• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dell Precision T7400

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMD

Nieuw lid
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Hoi,

ik heb een Dell Precision T7400.
nu weet ik dat dit een server is en vraag me af of ik hier ook een pc van kan maken voor eigen gebruik?
ik ben op zoek naar een goede en betrouwbare computer en eentje waar ik 3 of 4 schermen op aan kan sluiten ivm mijn werk.
kan ik deze computer om bouwen of laten bouwen tot computer? of is het slimmer om een nieuwe te kopen?
ik moet wel echt een goede pc hebben, niet zozeer voor hoge graphics ofzo maar wel om veel site's en programma's op te draaien en gewoon een die jaren meekan.
nu is mijn budget niet heel groot dus ben ik opzoek naar de juiste mogelijkheden.
kan iemand mij helpen??

Mvg Tim
 
de service tag heb ik gevonden: 3FT3K3J
probleem is wel dat ik er niets in kan doen omdat ik het wachtwoord niet heb van de machine, hij komt uit een faillisement en niemand weet het password meer.
 
Wanneer komt dat wachtwoord dan?
Nadat Windows is opgestart en je dient in te loggen of komt dat wachtwoord eerder?
 
wachtwoord komt in een zwart scherm, windows start niet op.
 
De machine is geleverd met Windows XP!
Welke Windows zit er momenteel in, weet jij dat ook?
 
sorry nu start hij wel op windows, alleen zodra het wachtwoordscherm komt is het scherm een kwartslag gedraaid.

---------- Bericht toegevoegd op 21:42 ---------- Vorige bericht was op 21:41 ----------

ja is windows xp
 
Welnu, op de Dellsite staan voor die machine ook drivers voor Windows Vista 32-bits en Windows Vista 64-bit.
Dus de Windows 7 64 bit kan je ook installeren, indien je het werkgeheugen van nu 1GB naar minimaal 4 GB opwaardeert.
Dan kan je daarvoor de Vista-64-bit drivers gebruiken.
Deze machine is geassembleerd geworden op 16 maart 2008.

Drivers: http://www.dell.com/support/drivers/us/en/28/ServiceTag/3FT3K3J
product Support: http://www.dell.com/support/my-supp...rt/servicetag/config?show_warranty_modal=true
 
bedankt voor je snelle feedback.
ik moet wel zeggen dat ik echt een leek ben in deze wereld.
begrijp ik nu dat ik er een ander besturingsprogramma overheen kan installeren als ik die koop?
 
jazeker, dat kan, maar dan dient het werkgeheugen wel voldoende te zijn.
In de huidige toestand is enkel Windows XP mogelijk - 1GB werkgeheugen.

Kijk overigens in het bios goed na hoeveel werkgeheugen er momenteel in zit en hoe groot de ge?nstalleerde HD is.
Want die specs kunnen veranderd zijn.
 
werkgeheugen is nu 4 gb Dimm 1 2 3 en 4 zijn allemaal 1 gig.
harde schijf kan ik niet vinden in de bios, maar xp start wel op tot het wachtwoord scherm...
de product key staat nog op de pc, kan ik daar iets mee? dat ik hem op de een of andere manier formatteer zodat ik er weer in kan?
 
ik ga ermee aan de gang! alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan