• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Twee routers op ??n netwerk ''geen internet''

Status
Niet open voor verdere reacties.

lesc

Nieuw lid
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Beste leden van Nationaacomputerforum.nl,

Ik wil graag twee routers op ??n netwerk aansluiten. Nu heb ik op de hoofdrouter wel internet, maar
op de tweede router geen internet en krijg ik de volgende melding:
wi-fi heeft geen geldig ip-configratie

Verder is het ook niet mogelijk om via de mobiel of een ander apparaat verbinding te krijgen via de tweede router, met het internet.

Hieronder informatie over de aansluiting:

De hoofdrouter (kpn experiabox v8) aansluiting:


De tweede router op hetzelfde netwerkt (CANYON CPN-WF514N1A)



ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er verkeerd gaat
 

Bijlagen

  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    77,2 KB · Weergaven: 1.964
Plaats een tweede router
Soms kan het handig zijn, om elders in uw woning een tweede draadloze router te plaatsen. Bijvoorbeeld om op de eerste verdieping ook een goed draadloos bereik te hebben.

Om die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts ??n router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is "de kapitein" van het netwerk.

De eerste router stelt u gewoon in zodat u kan internetten. Als die er al langer staat: niets aan veranderen dus.

De tweede router verbindt u tijdelijk met een draad (losse ethernetkabel) in ethernetpoort 1, aan een PC (niet in de WAN-poort van de router stoppen dus!). Vervolgens roept u op die PC het configuratiescherm van de tweede router op, via uw webbrowser. Dit configuratiescherm zit bij Linksys-routers vaak op "webpagina" 192.168.1.1 (even als voorbeeld).

In het configuratiescherm geeft u die 2de router een IP-adres, dat buiten de reeks van de DHCP-server ligt (bv 192.168.1.30-192.168.1.62) van de 1ste router maar binnen de range van de 1ste router Bijvoorbeeld 192.168.1.200. (daarna kun je weer in de router inloggen op het nieuwe IP-adres)
Geef de 2de router exact dezelfde netwerknaam (SSID) stel hetzelfde kanaal in als de 2de router en geef dezelfde netwerksleutel, zorg er ook voor dat beide router hetzelfde beveiligingstype hebben bv allebei WPA2 of allebei WEP
Ook de versleuteling moet bij beide routers gelijk zijn dus beide TKIP of AES
Nu zet u in de configuratie van de 2de router de DHCP-server uit. Dat is de hoofdmoot van de klus; nu bent u bijna klaar. Verlaat het configuratiescherm en verbreek de tijdelijke kabelverbinding met de computer.

Tot slot doet u in router 1 een ethernetkabel (netwerkkabel) in bijvoorbeeld ethernetpoort 1, en u verbindt die kabel in router 2 ook met ethernetpoort 1 (niet in de WAN-poort stoppen dus!).

Nu is router 2 een "dom" draadloos toegangspunt geworden voor router 1. De WAN-poort van router 2 wordt niet meer gebruikt. Deze methode wordt vaak toegepast om een extra draadloos toegangspunt te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan