• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

internet blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthieu294

Bekend gezicht
Lid geworden
15 jun 2012
Berichten
147
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb al 2 jaar een laptop waar ik regelmatig op game/werk op doe. Nu heeft mijn zus sinds 3 weken een nieuwe laptop.
Sinds ze de nieuwe laptop heeft gekocht blijft internet soms hangen. Ik krijg stukjes met dikke lag. Als mijn gewone pc aanstaat (windows xp), de xbox of mijn andere zus haar laptop (windows xp) dan is er geen enkel probleem. Tot nu toe zijn er enkel problemen als mijn zus haar laptop aanstaat. Ze heeft een i3'tje met windows 8 erop. Ze download niks ofzo, ze zit enkel naar filmpjes op youtube te kijken/op facebook.

Groetjes,
Matthieu
 
Hoe snel is de internetverbinding bij jullie en is iedereen via WLAN verbonden?
 
Zet de laptop van uw zus eens dicht bij het AP en maakt dan pas een verbinding met uw Wifi netwerk. Test dan eens of ge de problemen dan ook hebt op de andere toestellen.
Wat zijn de instellingen van uw AP : 802.11bgn ? , kanaal ? , 2.4 GHz en/of 5GHz
 
De snelheid is 15,86 Mbps (gedaan via speedtest.net). Maar bij de status van het internetverbinding staat er onder snelheid: 144,4Mbps.
Ja, iedereen (behalve de pc) is via WLAN verbonden.

De problemen zijn er nog steeds als mijn zus haar laptop dicht bij het AP zit.
Voor de instellingen zal ik even mij papieren moeten zoeken. (Of kan ik dit ook ergens anders vinden?)
 
Je kan het volgende doen op uw PC die met een kabel aangesloten is op uw AP. Ik ken uw provider niet maar meestal heeft uw AP het IP adres 192.168.1.1. Als ge dit ingeeft in uw adresveld van uw browser dan krijg je de admin web van uw AP. Bij wireless vind je dan alle gegevens.
Heeft de bekabelde PC ook last als de nieuwe PC aangesloten is.
Het kan ook een verschil geven of die laptop op de batterij werkt of op stroom aangesloten is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan