Update on the server
open Command Prompt and run the following commands
IISReset
net stop WSUSService
net start WSUSService
Open the Console, Update the Product List and begin a Synchronisation

Any Maintenance Consoles

If you use the WSUS MMC Snap-in on any maintenance machines, you will need to install the update on any of those machines. If you do not,all Windows 8 machines will be listed incorrectly. In my case, my Windows 8 x64 client was listed as Windows XP x64
Clients

If you have any clients that may have already been connected to the WSUS server prior to the update, you will need to update these clients as well. Follow these steps to do so:

Open an elevated Command Prompt (Win + X menu)
type the following commands and press enter after each one
net stop wuauserv
rd /s %windir%\softwaredistribution\
y
net start wuauserv
wuauclt /update
This will get the client to update and should register as Windows 8 or Windows Server 2012

uitgevoerd, maar helaas ik krijg niks binnen van een melding of wat dan ook.
In de GPO optie 3 heb ik zelfs notify me for install & download gedaan, alles staat op 15:00, het is 15:10 en nog steeds krijg ik geen schermpje rechts onderin met iets van updates. Maar wanneer ik naar me Systeem - windows updates ga zie je wel gewoon wordt beheerd door Systeembeheerder, en dan zie je de aantal updates die ge?nstalleerd kunnen worden.... wat kan er fout zijn ????
 
Laat het nu gewoon eens een dag draaien. Soms duurt het even voordat er gerapporteerd wordt.
 
Ik heb het nu voor een hele dag aan laten staan, en nog steeds geen report of wat dan ook.
Wat me wel opgevallen is:
In de wsus console onder de computers, onder tabje: Installed/not applicable percentage staan me clients op 94%, wat kan dat zijn? en me server staat op 79%. Doe ik dan iets fout weer of wat ???
 
Als je wilt weten wat er mee bedoeld wordt, kun je toch een rapport draaien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan