• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Grijs slotje met geel driehoekje ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ctrl + dubbelklik werkt niet op het bestand dat gedownload wordt .. Bestand heet HitmanPro_x64 .. Gewoon normaal uitvoeren dan ?

---------- Bericht toegevoegd op 23:00 ---------- Vorige bericht was op 21:30 ----------

Mmm vreemd .. Ik heb voor de grap eens Firefox geinstalleerd ( Ja, just hit me .. Ik gebruik Chrome tot nu toe hehe ) .. Bij Firefox geeft hij wel een beveiligde site weer .. Ligt het nou gewoon aan Chrome ??
 
IE allang niet meer gebruikt, net even opgestart maar ook daar is die gewoon zoals het hoort .. Vindt het alleen wel raar dat er dan wel net toevallig een malware melding is geweest van Avast

MBAM blijft deze melding om de 3 minuten weergeven:

toegang tot een mogelijk kwaadaardige website is succesvol geblokkeerd 162.210.192.99
Type uitgaande verbinding
poort 52649
proces chrome.exe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder Chrome dan maar volledig en na een herstart mag je dan Chrome opnieuw installeren.
 
Ik heb Chrome nu volledig verwijderd en Firefox laten staan .. Hij ziet er ook wat fijner uit dan Chrome, en er zijn al niet zo'n hele fijne berichten over Chrome geloof ik.

Beveiliging is nog altijd ok .. Ik denk ook dat ik Firefox laat staan als mijn browser, zal ik nog ergens een scan van maken voor de zekerheid van iets of denk je dat het zo voldoende is ?
 
Ik gebruik FF al jaren, mede door de vele mogelijkheden van add-ons.
Maar nu gebruik ik een afgeleide van Firefox - Cyberfox - een pure 64-bit versie van Firefox die ook nog weer soepeler werkt.
Het enigste dat je als nadeel kan ervaren, is dat deze browser vooralsnog enkel in de Engelse taal is.


Stap 1
Download
5204fb054866c-TFC_nieuw_25x25.png
TFC/TheFileCleaner
http://oldtimer.geekstogo.com/TFC.exe
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

TFC opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op TFC.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op TFC.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Niet schrikken - het tool sluit alle lopende programma's - ergo: verzeker je dus ervan, dat je werk al is opgeslagen!
  • Vervolgens klik je op de knop Start om de scan te starten. Deze scan kan kort of langer duren, wees geduldig en laat TFC zijn taak doen en wacht tot TFC klaar is.
  • Indien TFC gereed is, dan kan de melding komen, dat de computer opnieuw opgestart wordt.
  • Gebeurt het afsluiten niet automatisch, start dan zelf de computer opnieuw op.
  • Noot: TFC vertoont geen log!
  • Je mag TFC blijvend gebruiken

Stap 2
Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post.
 
Results of screen317's Security Check version 0.99.78
Windows 7 Service Pack 1 x64
Internet Explorer 10 Out of date!
``````````````Antivirus/Firewall Check:``````````````
AVG AntiVirus 2014
Antivirus up to date!
`````````Anti-malware/Other Utilities Check:`````````
Java(TM) 6 Update 30
Java 7 Update 7
Java version out of Date!
Adobe Flash Player 11.9.900.170
Adobe Reader XI
Mozilla Firefox (26.0)
````````Process Check: objlist.exe by Laurent````````
Malwarebytes Anti-Malware mbamservice.exe
AVG avgwdsvc.exe
Malwarebytes' Anti-Malware mbamscheduler.exe
`````````````````System Health check`````````````````
Total Fragmentation on Drive C: 1%
````````````````````End of Log``````````````````````
 
Verwijder beide Java's - want deze zijn al oud.
Java heb je in principe ook niet meer nodig.

Voor de rest ziet het log er goed uit.

En wat betreft de problemen - zijn deze nu geheel verleden tijd?
 
Krijg inderdaad geen meldingen meer van het een of het ander .. Pc loopt geloof ik wel wat sneller, echt fijn ! ..

Je zal het vaak horen maar toch, bedankt maar weer ! .. Kom hier graag terug mocht er weer een probleem zijn :)
 
Ik heb nog enkele tips om jouw Windows nog veiliger te maken:

Download
522b46e4bdaba-Microsoft_Canned.png
Enhanced Mitigation Experience Toolkit 4.1

Instaleer EMET4.1 en na de installatie vind je EMET4 in Start/Alle programma's/Enhanced Mitigation Experience Toolkit - ook in de systray zie je nu het EMET-symbool.
Open de map en start het tool en stel de instelling op "Maximum security settings".

522b453b92ea1-EMET_4.png


Omschrijving:
Microsoft heeft een nieuwe versie van de gratis beveiligingstool EMET gelanceerd die Windows-gebruikers nog beter tegen aanvallen beschermt. EMET staat voor Enhanced Mitigation Experience Toolkit en zorgt ervoor dat verschillende technieken waarmee beveiligingslekken worden misbruikt niet meer werken. Windows beschikt zelf over verschillende verdedigingsmaatregelen.

Het gaat dan om technieken zoals Dynamic Data Execution Prevention (DEP) en Address Space Layout Randomization (ASLR). Veel programma's van derden maken hier geen gebruik van, waardoor het eenvoudiger wordt voor een aanvaller om een kwetsbaarheid te misbruiken.

Daarnaast voegt EMET ook verschillende nieuwe beveiligingsmaatregelen toe die nog niet standaard in Windows actief zijn. Hierdoor zouden computers tegen zero-day-aanvallen beschermd zijn en tegen exploits die misbruik maken van lekken waarvoor de gebruiker een beschikbare update niet heeft ge?nstalleerd.

Meer info: Microsoft wapent Windows tegen hackers met EMET 4



HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard
CryptoGuard is ransommalware, welke al jouw persoonlijke documenten versleuteld met een 2048bit RSA sleutel.
HitmanPro.Alert, now with CryptoGuard kan dit voorkomen en bewaakt ook de browser ten behoeve van veiliger internetbankieren.
Info en download: http://www.surfright.nl/nl/cryptoguard
 
Deze ook geinstalleerd, beveiliging allemaal op maximaal gezet .. Voel me stuk veiliger door al deze stappen haha !
 
Dat begrijp ik.
Nog een laatste tip om veiliger te surfen: installeer in beide browsers WebOfTust.
Zoek via Google naar WOT for Firefox en WOT for IE.

Wel dien je voor de installatie dat te doen vanuit de betreffende browser.

En om met FF sneller te internetten: zoek via Google naar Disconnect 3.10.0 - dan wordt het naar websites gaan niet meer via Google omgeleid!

Heb jij in FF ook al Adblock Edge 2.0.9 genstalleerd, zo niet alsnog doen, dat scheelt je een hoop reclame!

En wil je met FF makkelijk video's van YouTube downloaden, installeer dan DownloadHelper 4.9.21
 
Dag Abraham,

Ik heb WOT voor zowel Firefox als IE 11 geinstalleerd. Beide versies heb ik vanaf Majorgeeks gehaald. Het merkwaardige is nu dat ik nu in Firefox de Nederlandstalige versie heb maar in IE 11 de Duitstalige.

Ik ga nog even zoeken naar een nederlandse versie voor IE 11.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder WOT dan maar weer uit IE.

En dit is de juiste zoekterm voor WOT: WOT for IE.
Want OWT haal je gewoon op de originele site, dan wordt meteen de juiste versie in de browser genstalleerd.
 
Ok Abraham, dan doe ik dat.

Sorry, vanaf: https://www.mywot.com/en/download
kan ik slechts een Engelse versie downloaden (ook nog sommige andere talen) maar geen Nederlandstalige. Bestaat er wel een Nederlandstalige WOT voor Windows?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd, jouw Windows is toch ook Nederlands toch?

Update: ik heb net met mijn IE11 op de WOT-site gekeken, maar er is voor IE inderdaad geen NL-versie!
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de bevestiging. Toch maar de Engelstalige versie in IE installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan