• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Medion i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeJaVe

Bert
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
140
Waarderingsscore
1
Mijn Medion X7369D i7 met 8 gigabite werkgeheugen start niet meer op. Pech de garantieperiode is verstreken. Adviezen uit de handleiding opgevolgd maar zonder resultaat. Voeding gecontroleerd- bij door verbinden van groene kabel met zwart loopt de fan. Wanneer de dvd is aangesloten wordt op verzoek ook het laadje geopend. Maar wat ik ook doe de pc zwijgt in alle talen. Wel krijg soms wanneer ik alle knoppen blijf bedienen een reactie van het ledje in de startknop. Maar verder niets. Het is om gek van te worden. Ik heb de PC nodig en zou graag raad willen hebben van andere forumleden. WIE OOK WIE GEEFT UITKOMST???
met vriendelijk groeten Bert van BeJaVe
 
Hallo Bert

Dat is erg vervelend! :(

Wat doet de pc als je gewoon opstart? Blijft het scherm zwart, kan je wel in het BIOS, krijg je een blauw scherm te zien,...?
Kortom kan je wat meer info geven over wat er precies gebeurd?
 
Hallo Bert

Zoals Dave al zegt dat is erg vervelend.

Maar ook al is de garantie verstreken, je kunt altijd op de Medion site zoeken naar een oplossing.

Heb je dat reeds geprobeerd? Je kunt de drivers en de software vinden zoals die in jouw PC zaten toen ie uit de fabriek kwam.

Je hebt hier alleen je Serienummer nodig en de benaming zoals Medion jouw type PC gaf.

Dus ik stel voor dat je daar eens een kijkje neemt.

https://www.medion.com/medionserviceshop/welcome?lang=nl

Veel succes Bert Sijbesma
 
Zoals ik al eerder heb vermeld, doet mijn pc helemaal niets. Het lijkt wel of er geen stroom is. Op adviezen heb ik alle kabels verwijderd zoals toetsenbord, muis monitor en netwerk en vervolgens de hoofdschakelaar uit gezet dan op de startknop gedrukt, dez\e 10 seconden vast gehouden en vervolgens de spanning er weer op gezet en dan de startknop beroerd. Geen enkel teken van leven. Vervolgens de voeding er uit gehaald en de groene kabel van de brede stekker op het moederbord verbonden met een zwarte kabel. Dan het eerste teken van leven de fan gaat lopen. Vervolgens de dvd aangesloten op de voeding en jawel het laadje gaat op verzoek open en op commando weer dicht. Alleen echter met een doorverbonden groene met zwarte kabel. Ik kan hooguit elk contact van de grote brede stekker nog doormeten. Bij herhaaldelijk de startknop en hoofdschakelaar gebruiken gaat soms het ledje op de startknop aan/uit. Tot zover mijn bevindingen. Dus aan de BIOS komt mijn PC in het geheel niet toe. Groetjes Bert
 
Hallo Bert,

Mijn medion start met tekst op. Als ik dan naar de herstel disc wil, moet ik F11 indrukken.

Daar zitten de fabrieksinstellingen.

Dan kun je wel of niet kiezen voor herstel of Windows repareren.

Maar dit alles zou moeten kunnen zonder dat de kast open is en jij zelfstandig kabeltjes door verbind.?????????

Ik vind dit een vreemd verhaal. Opstarten met kast open en dan draadjes doorverbinden? Hmm

Succes Bert
 
Zoals ik al eerder heb vermeld, doet mijn pc helemaal niets. Het lijkt wel of er geen stroom is. Op adviezen heb ik alle kabels verwijderd zoals toetsenbord, muis monitor en netwerk en vervolgens de hoofdschakelaar uit gezet dan op de startknop gedrukt, dez\e 10 seconden vast gehouden en vervolgens de spanning er weer op gezet en dan de startknop beroerd. Geen enkel teken van leven. Vervolgens de voeding er uit gehaald en de groene kabel van de brede stekker op het moederbord verbonden met een zwarte kabel. Dan het eerste teken van leven de fan gaat lopen. Vervolgens de dvd aangesloten op de voeding en jawel het laadje gaat op verzoek open en op commando weer dicht. Alleen echter met een doorverbonden groene met zwarte kabel. Ik kan hooguit elk contact van de grote brede stekker nog doormeten. Bij herhaaldelijk de startknop en hoofdschakelaar gebruiken gaat soms het ledje op de startknop aan/uit. Tot zover mijn bevindingen. Dus aan de BIOS komt mijn PC in het geheel niet toe. Groetjes Bert
 
Beste Bert

het lijkt erop dat jij bericht 4 gekopieerd hebt als nu zijnde bericht 6.

Wij kunnen je niet verder helpen, als jij niet wat meer informatie geeft. Zoals ook Dave al in bericht 2 had gevraagd.


Succes Bert.
 
Lijkt wel alsof je startknop defect is. Evtl. die eens proberen uit te trekken op het moederbord en proberen opstarten door met een geleidende tool (bijvoorbeeld schroevendraaier) contact te maken tussen de twee pinnetjes. Als de computer dan wel opstart weet je dat het de startknop is die defect is.
 
Vandaag een nieuwe andere poging ik heb de voeding uit de pc gehaald en in een oude pc geplaatst. Nu werkt de voeding uitstekend. Ik werk nu vanaf deze oude pc met XP. Ik ben nu toch bang dat er iets mis is met het moederbord. Ook heb ik een paar dagen geleden een emailtje gestuurd naar Medion helpdesk, kreeg als antwoord de garantie periode is verstreken, meld je maar bij de hotline. Nou dat was kort en bondig, daar rekenen ze 0,70 cent per minuut. Hebben jullie nog ideeen, het advies van Dave heb ik opgevolgd maar dat had geen enkel effect de pc startte niet op en de ledjes bleven uit. Weet overigens iemand de de aansluiting precies moet. Ik heb op mijn MSI MS7616 N1996 9 contact pootjes ter beschikking .:::: Ik weet dat ik de acht rechtse moet gebruiken maar de volgorde is mij ontschoten. Als iemand mij met mijn problemen kan helpen hoor ik het graag en zal jullie altijd dankbaar blijven.
met vriendelijke groeten Bert
 
Nou ik heb mijn Medion PC naar de vakman gebracht.........uitslag moederbord defect. Nu komt het volgende probleem de vakman kan geen moederbord vinden met een zelfde socket voor mijn processor. Ben nu opzoek naar een moederbord MSI MS-7616 Ver. 1.0 Hoe kom ik daar aan, ik weet het niet ben al dagen aan het zoeken meestal heel ver weg en meestal uitverkocht. Wien kan me helpen. de PC koste indertijd toch 1000 euro ik vind het noge al prijzig voor drie gebruik. Help Help. Ook bij de service afdeling van MSI geprobeerd, maar die verwijzen me weer terug naar Medion. Die kun je alleen via een contactformulier bereiken, dat is afgestemd op hun beleid en niet op mijn vragen.....groetjes Bert van BeJaVe.............o ja nog de beste wensen voor 2014 beste lezer.
 
Is dit jou moederbord: http://i.ebayimg.com/00/s/NjYwWDc2MA==/z/dRIAAMXQs6FRL3hk/$T2eC16dHJHIE9nysfBq4BRL3hj4cZQ~~60_12.JPG Of ziet het er toch anders uit? Ik vind nog wel een ATX moederbord, maar vermoed dat het jouwe micro ATX is.
 
Dit moeder heeft hetzelfde uiterlijk. Volgens HEDO Veldhoven gerenomeerde computerzaak in Veldhoven is mijn moederbord uitgevoerd met socket 1556. Volgens info op internet zou het afgebeelde moederbord een socket 1555 hebben en hierin past mijn processor niet. Mijn moederbord is inderdaad een micro ATX. Groetjes Bert Als u aan zo'n moederbord kunt komen hoor ik het graag. Zelf hem ik ook een aanbieding gevonden in Markersdorf Duitsland. Ik weet niet of het raadzaam is daar te bestellen via ebay?
 
Dit moeder heeft hetzelfde uiterlijk. Volgens HEDO Veldhoven gerenomeerde computerzaak in Veldhoven is mijn moederbord uitgevoerd met socket 1156. Volgens info op internet zou het afgebeelde moederbord een socket 1155 hebben en hierin past mijn processor niet. Mijn moederbord is inderdaad een micro ATX. Groetjes Bert Als u aan zo'n moederbord kunt komen hoor ik het graag. Zelf hem ik ook een aanbieding gevonden in Markersdorf Duitsland. Ik weet niet of het raadzaam is daar te bestellen via ebay?
Groetjes Bert van BeJaVe
 
Het socket is 1156 en dat lijkt nieuw inderdaad nergens meer leverbaar te zijn. Vandaar dat ik zou gokken op tweedehands. Let er wel op dat het een micro-ATX bord moet zijn. Anders zal het vermoedelijk niet in je kast passen.

Je zou eens kunnen informeren bij deze op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/compute...DAxw1_Vf0N3r1bsa7pRO7qvNIRUPUatPQGykCw2qfAc0x
Die zegt deze borden nog op voorraad te hebben:
* ASRock H55M-GE R2.0
* ASRock H55M-LE
* ASRock H55M/USB3 R2.0
 
Dave hartelijk dank voor je hint. Heb een asus p7p55d le gekocht bij de dealstunter. Alles is weer oke heb de processor om kunnen zetten en met mijn backup windows gerecoverd. Hartelijk voor je advies. Groetjes Bert van BeJaVe
 
Ik ben blij te lezen dat alles toch nog goed is gekomen.

Graag gedaan en veel pc plezier verder! ;)
 
lool ik heb precies hetzelfde probleem en denk dat me moederbord dan ook naar de ,,,, zal zijn ,,
ik vind het echt rot om zonder pc te zitten:wacko: en voel me dan ook helemaal afgesloten van de buitenwereld en van me sociale contacten die ik normaal en geregeld kon aanspreken via chat ben blij dat ik dan ook even op de laptop van me beste vriend kan. is echt afkicken
heeft niemand een gamers pc over ??
voor een prijs van 170 bij elkaar heb gespaard .het is alles wat ik tot nu toe heb kunnen verzamelen aangezien ik door me ziekte nietb meer kan werken en geen extra inkomsten heb valt het niet mee om zodat ik eindelijk weer battlefield kan spelen zou ik echt enorm mee geholpen zijn thanksss
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan