• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ontvangers krijgen beschadigde e-mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

govers77

Nieuw lid
Lid geworden
31 jul 2013
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik krijg bericht van geadresseerden dat hun e-mails beschadigd/onleesbaar zijn, de bijlage(n) niet te openen, en/of ze dezelfde e-mail 10 keer ontvangen. Ik gebruik Live-Mail in wondows 8.
Heeft hier iemand ervaring mee?
 
Alleen het laatste (dezelfde e-mail 5 keer of nog vaker ontvangen) heb ik wel eens meegemaakt. De afzender was een nichtje van mij. Ik heb contact met haar opgenomen en ze bleek twee virusscanners ge?nstalleerd te hebben. En er mag niet meer dan 1 virusscanner actief zijn.
Op mijn advies verwijderde ze toen beide virusscanners (want de ene was een verlopen Norton, en de andere een rogue antivirus). Daarna heeft ze de gratis versie van Avast ge?nstalleerd, een volledige scan daarmee laten uitvoeren en toen was haar e-mailprobleem verholpen.

Controleer nu eerst via Onderhoudscentrum > Beveiliging, welke antivirusprogramma('s) op jouw computer actief zijn.
Ik zie nu pas dat jij je vraag hebt geplaatst in het onderdeel 'Stel je voor'. Dat onderdeel is echt alleen maar bedoeld om je voor te stellen. Ik verplaats je vraag nu naar het onderdeel Internet, E-mail en Messengers.
 
Je mag hier gewoon verder reageren, govers77. Ik heb namelijk de hele discussie verplaatst. Dus je mag hier melden welke antivirusprogramma('s) op jouw computer actief zijn.
 
Bedankt voor uw reactie. Ik gebruik AVG free, de nieuwste versie en bijgewerkt. E-mails met bijlagen die ik voor proef aan mijzelf stuur komen wel perfect aan.
 
Bedoel je met 'Live-Mail' Windows Live Mail, een onderdeel van Windows Live Essentials 2012? (O, ik zie dat het sinds kort Windows Essentials wordt genoemd.)

Ik gebruik dat programma zelf niet, dus is het even wachten op een reactie van een gebruiker van dat programma. Liefst van iemand die net als jij, Windows 8 als besturingssysteem heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan