• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Definitief verwijderen internetgeschiedenis/cookies/autofill etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marley Bob

Gewaardeerd
Lid geworden
28 jun 2008
Berichten
1.811
Waarderingsscore
0
Beste NCF'ers, op de valreep van 2013 heb ik een vraag.
ik ben op zoek naar een internet geschiedenis verwijderaar, een programma oid. ik heb op internet ccleaner gelezen en interneteraser maar heb met beide weinig ervaring. Welk programma raden jullie mij aan om de geschiedenis cookies, tempory files etc. etc. te verwijderen.

Fijne nieuwjaarwisseling,
Marley Bob
 
Download
5204fb054866c-TFC_nieuw_25x25.png
TFC/TheFileCleaner
http://oldtimer.geekstogo.com/TFC.exe
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken
 
@abraham54 bedankt voor je goede uitleg. hiermee haal ik de volledige geschiedenis van internet weg right?
het gaat mij erom dat ik zo nu en dan weer op 0 wil starten wat betreft mijn internetgeschiedenis. thanks a lot
 
Je kunt je browser ook wel zo instellen, dat ie alles bij afsluiten wist.
 
@webally I know maar dat wil ik niet. een x per jaar wil ik weer helemaal schoon starten met mijn browser. hiervoor is het programma van abraham dus uitkomst?
 
Indien je cookies inloggegevens laat bewaren, dan is dat een veiligheidsrisico.
Dan is het beter en zeer zeker ook makkelijker een wachtwoordmanager te gebruiken en kan je elke dag je browsers opschonen, wat de internetsnelheid ook ten goede komt.
 
@abraham54 ik wil echt helemaal 'clean' starten weer dus zonder cookie inloggegevens etc.
 
Ik doe dat elke dag!
Een keer per jaar vind ik een te lange periode!
 
Ok?, misschien heb je wel gelijk dat ik het vaker moet doen, thanks voor de tip!
Even terugkomend op mijn eerdere vraag, Thefilecleaner zal zijn werk dus doen om mijn pc internetgeschiedenis vrij te maken?
 
Abraham, ik heb het programma 2 keer laten draaien en er zijn duizende mb verwijderd maar autofil etc. is gewoon nog aanwezig.
Ik gebruik google chrome en ben in de veronderstelling dat google zelf alles opslaat mbv eigen account?

Marley
 
Ik vermoed dat jij Autofill bedoelt van Google Chrome.
Ik heb begrepen via Google dat dit een formulieren invuller is.
Gebruik je die ook?
Zo niet: dan in de instelling van Google Chrome er naar zoeken.
 
Abraham, ik heb nooit een formulieren invuller gebruikt. ik ga de instellingen even naspeuren want nu staan alsnog mijn inlognamen etc. in de browser.
Heb nog wel een vraag, hoe zit het met de geschiedenis heeft TFC deze verwijdert of niet?
 
Thanks Abraham ik neem het mee, is er wel een programma die chrome geschiedenis kan deleten?

Ik zie dat het voorgestelde programma dit ook doet, super ik ben benieuwd hij is momenteel aan het cleanen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weer zijn er duizenden MB's verwijderd, ik ben benieuwd hoe mijn browser is
 
Ken ik niet ik gebruik zelf altijd cccleaner.
 
Je kan blijven zoeken naar schoonmakers - WinSysClean is gewoon de beste.
Daar kan geen CCleaner of whatever tegenop op.

Overigens, de Windows eigen Schijfopruimer kan je ook nog omvangrijker laten schoonmaken!

Klik daartoe met rechts op een leeg vlak in het bureaublad en kies voor Nieuw>Snelkoppeling.

Plak nu in de opdrachtregel het volgende: C:\Windows\System32\CMD.exe /c Cleanmgr /sageset:4711 & Cleanmgr /sagerun:4711, klik op volgende en geef dan een naam op (ik gebruik daarvoor DiskCleanupXtra en klik op voltooien.

Belangrijk: de nieuwe snelkoppeling altijd met rechts aanklikken en dan voor "Als administrator" uitvoeren kiezen.
Je mag vervolgens alle opties aanvinken en op de knop OK klikken.
Daarna wordt Windows ook zeer grondig schoongemaakt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan