• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zwart beeld na Windows update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schuling

Junior lid
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Een vriend van mij vroeg van om naar zijn Vista te kijken.
Na het opstarten kreeg hij een zwart beeld. Na een harde reset kon ik alleen nog in Veilige Modus komen. Daar het Systeemherstel deed het ook niet.
Zijn bestanden stonden gelukkig op een externe schijf. Met een restore Cd kreeg de pc weer beeld.
Een paar dagen later was weer hetzelfde probleem. Met de installatie cd van Vista opnieuw weer goed beeld gekregen, tot nadat Sp2 was ge?nstalleerd en met de Windows updates erna weer opnieuw werd het beeld zwart.
In Veilige Modus met Systeemherstel de Windows updates ongedaan gemaakt en er was weer beeld.
Daarna zijn de updates selectief gedownload en uiteindelijk blijkt de dat de Windows update "NVIDIA driver updat for NVIDIA Geforce 8400 GS" de boosdoender te zijn.
Voorlopig kan de Windows Update niet automatisch worden en elke keer als er een Windows update komt daar het vinkje weghalen.
Wat suggesties.
"NVIDIA driver update for NVIDIA Geforce 8400 GS" is denk ik voor het beeldscherm. Het beeldscherm is aangesloten op een videokaard. Is de Videokaart dan niet goed?
Aan moederboard zit ook zo'n stekker daar reageer het beeldscherm niet op. Mogelijk moet die aangeschakeld worden in de bios, daar kan ik het niet vinden.
Hopelijk kan iemand mij een goed advies geven of op het goede spoor zetten.
BVD
 
Ga zelf naar Windows Update via Start > Configuratiescherm > Windows Update
Kijk welke updates jou worden aangeboden.
Klik met de rechter muisknop op "NVIDIA driver update for NVIDIA Geforce 8400 GS".
Kies dan "Update verbergen"
Deze update zal jou niet meer worden aangeboden.

Windows update biedt soms zeer oude drivers aan voor je grafische kaart. Ik ben er ook wel eens ingestonken. Had ik opeens een driver uit 2004, waarna mijn resolutie teruggebracht was naar 640480 pixels modus (in 16 kleuren). Zeer onscherp beeld dus. Heb toen maar gauw de meest recente driver opgehaald op de website van NVIDIA voor mijn grafische kaart.
Maar over het algemeen is het wel zo, dat Windows de driver voor de grafische kaart bij de optionele updates zet (die je dus zelf moet aanvinken, wanneer je ze wilt installeren).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan