• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan bestanden niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralfo

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2013
Berichten
422
Waarderingsscore
0
Als ik op een forum of website een bestand wil openen, krijg ik vaak volgende mededeling:

"Dit programma kan niet worden uitgevoerd vanwege ontbrekende of beschadigde bestanden. Neem contact op met de fabrikant.""

Door wat kan dat komen?
 
Download die bestanden dan eerst naar jouw bureaublad en open ze dan met de programma's in jouw PC.
Vraag: gebruik je nog IE? Zoja - welke versie is dat dan?
 
De extensie van een bestand bepaald welk programma het opent zie http://nl.wikipedia.org/wiki/OLE een XLXS, is waarschijnlijk een gecomprimeerd XLS bestand van Office-Excel >= versie 2007.
 
Dit programma kan niet worden uitgevoerd vanwege ontbrekende of beschadigde bestanden.

Dit zegt toch meer dan genoeg.
Het bestand kan niet geopend worden, omdat de toepassing waarmee het bestand moet geopend worden ontbreekt of beschadigd is.
 
Het eerst opslaan op m'n bureaublad geeft hetzelfde probleem en ik heb het bij IE en Firefox.
Met word kan ik het openen maar met office niet.
Moet ik office dan updaten of reinstalleren?
 
Welke versie van Microsoft Office gebruik jij en welke service packs zijn er in genstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
I gebruik office 2010.
Wat bedoel je met 'service packs'?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan